Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen työkaveri

Vierailija
27.06.2017 |

On todella kaunis nainen. He ovat hyviä ystäviä ja nainen uskoutuu miehelle yksityiselämänsä asioista. Hän oli naimisissa ja petti miestään toisen miehen kanssa, kunnes miehensä otti eron sen vuoksi. Olen tietysti puolueellinen, mutta oma mieheni on erittäin komea ja liikkuessamme esim. kaupungilla muut naiset aina vilkuilevat häntä. Nyt hän ilmoitti vaihtavansa ttöpaikkaa ja olin salaa tyytyväinen, että vihdoinkin se työkaveruus loppuu... kunnes kävi kautta rantain ilmi, että se nainen on ilmeisesti vaihtamassa myös sinne samaan uuteen työhön. No ymmärrän, että sillä alalla "yksiköt" ovat usein luovia työpareja, mutta silti epäilyttää. Mitä ajattelisitte tilanteesta?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä voi alkaa tietenkään sanella miehen uraa, se on hänen oma asiansa. Lisäksi en halua tietenkään erota, ellei ole varmuutta pettämisestä, meillä on lapsiakin.

Mietin vain sitä, että kuinka moni paraskaan mies pystyy vastistamaan kiusausta, jos on koko ajan houkuttus tarjolla. Olen varma, että se nainen sekstaisi heti tilaisuuden tullen, koska on osoittanut olevansa pettäjäluonne muutenkin. Että kaikki siis on kiinni vain mieheni moraalisesta selkärangasta.

Meilläkin menee kotona välillä paremmin ja välillä huononmin ja seksiä ei ole yhtä paljon kuin ennen, mistä mies on välillä valittanut. Ja olen lihonut ja vähemmän huolehdin ulkonäöstä, mistä mies myös on valittanut. Se kolleganainen on laiha ja aina tip top huoliteltu.

Alkaisitteko nyt tällaisessa tilanteessa tälläytyä kotona potentiaalisen pettämisen ehkäisemiseksi? Varmaan olisi viisasta, mutta myös hieman alentavaa ja masentavaa. En ole koskaan sellainen, joka olisi alkanut kilpailla miehistä muiden naisten kanssa. Pitäisi varmasti tehdä niin tietysti.

Ap

Mistä sinä sen tiedät, että se nainen olis valmis koska vaan? Itse voisin olla tuo nainen, kuulostaa hyvin samalta kuin tilanne itselläni. Mutta tilanne on niin, että varattu mies on vuosikausia vongannut ja valittanut omasta naisestaan. Minustakin ilmeisesti puhunut jotain (valheita) naiselleen koska kerran se nainen otti yhteyttäkin minuun.. Noh, pointtina oli vain, että monet miehet on aikamoisia sikoja selän takana. Minua ei kiinnosta silti sekaantua heidän perheensä välisiin asioihin.

En tiedäkään muuta kuin miehen kertomat asiat. Voi ne olla valettakin, mutta hän on kertonut ko naisesta noita asioita jo vuosia. Puhui aikoinaan aika vapaasti ja kuvaili sen naisen pettämisjuttuja. Hän lopetti kertomasta niin paljon, kun tajusi minun olevan mustasukkainen ja puhuu nykyään vain harvakseltaan. Jos asia olisi niin päin, että mies vonkaisi häneltä ja nainen on vastustanut, niin sehän olisi vielä paljon pahempi asianlaita.

En usko miehen voivan rakastua siihen toiseen, sillä hän pitää naista halpana. Hänellä on hyvin ttaditionaaliaet näjemykset siitä, miten naisten pitäisi olla kunnollisia. Mutta ehkäpä jonkun miehen näkökulmadta sellaisen naisen kanssa voisi juuri harrastaa merkityksetöntä satunnaishuvia ilman kovin huonoa omaatuntoa, jos ei pitäisi naista moraalisesti kunnollisena.

Pohdin myös sitä, että onko kukaan mies kuitenkaan niin tyhmä, että vaarantaisi urakehitystään olemalla suhteessa kollegaan. Se tuntuu niin ääliömäiseltä ajatellakin, kun onhan tinderikin täynnä naisia. Toisaalta tutukimusten mukaan on yleistä pettää töissä.

Ap

Vierailija
22/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet?

Fakta on, että jos miehesi on pettääkseen, et sinä sitä voi estää. Kyttäämisellä ja rajoittamisella aiheutat vain haittaa.

En ole samaa mieltä tuosta, että "Kyttäämisellä ja rajoittamisella aiheutat vain haittaa."

Tiedän tapauksen, jossa vain kyttäämällä petturi jäi kiinni teoistaan, ja hän tajusi lopettaa touhunsa sekä ymmärsi niiden seuraukset kunnolla vasta, kun puoliso otti eron niiden seurauksena.

