Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit vainoavat minua koska poltan kannabista - ahdistaa

Vierailija
28.06.2017 |

Kannabis auttoi minua toipumaan alkoholismista, auttaa masennukseeni sekä ahdistushäiriööni eikä itse aine näy elämässäni mitenkään negatiivisesti, päin vastoin. Poltan vain iltaisin tehtyäni kaikki tarpeelliseksi määrittelemäni asiat, ikään kuin palkintona joka varsinkin masennuksen ja ahdistuksen syödessä kaiken sisäisen motivaation auttaa todella paljon pysymään kiinni arjessa. Minulla ei ole huollettavana eläimiä saati lapsia ja ostan kannabikseni tutulta kasvattajalta joten en edes rahoita huumerikollisuutta käytölläni.

Ongelmaksi on nyt kuitenkin muodostunut naapurit. Poltin aiemmin sisällä vaporisaattorilla (vähiten hajuhaittoja aiheuttava tapa nauttia kannabista "poltettuna") ikkunan vieressä, mutta ilmeisesti talon kehnon ilmanvaihdon takia hajua on kantautunut toisinaan rappukäytävään. En ole saanut suoria valituksia, mitä nyt isännöitsijä kiersi kyselemässä olenko havainnut epäilyttävää savua jonka epäillään olevan jopa HUUMEperäistä ja naapurin kyttämummo todennäköisesti tekee uuden valituksen aina hajua havaitessaan. Kokeilin jonkin aikaa polttamista vessassa ymmärrettyäni että savu pääsee rappuun vaikka tiivistäisin ovenaluset pyyhkeillä, mutta ilmeisesti vessasta se varsinkin mahdollisesti leviää muihin asuntoihin ilmanvaihdon kautta vaikkei rappuun pääsisikään.

Olen luonnollisesti päättänyt etten enää polta missään sisätiloissa enkä koko talon lähellä vaan menen jonnekin syrjään. Asia kuitenkin ahdistaa minua suunnattomasti, vaikka kannabis itsessään sen ajan jonka se vaikuttaa yksinomaan lieventää yleistä ahdistustani. Pelottaa että naapurit vihaavat tai että saan häädön tai poliisi tulee tekemään kotietsinnän - itse etsintä ei sinällään haittaisi, ei minulla täällä ole mitään laitonta niin paljoa että saisin muuta kuin sakkoja mutta sitten naapurit ainakin tietäisivät kuka se kamala narkkari on kun näkisivät poliisin tulevan asuntooni. Vuokranantajanikin on perhetuttu ja kirjallisesta varoituksesta tai kotietsinnästä varmaan menisi myös hänelle ilmoitus? En haluaisi rasittaa äitiäni tälläisellä tai menettää välejä sukulaisiin jotka ovat hyvin huumevastaisia.

En ole ihan varma mitä hain tällä sekavalla avautumisella, halusin kai vaan purkaa ahdistusta ja ajatuksiani. Ehkä olisi myös kiva jos itse samanlaista toimintaa kerrostalossa havaitessanne tulisitte sanomaan ihan kasvotusten tai laittaisitte vaikka lapun postilaatikosta ettekä heti tehtailisi valituksia suoraan isännöitsijälle. En tietenkään halua tahallisesti häiritä naapureideni elämää millään tavalla.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavaa on joo

Vierailija
2/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset siis polta ihan vaan parvekkeella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko vierotus sinua pääsemään eroon huumeesta?

Naapureille on erittäin ikävää saada hajuhaittoja asuntoonsa. Toisten valmistamiin ruokiin (yäk, hirveä paistuvan lohen haju rapussa) on vaikea vaikuttaa, mutta tupakka ja kannabiskatkut varmasti inhottavat.

Onneksi asun yhtiössä, jossa todella harva tupakoi enkä joudu kärsimään käryistä.

