Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ekaluokkaisenne viettää kesän, jos vanhemmat on töissä normaalilla 1kk kesälomalla?

Vierailija
30.03.2006 |

minä aloitin vasta helmikuussa uuden työn joten kesälomaa on pari päivää.

Tuleva tokaluokkalainen on välillä isänsä mukana töissä, välillä mummolassa, välillä leirillä, välillä sovitusti ja maksetusti kotona olevien kavereiden luona, välillä on päivän-pari yksin kotona.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tällaista lasten heittellejättöä pidetään jonain hyvänä esimerkkinä. Oma lapseni on myös menossa tokalle, eikä todellakaan ole yksin 8-9 tuntia päivässä.

Vierailija
2/58 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten liikuntaseuroilla monilla on päiväleirejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna emme pidä yhteistä kesälomaa.

Lasten etu oman edun edelle, eli lomailemme peräkkäin. Elokuuksi tulee palkkaamamme lukiolaistyttö hoitamaan.

Vierailija
4/58 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ne juntit kaupunkilaiset lähettää ne hirviö kakaransa mun riesaksi. En halua niitä tänne ja tietävät sen. Eivät vain malta maksaa hoitopalkkaa hoitajalle(kaupungeissa kyllä löytyy opiskelijatyttöjä jotka kesällä ja lomilla vailla töitä)

ottakohon palkatonta vapaata tai sovitelkoon työaikansa. Niin me muutkin joudutaan tekeen.

Itsekkäitä kanoja jotka luulevat että maailma pyörii heidän navan ympärillä.

Työnteko on vaikeaa hemmoteltujen ja vailla järjenhäivääkään olevien kersojen kans.

Joten ÄLKÄÄ LÄHETTÄKÖ NIITÄ LAPSIANNE MAALLE SUKULAISTEN VAIVOIKSI. Vaivoina ne ovat vaikke kaikki viittikkään sitä ilmottaa. Rahaa menee ruokaan ja muuhun. Te ootte valintanne tehneet ja kannatte siitä vastuun sekä maksatte ja hoidatte itse lapsenne. Ette tekään ota meidän lapsiamme 4-6vk täyshoitoon. Sitte kyllä saa tulla jos on vastavuoroista

Vierailija
5/58 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä siellä ihan rauhassa lehmänpaskan keskellä... Hullu ämmä

taas ne juntit kaupunkilaiset lähettää ne hirviö kakaransa mun riesaksi. En halua niitä tänne ja tietävät sen. Eivät vain malta maksaa hoitopalkkaa hoitajalle(kaupungeissa kyllä löytyy opiskelijatyttöjä jotka kesällä ja lomilla vailla töitä)

ottakohon palkatonta vapaata tai sovitelkoon työaikansa. Niin me muutkin joudutaan tekeen.

Työnteko on vaikeaa hemmoteltujen ja vailla järjenhäivääkään olevien kersojen kans.

Joten ÄLKÄÄ LÄHETTÄKÖ NIITÄ LAPSIANNE MAALLE SUKULAISTEN VAIVOIKSI. Vaivoina ne ovat vaikke kaikki viittikkään sitä ilmottaa. Rahaa menee ruokaan ja muuhun. Te ootte valintanne tehneet ja kannatte siitä vastuun sekä maksatte ja hoidatte itse lapsenne. Ette tekään ota meidän lapsiamme 4-6vk täyshoitoon. Sitte kyllä saa tulla jos on vastavuoroista

Vierailija
6/58 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempien loman ajan osittain samassa leikkipuistossa, jossa nyt on iltapäivähoidossa ja isommat sisarukset hoitavat osan päivästä.

Vierailija
7/58 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä siellä ihan rauhassa lehmänpaskan keskellä... Hullu ämmä

Taidat olla itse niitä itsekkäitä hyväksikäyttäjiä=)

Maalla tehdään muutakin työtä kuin lehmiä hoidetaan. Ei maaseudun elämä ole enää samaa kuin joskus 1980 luvulla tai elokuvissa.

Kummasti vain on ruuhkaa kaupungista pois päin aina viikonloppusin ja lomilla

Vierailija
8/58 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai 92 on hullu akka kun kirjotti totuuden.

Meillä myös kaikki lomat kaupunkilaissukulaisia huusholli täynnä. Itse en niin piittaisi, mutta......

Eivät kuulemma tule meille vaan naapurissa olevaan mummolaan. Joo just niin yli 8ov isovanhemmat jaksavatkin hoitaa alle kouluikäsiä. Käyvät meillä normistikin syömässä joten eivät varmastikaan tee lomalaisille ruokaa tai katso heidän perään.

Itse oltaisiin haluttu viime kesänä käydä lintsillä ja oltaisiin yöksi tarvittu majapaikka niin ei käynyt=( Heidän 6v ja8v lapset olivat olleet meillä juuri 4vk täyshoidossa. Hotellissa oli toki kivempaa, mutta lapsemme olisi halunnut serkuilleen kun he olivat olleet juuri meillä

Vierailija
9/58 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen tilenn, ettei minulla ollut kesälomaa, koska olin juuri valmistunut ja sain töitä, joka alkoi toukokuun alussa.

