Huonosti käyttäytyvä nuori, minkä verran laskisit kasvatuksen piikkiin, entäs murrosiän tai luonteen?
Jos nuori käyttäytyy huonosti niin ajatteletko kyseessä olevan heti huono kasvatus, joka heijastuu käytökseen? Vai annatko "sijaa" myös mahdolliselle käynnissä olevalle murrosiälle tai nuoren luonteelle? Ajatuksia ja mielipiteitä.
Kommentit (3)
En ajattele asiasta mitään. Voi olla kasvatus, murrosikä, tai molempia yhdessä, ei voi ulkopuolisena tietää.
Vaikea ainakaan tuomita suoraan huonosta kasvatuksesta, kun meillä itsellä lapsista toisella oli erittäin vaikea murrosikä, toisella ei mitään, vaikka ihan samalla tavalla on kasvatettu.
Yksittäiset tapaukset oletan johtuvan murrosiästä tai luonteenpiirteestä. Yleisen huonon käytöksen, kunnioituksen puutteen oletan johtuvan kasvatuksen puutteesta. Tai TIEDÄN johtuvan kasvatuksen puutteesta sen perusteella mitä olen vanhempien kanssa jutellut. Itse kertoilevat töissä miten antavat nuorisolle kaiken valmiina. Eivät näe itse siinä mitään outoa, minä en kehtaisi kenellekään kertoa jos olisi lastenkasvatus niin pielessä.
Meillä on itsellämme huonosti käyttäytyvä nuori. Kasvatuksen puutteesta ei ole kyse ja alkaa jo olla vähän vanhakin että voisi laittaa murrosiän piikkiin.
Jäljelle jää luonne tai joskus olen miettinyt myös jonkinlaisen mielenterveysongelman mahdollisuutta ja tarjonnut mahdollisuutta käydä juttelemassa ammattiauttajan kanssa.
Ja ennen kuin kivitätte, kaksi muuta lastamme käyttäytyvät moitteetta.