Vierailija
4/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis auttoi minua toipumaan alkoholismista, auttaa masennukseeni sekä ahdistushäiriööni eikä itse aine näy elämässäni mitenkään negatiivisesti, päin vastoin. Poltan vain iltaisin tehtyäni kaikki tarpeelliseksi määrittelemäni asiat, ikään kuin palkintona joka varsinkin masennuksen ja ahdistuksen syödessä kaiken sisäisen motivaation auttaa todella paljon pysymään kiinni arjessa. Minulla ei ole huollettavana eläimiä saati lapsia ja ostan kannabikseni tutulta kasvattajalta joten en edes rahoita huumerikollisuutta käytölläni.

Ongelmaksi on nyt kuitenkin muodostunut naapurit. Poltin aiemmin sisällä vaporisaattorilla (vähiten hajuhaittoja aiheuttava tapa nauttia kannabista "poltettuna") ikkunan vieressä, mutta ilmeisesti talon kehnon ilmanvaihdon takia hajua on kantautunut toisinaan rappukäytävään. En ole saanut suoria valituksia, mitä nyt isännöitsijä kiersi kyselemässä olenko havainnut epäilyttävää savua jonka epäillään olevan jopa HUUMEperäistä ja naapurin kyttämummo todennäköisesti tekee uuden valituksen aina hajua havaitessaan. Kokeilin jonkin aikaa polttamista vessassa ymmärrettyäni että savu pääsee rappuun vaikka tiivistäisin ovenaluset pyyhkeillä, mutta ilmeisesti vessasta se varsinkin mahdollisesti leviää muihin asuntoihin ilmanvaihdon kautta vaikkei rappuun pääsisikään.

Olen luonnollisesti päättänyt etten enää polta missään sisätiloissa enkä koko talon lähellä vaan menen jonnekin syrjään. Asia kuitenkin ahdistaa minua suunnattomasti, vaikka kannabis itsessään sen ajan jonka se vaikuttaa yksinomaan lieventää yleistä ahdistustani. Pelottaa että naapurit vihaavat tai että saan häädön tai poliisi tulee tekemään kotietsinnän - itse etsintä ei sinällään haittaisi, ei minulla täällä ole mitään laitonta niin paljoa että saisin muuta kuin sakkoja mutta sitten naapurit ainakin tietäisivät kuka se kamala narkkari on kun näkisivät poliisin tulevan asuntooni. Vuokranantajanikin on perhetuttu ja kirjallisesta varoituksesta tai kotietsinnästä varmaan menisi myös hänelle ilmoitus? En haluaisi rasittaa äitiäni tälläisellä tai menettää välejä sukulaisiin jotka ovat hyvin huumevastaisia.

En ole ihan varma mitä hain tällä sekavalla avautumisella, halusin kai vaan purkaa ahdistusta ja ajatuksiani. Ehkä olisi myös kiva jos itse samanlaista toimintaa kerrostalossa havaitessanne tulisitte sanomaan ihan kasvotusten tai laittaisitte vaikka lapun postilaatikosta ettekä heti tehtailisi valituksia suoraan isännöitsijälle. En tietenkään halua tahallisesti häiritä naapureideni elämää millään tavalla.

Vaikuttaisikoi toimintaasi jotain, jos niitä lappuja sitten tippusi postilaatikosta?

Mitä muuten vastasit isännöitsijälle? Sanoitko, että juu, minä se tällä iltaisin pilveä polttelen?

Vierailija
5/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua huoleta h-merkintäkään? Se olisi pahempi kuin ne sakot.

Vierailija
6/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suitsukkeita palamaan niin haju sekoittuu siihen. Suitsukkeet on laillisia.

Surullista että nykymaailmassa ihmisen pitää ahdistua polttaessaan kannabista. Tämmöinen kyttäys on aivan naurettavaa ja aiheuttaa enemmän harmia kuin kannabiksen poltto.

Kannabis lailliseksi!

Vierailija
7/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähde koputtelemaan tuntemattomien ihmisten oville, kun ei tiedä, mitä siellä vastassa on. Monet on lisäksi niin kusipäisiä, ettei heidän kanssaan voi mitenkään asiallisesti keskustella yhtään mistään. En myöskään halua joutua koston uhriksi.

