Lähihoitajan työ
Onko täällä kukaan lähihoitaja ammatiltaan? Onko työ kuinka rankkaa, millainen on palkkasi työn suuruuteen nähden?
Kommentit (5)
Paskaa hommaa paskalla palkalla. Alanvaihto lähimenneisyydessä, never again.
Olen työtön lähäri, yli 50v. En enää ikinä halua alalle, inhoan sitä työtä. Niinkuin edellä todettiin, paska työ, paska palkka.
Olen lh. Viimeksi ollut kehitysvammatyössä. Itse työ ja monet asiakkaat mielestäni ok, tosin aika rutiininomaista ja raskasta. Meillä sisältyi myös paljon taukoa työpäivään ja työvuoroihin sai vaikuttaa.
Raskaimpana olen kokenut jotkut kunnan työyhteisöt. Keski-ikäiset ämmät joukolla jauhamassa jostakin p:tä ja sijaisia kohdellaan kuin halpaa makkaraa. Sijaisten arvostus siis nolla, kun taas ne rääväsuut ja käytökseltään kuin entiset koulukiusaajat istuvat vakipaikoilla. Te ketkä pidätte työtä paskatyönä ja inhoatte sitä, toivottavasti ymmärrätte vaihtaa alaa. Tämä ala kun ei kaipaa enää yhtään sellaista työntekijää, joka purkaa ahdistustaan muihin.
En suosittele... Vaihdoin alaa lähihoitajaksi 48v. Minulla on kaksi osaamisalaa opiskeltuna. Tällä hetkellä työskentelen lasten parissa. Työ on raskasta ja huonosti palkattua. Teen kuitenkin tätä työtä toistaiseksi, jotta on töitä... Opiskeluni aikana minua pyydettiin töihin kaikkiin paikkoihin harjoittelujaksolla eli töitä riittää lähes viiskymppisellekin.
Riippuu paljon työpaikasta, mutta on henkisesti tai/ja fyysisesti rankkaa, silti mielestäni antoisaa työtä. Palkka ei paljon päätä huomaa, enemmän kutsumusammatti.