"miten voi sanoa ettei pidä lapsista, kun on itsekin ollut lapsi???"
Mä en jotenkin ole koskaan tajunnut tuota argumenttia. En pidä oksentavista ihmisistä, vaikka mullakin on joskus ollut mahatauti. Vanhuksia en ihastellen halua kotiini laumoittain housuunsa kakkimaan, vaikka minusta itsestänikin sellainen tulee.
Mitä tuolla argumentilla oikein kuvitellaan todistettavan?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa logiikkaa sanoa, ettei pidä lapsista. Jokainen lapsi on kuitenkin yksilö. Minulla on mutusääntö, että joka ryhmässä on noin 5% sietämättömiä tyyppejä. Heistä en pidä, ovat sitten miehiä, naisia, muunsukupuolisia, lapsia, vanhuksia ym. Keskityn kivoihin tyyppeihin.
Jokainen lihapullakin on uniikki ja jäätelöitäkin on erilaisia. En silti tykkää.
Vierailija kirjoitti:
En pidä oksentavista ihmisistä, vaikka mullakin on joskus ollut mahatauti.
Tämä oli aika outo vertaus. Jos ihminen oksentaa, hän useimmiten on sairaana. Etkö sinä pidä jostain ihmisestä, jos tämä on sairas?
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt toisista lapsista lapsenakaan. En osannut silloin, enkä osaa vieläkään, toimia lasten kanssa, enkä kykene ymmärtämään heitä. Toimivat irrationaalisesti ja ovat kamalan äänekkäitä ja kommunikointi on..no...lapsen tasolla.
Tämä sama ongelma nostaa edelleen päätään myös aikuisten kanssa.
Siksi en katso olevani sopiva myöskään kasvattamaan lapsia.
Vähän sama minulla. Minusta oli tosi kiusallista ja ärsyttävää lapsena, kun lapset heitettiin viettämään aikaa keskenään ja oletus oli, että kaikki vain yhtäkkiä viihtyvät toistensa kanssa. 7-vuotiaana syliini lykättiin vauva ja se vain huusi. 9-vuotiaana naapurin 6-vuotias pyysi aina ulos leikkimään enkä koskaan halunnut mennä. Jne.
Lapsena tykkäsin nuorison jutuista, nuorena tykkäsin nuorison jutuista ja edelleen tykkään nuorison jutuista. Mutta lapsien juttuhin en ole koskaan oikein päässyt sisään.
Vaikka lapset ovat yksilöitä, heillä on kuitenkin paljon yhteisiä ominaisuuksia. He eivät osaa ja ymmärrä kaikkea kuten aikuiset, heille ei voi antaa vastuuta kaikesta, he tykkäävät leikkiä, vauvat itkevät, taaperot ovat uteliaita ja satuttavat itsensä, jos heidän peräänsä ei yhtään katso jne.