Kannabiksen ja tupakan löyhkä on aivan järkyttävä, kun sitä joutuu väkisin haistelemaan esim. liesituulettimen kautta. Kyllä ottaa päähän, kun se käry leijailee kämpässä monta tuntiakin. Ruoasta johtuville hajuille ei oikein mitään voi, ne on pakko sietää, vaikka välillä mm. rasvakäryt aiheuttaa melkein migreenin, mutta noihin polttamisesta johtuviin käryihin pitää mielestäni puuttua.

En siis vastusta satunnaista pössyttelyä sinänsä, kunhan siitä ei koidu haittaa sivullisille. Mene ulos polttamaan jatkossa.

Vierailija
8/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita suitsukkeita palamaan niin haju sekoittuu siihen. Suitsukkeet on laillisia.

Surullista että nykymaailmassa ihmisen pitää ahdistua polttaessaan kannabista. Tämmöinen kyttäys on aivan naurettavaa ja aiheuttaa enemmän harmia kuin kannabiksen poltto.

Kannabis lailliseksi!

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
9/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset siis polta ihan vaan parvekkeella?

Parvekkeella tai edes talon lähellä ulkona ei saa polttaa tupakkaakaan, haju kuulemma tunkeutuu ihmisten asuntoihin. Tuli joskus tiedote asiasta.

Vieroituksesta: kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta joten mistään katkaisuhoidosta ei olisi hyötyä. Jonkinlainen henkinen riippuvuus toki on olemassa sillä kannabis oikeasti tekee arjestani elämisen arvoista ja auttaa minua tekemään asioita joiden ansiosta selvänäkin tuntuu paremmalta kuin ennen - opiskelemaan, urheilemaan, näkemään ihmisiä. Aina kun on vaikea, ahdistava päivä pystyn lohduttautumaan että voin illalla polttaa hiukan eikä  En käytä joka päivä ja pidän säännöllisesti viikon-parin toleranssitaukoja. Vaikea motivoitua lopettamaan kun en nää nykyisessä päihteidenkäytössäni mitään muuta ongelmaa kuin sen sosiaalinen tuomittavuus ja naapurit.

H-merkintäkin on muuten urbaani legenda, rikosrekisterissä näkyvät vain vankeusrangaistukset, eikä mitään mystistä h-merkintää ole olemassa eikä kukaan osaa kertoa missä rekisterissä se olisi.

-AP

Vierailija
10/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonki mettään jos on pakko sauhutella. Pitäisin todellakin huolen ettei kukaan näe/haista jos tollasia h..ton laittomuuksia on pakko harrastaa!

Vierailija
11/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lääkitsee itseään fiksusti, mutta ongelma onkin nauttimisessa. Miten syöminen t. kaakao? Sopisiko se itsellesi? Oliko vapo Volcano? Mikäli asia ahdistaa, kokeile tosiaan suitsukkeita ja eteisen ovien tiivistämistä (uusi tiivistysnauha?). Lisäksi voit pirskottaa pyyhkeelle Tolu-vesi -seosta, joka imaisee tuoksut melko hyvin. Paras olisi sulkea ikkunat ja esim. parvekkeen ovi, polttaa savut ja n. 30 min tämän jälkeen avata kaikki räppänät yhtä aikaa ja tuulettaa asuntoa pitkään. Toimii! :) Älä luimuile naapureille, ole ystävällinen ja tervehdi, samoin isännöitsijälle. Ei idiotismille pidä antaa kasvualustaa. ;)

Ja muuten samaa mieltä: kannabis lailliseksi!

Itseäni ahdistaa ja saan migreenin sekä yököttävän olon alakerrasta tulevalla paistettujen munien ja läskin käryttelystä. Lisäksi seinänaapuri grillaa iltaisin lähinnä sytytysnestettä ja muovia, välillä tosin tulee myös palaneen kanan lemahdus, yöks! Kuollutta lihaa poltetaan ikkunani vieressä. Ehdottomasti kiellettävä!!!

