Olen masentunut kun olen niin rikas. Ei ole enää mitään unelmiakaan.
Kun kaiken saa rahalla, unelmat katoavat. Tasapaksua ilman alamäkiä. Pitäiskö ruveta ryyppään jos siitä sais kiksejä tai kokakoukku.
Kommentit (39)
Mä en ole rikas, mutta tajuan ongelman. Kun kaikki on saatavilla niin yhtäkkiä ei olekaan mitään mitä haluta. Mä oon miettinyt, että käviskö esim. lottovoiton sattuessa juuri noin. Ympärillä on vaan tyhjyyttä ja työkavereista ja ystävistä vieraantuis, ei oikein olis ketään muuta oman perheen lisäksi kenen kanssa jakaa rikasta elämää.
Ajattele niin, että sulla on kerrankin mahdollisuus kohdata se mikä oikeasti on elämässä tärkeää, ja sitähän ei rahalla saa. Mulle ne asiat on perhe, ystävät ja harrastukset. Järjestä illanviettoja, vie perhe tai/ja ystävät lomalle, opettele uusia taitoja ja kieliä, haasta itsesi fyysisesti ja kehitä mentaalisia taitoja. Tee asioista, missä pääset tutustumaan uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin esim. hyväntekeväisyyttä ulkomailla.
Mä myöskin varmaan keskittyisin kerryttämään omaisuutta esim. tutustumalla pörssiyhtiöihin (jotta myöhemmin vois antaa enemmän hyväntekeväisyyteen niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat).
Ratkaistaanko meidän molempien ongelmat? Annat rahasi mulle.
Jaa rikkauttasi. Sulla on aikaa oppia tai tehdä mitä tahansa. Ei materia tee onnelliseksi, mutta ei se kyllä onnettomaksikaan tee. Mä olisin onnellinen jos mulla olisi vähemmän paineita hankkia rahaa ja enemmän aikaa käytössä. Mulla on aina miljoona projektia, mä voisin paneutua niihin kunnolla jos ei tarvitsisi huolehtia leivän hankkimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole rikas, mutta tajuan ongelman. Kun kaikki on saatavilla niin yhtäkkiä ei olekaan mitään mitä haluta. Mä oon miettinyt, että käviskö esim. lottovoiton sattuessa juuri noin. Ympärillä on vaan tyhjyyttä ja työkavereista ja ystävistä vieraantuis, ei oikein olis ketään muuta oman perheen lisäksi kenen kanssa jakaa rikasta elämää.
Ajattele niin, että sulla on kerrankin mahdollisuus kohdata se mikä oikeasti on elämässä tärkeää, ja sitähän ei rahalla saa. Mulle ne asiat on perhe, ystävät ja harrastukset. Järjestä illanviettoja, vie perhe tai/ja ystävät lomalle, opettele uusia taitoja ja kieliä, haasta itsesi fyysisesti ja kehitä mentaalisia taitoja. Tee asioista, missä pääset tutustumaan uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin esim. hyväntekeväisyyttä ulkomailla.
Mä myöskin varmaan keskittyisin kerryttämään omaisuutta esim. tutustumalla pörssiyhtiöihin (jotta myöhemmin vois antaa enemmän hyväntekeväisyyteen niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat).
Lisäyksenä: siis tärkein asia mitä rahalla saat on aika. Kun ei tarvitse käydä töissä on aikaa ja ennen kaikkea voimia tehdä kaikkea mistä itse nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Tätäpä se juuri onkin mitä sanoit.
Kiitos hyvästä ideasta.
Huono trolli. Aina voi haluta enemmän, ja niinhän superrikkaat yleensä haluavatkin. Isompi huviristeilijä, sadan metrin pituinen on aivan riittämäön jos joku oligarkki on ostanut 150 metrisen. Ferrarissa voisi olla enemmän tehoa ja se on laitettava erikoispajalla tuunattavaksi parilla miljoonalla. Sisäuima-allas ei ole edes olympiamittainen, kyllä surettaa, jne.
Joku rikas haluaa olla hinnalla millä hyvänsä hyvä jollakin alalla että ihmiset eivät ajattelisi häntä pelkkänä rahan perijänä. Aina löytyy haluttavaa.
