Muita henkisestä kehityksestä kiinnostuneita?
Olen ollut henkisistä (en uskonnollisista) asioista kiinnostunut jo 10 vuotta. Harjoitan päivittäin meditaatiota, olen käynyt Reikikurssit ja käyn enkelimessuilla :D Viime aikoina on tuntunut tulleen nämä asiat pikkuisen enemmän "massaan" esim meidän työpaikalla (IT-ala) oli joulujen alla mindfullness-päivä, joogaa on kuntosaleilla (jos ette tienneet, niin ennen sitä mentiin opiskelemaan Intiaan gurun luo). Negatiivisena puolena on tullut paljon hömppäkauppiaita, yritetään myydä vaikka mitä väittämällä että sillä on henkiset parantavat ominaisuudet, esim. yksisarvisjuttuja en oikein käsitä... Onko muita mammoja joita kiinnostaa myös oman tietoisuuden kehittäminen, meditaatiot, kuoleman jälkeinen elämä yms?
Kommentit (3)
Mua on joskus kiinnostanut tuollaiset asiat enemmänkin ja olen aiemmin lueskellut juttuja kaikenlaisista pseudotieteistä ja henkimaailman jutuista. Uskon, että maailmassa on myös jonkinlainen henkinen ulottuvuus ja että uskominen johonkin elämää suurempaan hyvään voimaan voi olla positiivinen asia ihmisen psyykkeelle, mutta en kuitenkaan löytänyt oikein mitään pointtia, miksi elämistä henkisessä ulottuvuudessa kannattaisi tavoitella. Miksi ihmisellä olisi fyysinen olomuoto ja elämä maan päällä, jos tarkoitus ei olisi elää elämää fyysisen maailman ehdoin? Millä sinä perustelet henkisen kehityksen tavoitteitasi?
Noihin harrastuksiin liittyy usein tietysti myös mm. yhteisöllisyys/yhdessä toimiminen, läheisyys ja oman ajattelun muuttaminen positiivisempaan suuntaan, mitkä ovat hyväksi ihmiselle ihan sellaisenaankin. Siinä mielessä harrastus on ihan yhtä hyvä kuin vaikka aerobic tai puutarhanhoitokurssi.
Mun elämään siis kyllä kuuluu myös henkinen puoli, mutta se on enemmänkin vain moraalinen ja elämän tarkoitukseen liittyvä juttu. Jos eristäytyisin opettelemaan vain jotain henkisen kehityksen oppeja, mahdollisuuteni toimia maailmassa konkreettisena apuna ja esimerkkinä muille heikkenisivät. En oikein usko sellaisen tarkoituksenmukaisuuteen.
ap, i feel you :)
en jaksa sen enempää asiaa nyt avata, kun elin ja olin tuota elämää joskus lähemmäs 10v sitten. Nyt en enää etsi asioita itseni ulkopuolelta, kun kaikki löytyy kuitenkin itsestä.
"En ole uskonnollinen vaan henkinen" = kerään sekavan kokoelman muita satuja ja sekoitan siihen jotain todellista niikuin joogan ja olen henkinen.