Vierailija
12/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisikoi toimintaasi jotain, jos niitä lappuja sitten tippusi postilaatikosta?

Mitä muuten vastasit isännöitsijälle? Sanoitko, että juu, minä se tällä iltaisin pilveä polttelen?

Isännöitsijä esitti asiansa melko sekavasti - kysyi havaintoja epämääräisiä rappukäytävässä leijailevasta savusta, enkä siksi ymmärtänyt ennen kuin hän mainitsi huumeet että tämä on nyt mahdollisesti minun(kin) vikani. Totesin havaitseeni joskus kannabiksen hajua rappukäytävässä, mikä on totta sillä myös joku muu tästä taloyhtiöstä poltti ainakin ennen toisinaan ja olen joitain kertoja havainnut kotiin tullessani hajua joka ei voi olla peräisin omasta asunnostani.

Luulin pitkään että olisi epätodennäköistä että oma käyttöni aiheuttaisi mitään hajuhaittoja, koska vaporisoin ikkunan edessä hyvin pieniä määriä puhaltaen ilmat ulos tai sellaiseen hengitysilmafiltteriin joka myös suodattaa osan hajusta. Poikaystäväni on kuitenkin vahvistanut ainakin pari kertaa tullessaan kauppareissulta että nyt kyllä haisee meidän oven edessä, joten selvästi kaikki kikat joilla olen yrittänyt minimisoida haittaa eivät ole toimineet. Sain tietää tuostakin vasta isännöitsijän käynnin jälkeen, joten olen tietämättäni saattanut levittää hajua käytävään "varoituksen" jälkeenkin :(. Kuten sanottu, poltan nykyään vain ulkona mutta pelottaa että olen jo toiminnallani ylittänyt naapurien ja taloyhtiön sietorajan ja pian tulee häätö.

-AP

Vierailija
13/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hypnoosia?

Vierailija
14/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat näemmä alkoivat juurikin sisällä polttamisesta. Käy muutama viikko iltaisin ulkona polttamassa vaikka kävelylenkillä vähän syrjemmässä, niin ahdistuskin helpottaa ja naapuritkin unohtavat aiemmat hajuongelmat. Itseäni ällöttää tosi paljon pilven haju, vaikka olen sitä itsekin ajoittain poltellut. Ei tulisi mieleenikään sellaista polttaa sisällä...

Vierailija
15/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000002619345.html

Harmi kun maksumuurin takana, faktaa h-merkinnästä eli siitä ettei sellaista ole.

Vierailija
16/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalla höyryt ilmapalloon ja odota, että ne jäähtyy niin sinulle jää vaan likanen ilmapallo.

Vierailija
17/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko vierotus sinua pääsemään eroon huumeesta?

Naapureille on erittäin ikävää saada hajuhaittoja asuntoonsa. Toisten valmistamiin ruokiin (yäk, hirveä paistuvan lohen haju rapussa) on vaikea vaikuttaa, mutta tupakka ja kannabiskatkut varmasti inhottavat.

Onneksi asun yhtiössä, jossa todella harva tupakoi enkä joudu kärsimään käryistä.

Ai luulet haistavasi kannabis katkut? Sun kaltaset on sietämättömiä, koska jokainen haju mitä et tunnista on "kannabiskatku". Kannabiksen haju sen ulos hengittämisen jälkeen koostuu terpeeneistä, joita on monissa ruuissa.

https://s3.amazonaws.com/leafly-s3/content/infographic-what-are-cannabi…

Vierailija
18/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta ei toimi. Ekalla sivulla lukee 17 vastusta ja kakkosella 16. Perkele.

Vierailija
19/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä kannabista täytyy polttaa? Voihan siitä nauttia esimerkiksi teen muodossa.

Vierailija
20/70 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-EPA on tehokkaampi mt-ongelmien kanssa kuin kannabis. Kokeile sitä.