Elon Musk yrittää olla teknologian profeetta ja ihmisten pelastaja.
Ainakaan kirjoitustaitoa ei näemmä rahalla saa. Olisiko siinä seuraava kehityskohde?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois ylimääräistä rahaa: ostaisin unelmieni asunnon, matkustelisin, saisin aloitettua seinäkiipeilyn (yllättävän kallis harrastus), olisin varmaan vähemmän töissä ja alkaisin kehittelemään omia pelejä. Aikaa jäisi niin paljon enemmän harrastuksiin.
Toki kissoja myös pari kappaletta, aikaa voisi käyttää myös japanin opiskeluun, piirtämiseen, lukemiseen, itsensä kehittämiseen, opiskeluun (kyllä, pidän opiskelusta!). Omien huonekalujen tekeminen voisi myös olla hauska harrastus, jos vaikka oppisi tekemään oikeen upean näköisiä.
Kissoja? Vai "kissoja"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois ylimääräistä rahaa: ostaisin unelmieni asunnon, matkustelisin, saisin aloitettua seinäkiipeilyn (yllättävän kallis harrastus), olisin varmaan vähemmän töissä ja alkaisin kehittelemään omia pelejä. Aikaa jäisi niin paljon enemmän harrastuksiin.
Toki kissoja myös pari kappaletta, aikaa voisi käyttää myös japanin opiskeluun, piirtämiseen, lukemiseen, itsensä kehittämiseen, opiskeluun (kyllä, pidän opiskelusta!). Omien huonekalujen tekeminen voisi myös olla hauska harrastus, jos vaikka oppisi tekemään oikeen upean näköisiä.
Tajuatko, että se unelmien asuntosi on taas se, joka on juuri ulottumattomissasi. Ihminen kaipaa haasteita ja niiden ylittämistä. Kun saat jonkun helposti, ei se enää ole unelmasi.
Siksihän ne rikkaat Amerikassakin jatkuvasti ostaa ja myy niitä kartanoita. Kun mikään ei ilmeisesti tunnukaan siltä "unelmien asunnolta".
Tuntuuko että joudut peittelemään varakkuuttasi? Tuntuuko että ihmiset vähän kadehtii ja pelkää sua tai on liian mukavia ja että se ei tunnu hyvältä koska olet herkkä ja hyväntahtoinen?
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan kirjoitustaitoa ei näemmä rahalla saa. Olisiko siinä seuraava kehityskohde?
Voisitko kenties selventää tätä?
Tiedän kyllä että olet itse täydellinen.
Jos olet masentunut, kokaiini ei toimi. Nimim. mulla ei toimi ja diagnoosina keskivaikea masennus :(
Eikös venäjällä ala se selviytymishaaste jossa suurin piirtein kaikki on sallittua. Kokeile jos pääset mukaan. Jos on jo alkanut niin voithan aina lahjoa ohjelmanjärjestäjiä "muutamalla" ruplalla.
Mä oon asentunut, koska psykopaatti kidutti mua ja se on vapaalla jalalla eikä todennäköisesti joudu ikinä edevastuuseen.
Kuinka rikas? alle viis miljoonaa, alle vai yli 20 miljoonaa vai satoja miljoonia? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Sehän vaikuttaa, mitä rahalla voi tehdä ja kuinka pitkälle sitä riittää.
Eipä wiinä kaikki on siis jo saavutettu. Eikun vaan pysyä päähän.
Mä voin helpottaa taakkaasi. Mulla ois unelmia! 200 000e niin mä ostaisin talon ja laittaisin puutarhan ja omenapuita ja leikkimökin ja leikkimökin viereen pikkuisen puutarhan. Kyl mä siihen meinasin päästä, oon vastavalmistunut ja perheellinen ja seuraavaksi meinasin hankkia töitä. Sitten ennen pitkää mä saan tilanteeni sellaiseksi että mulla on talo ja puutarha ja leikkimökki. Jos omat lapset on siinä vaiheessa liian vanhoja leikkimään siellä niin naapurin lapset voi tulla, jos haluavat.