SSRI -lääkkeen lopettaminen -kauanko vieroitusoireet jatkuu?
Olen ottanut Citalopramia muutaman vuoden ja vähentänyt annostusta tosi vähitellen. Viikko sitten jätin sen viimeisen 5mg pois. Sen jälkeen on ollut huimausta, "sähköiskuja" kehossa ja päässä, muisti tuntuu reistailevan. Onko kenelläkään kokemusta, kauanko tällaiset oireet ovat jatkuneet lääkkeen lopettamisen jälkeen?
Kommentit (8)
En tiedä, itse mietin kaunko nämä aloitus oireet kestää.. Aloitin ko. lääkkeen 2 viikkoa sitten ja edelleen kuvottava olo. AP varmaan osaa vastata tähän, kiitos!
Voi kestää useamman viikon. Myös unihäiriöitä voi tulla. ikävimpänä häiriönä lopettamisesta voi tulla hallusinaatioita(kuten vajoamisen tunne).
Laitoin Venlafaxinin 150 mg kertalaakista poikki ja oireet - ihan kuin kunnon krapula vapinoineen - kesti noin kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, itse mietin kaunko nämä aloitus oireet kestää.. Aloitin ko. lääkkeen 2 viikkoa sitten ja edelleen kuvottava olo. AP varmaan osaa vastata tähän, kiitos!
siitä on sen verran kauan kun lääkkeen aloitin etten ihan tarkaan voi sanoa mutta muistaakseni siinä kuukauden kohdalla alkoi helpottaa ja masennuskin parani. Sen jälkeen mulle ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia tai muuta, olen sietänyt lääkettä tosi hyvin mutta nyt en enää koe tarvitsevani sitä. t.AP
Sepramissa aloitusoireet ei olleet mitään verrattuna lopetusoireisiin. 30 mg:sta irtauduin kuukauden ajan tasaisesti annosta vähentäen. Silti ripuli, oksentelu, rytmihäiriöt, kauhukohtaukset ja putoamistuntemukset kesti kolmisen viikkoa. En todellakaan ollut työkykyinen tuona aikana.
Nuo ovat muuten tyypillisiä oireita borrelioosissa, eli mahtaako teillä olla paljon mikrobeja, joita masennuslääke paljasti? Ei tietystikään borreliaa, mutta kuitenkin spirokeettoja, jotka ovat vähemmän virulentteja. Niitä löytyy mm. ikenistä ja suolistosta runsain määrin, ja ne ovat aggressiivisia bakteereja, ja hyökkäävät myös immuunipuolustuksen solujen kimppuun. Kuhinaa ainakin on.
Älkää bentsonistit taas aloita. Ei ssri:istä niitä saa, eikä tämä vaihda lääkärien mielipiteitä.
Voi jatkua useamman viikonkin.