Asia tuli ihan sattumaslta puheeksi meidän kunnan päivähoitovastaavan kanssa ja sanoi, että kunta on velvollinen järjestämään hoidon eka ja toka luokkalaiselle. Ei siis voi olettaa, että lapsi on yksin niin monta tunia päivässä.

Meillä tilanne järjestyi muuten, mutta en tiedä onko kuntakohtainen juttu, mutta meidän pienessä kunnassa ainakin on velvollisus järjestää hoito sitä tarvittaessa. Sitä en tiedä, että pitääkö tämän hoidon tarve pystyä "todistamaan" jollakin tavalla. Meillä ainakin riitti se, etä minä olin yksinhuoltaja. Lapsen isä asuu 300 km päässä, minä olin koko kesän töissä ja mummoja ja pappoja ei ole lähellä (toiset ulkomailla ja toiset 700km päässä)

Vierailija
10/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaupunki velvollinen järjestämään hoitoa kesän ajaksi 7-vuotiaalle?

Vierailija
11/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitamme 8-vuotiaamme kahdelle eri kesäleirille kesäkuun alussa, siis päivä-sellaiselle. Kaikille vanhemmille jaettiin jo koulusta sellainen opasvihkonen, jossa on kerrottuna erilaisista leirivaihtoehdoista. Hinnat näyttivät olevan 45e/vko ja siitä ylöspäin...

Elokuusta ei ole vielä tietoa, että miten hoito järjestyy. Saisihan tuo tuleva tokaluokkalainen jo opetella yksin oloa kotona...

Vierailija
12/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunta ja urheilujärjestöt ainakin järjestävät sekä päivä- että tavallisia leirejä. Meillä on myös siitä onnellinen tilanne että anoppi on jo eläkkeellä ja innokas hoitamaan, joten koululaiset menevät pariksi viikoksi mummolaan.

Vastaus kysymykseesi: Ei, kunta ei ole velvollinen järjestämään lapsellesi hoitoa. Ei myöskään valtio. Eikö ole ihanaa, saat itse tehdä ratkaisusi eikä tarvitse nojata holhousyhteiskuntaan!

Vierailija
13/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista lomailee kesäkuun ja toinen heinäkuun ja loput lomasta lapsi viettää joko mieheni vanhempien luona tai lähetän pojan isäni luokse maalle.

Vierailija
14/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti oli lapsena päivät yksin kotona jo nelivuotiaasta asti. Mieheni on ollut viisivuotiaasta asti välillä yölläkin yksin kotona isänsä työvuorojen vaihtelun vuoksi. Eiköhän teidän kouluikäisenne pärjää hyvin.

Vierailija
15/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aio. Vitoselle lapset ovat tärkeämpiä kuin omat huvitukset. Kyllä sitä taas miehenkin kanssa ehtii lomailla kun lapset ovat isompia.

Sitä paitsi, sekin on jo melkein lomaa, ettei lapsia tarvii viedä kouluun vaan saa jättää perheen kotiin nukkumaan ja lähteä itse töihin :-)

Vierailija
16/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei meillä vielä ihan ajankohtaista mutta kohta on ja toivon kyllä, että voisimme viettää kesälomasta edes pari viikkoa yhdessä ihan koko perheen voimin. Meillä on onneksi mummolat kohtuulähellä ja lapsilla läheinen suhde isovanhempiin, joten varmasti onnistuukin järjestää se niin.

Vierailija
17/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on elämässä aika lyhyt hetki. Voisiko ajatella uhraavansa sen hetken lapsen hyväksi.

Vierailija
18/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon lapselle olevan kaikkein kivointa se, että koko perhe voi viettää yhteistä lomaa. Toki meillä on kiva asia se, että lapset voi laittaa mummolaan ja lapset viihtyvät siellä, samoin isovanhemmat haluavat lapset sinne, järjestely siis todellakin toimii. Toki jos vaihtoehto olisi, että lapsi olisi sitten muun kesän jossain leireillä, se ei ehkä tuntuisi yhtä hyvältä. Tosin, tiedän lapsia, jotka odottavat jo aikaisin keväällä, että alkaa taas leiriajat, ei se välttämättä ole huono sekään.

Vierailija
19/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesän alussa ja myös elokuun alussa kokopäivähoidossa. Sillä kuitataan ne pari viikkoa mitä jää jäljelle.

Vierailija
20/58 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun ei kesällä pystytä tekemään mitään viikonloppureissua pidempiä reissuja, niin meille ei ole lainkaan vaikea ajatus sekään, että ei ole koko perheen yhteisiä vapaapäiviä juurikaan. Eikä se ole meille mitenkään huono juttu.

Mutta tietysti jos kesä ei ole kesä ilman kahden viikon perhematkaa, niin tietysti silloin voi tuntua ankealta joutua olemaan vain kotona tai lähellä.