Muuten olisi elänyt autuaan tietämättömänä petturin kanssa.

En tajua. Luottamushan oli tuossa tapauksessa jo mennyt, kun piti kytätä. Ts. asiasta oli jo vankka luulo, johon kyttäämällä sai varmistuksen. Jos asia olisi minulle noin vakava, ottaisin eron pelkästä epäilyksestä. En minä haluaisi elää suhteessa, jossa minulla on tunne, etten voi luottaa. Tämä myös ap:lle, kun mietti, miten itse suhtautuisin.

Oletko joutunut koskaan tuollaiseen tilanteeseen? Mistä tiedät mitä tekisit, jos yhteistä historiaa ja perhettäkin olisi?

No tottakai olen. Ei kai tässä kukaan pelkällä mutu:lla mene. Otin eron, koska aavistelin, ja meinasin myös lähteä tuohon kyttäämiseen. Aavistus osui ihan oikeaan, mikä ilmeni jokin aika eron jälkeen.

Nykyään on avoin suhde, niin on mennyttä aikaa tällaiset murheet.

Kaikki ei välttämättä halua tai pysty elämään noin sitoutumattomana. Suhteessa ollessa lähtisi aina menemään heti kun joku asia alkaisi epäilyttää. Tai sitten eläisi vapaassa eli sitoutumattomassa suhteessa, jossa toiseen ei edes yritä luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että oikeasti miehelläsi ei välttämättä ole mitään tunteita naista kohtaan ja puhuu totta, kun sanoo ettei ikinä voisi pettää. Mutulta on täältä ruudun takaa tosi vaikea sanoa, pettääkö toinen vai ei. Itse tunnet parhaiten oman miehesi ja jos suhteenne on luottamuksen puolesta kunnossa ja aidosti rakastatte toisianne, niin miehesi kyllä kertoisi, jos pettäisi. Myönnän itsekin tulevani mustasukkaiseksi vastaavissa asioissa, mutta samalla tiedän, että mieheni on puhdassydämisin ihminen kenet olen koskaan tavannut ja luotan häneen 150%. Niin kauan kun hän ei itse tunnusta tekoja, minunkaan ei ole syytä epäillä moista. Yritä vain päästä irti mustasukkaisuudesta ja puhu asiasta miehellesi. Ilmaise huolesi naisen käytöksestä ja sano, ettei tunnu hyvältä jos he jatkavat samassa työpaikassa, muttet ole tietenkään kieltämässäkään. Jos mies reagoi tähän järkevästi eikä vaikka suutu, niin voin sanoa että aika varmasti on puhtaat jauhot pussissa. 

Muista että mustasukkaisena oleminen kuluttaa sua itseäsikin ihan hirveästi, käytä aikaa ja energiaa ennemmin johonkin muuhun :)

Vierailija
24/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä vaikuta hyvältä. Miehellä on joku hottis joka päivä saatavilla, ja joka vielä harrastaisi seksiä miehesi kanssa koska tahansa. Lisäksi mies valittaa kotona asioista ja sinun ulkonäöstä. Vaikea tilanne.

Näin se on hyvin tiivistettynä.

Unohdin mainita, että mies on valittanut myös siitä, etten huomioi häntä tarpeeksi.

Jos joku muu esittäisi tän skenaarion, niin pitäisin mahdottomana, ettei olisi jo pettänyt. Mutta olen kysynyt mieheltä asiaa suoraan ja kertonut huoleni. Hän on vakuuttanut, ettei voisi koskaan pettää ja että rakastaa minua ja vaikutti uskottavalta. Eli ehkä olen hölmö, kun edes mietin tällaista.

Ap

Pettäjät harvoin myöntävät pettävänsä. Jopa silloin kun jäävät kiinni.

Onko kellään mies ikinä tunnustanut satunnaista pettämistä kysyttäessä? Sit aina naureskellaan vaimoille, miten ovat sinilmäisiä ja tyhmiä kun eivät tajua mitä mies puuhaa. Mistä sen voisi tietää, jos mies valehtelee sujuvasti kysyttäessä.

Vierailija
25/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että oikeasti miehelläsi ei välttämättä ole mitään tunteita naista kohtaan ja puhuu totta, kun sanoo ettei ikinä voisi pettää. Mutulta on täältä ruudun takaa tosi vaikea sanoa, pettääkö toinen vai ei. Itse tunnet parhaiten oman miehesi ja jos suhteenne on luottamuksen puolesta kunnossa ja aidosti rakastatte toisianne, niin miehesi kyllä kertoisi, jos pettäisi. Myönnän itsekin tulevani mustasukkaiseksi vastaavissa asioissa, mutta samalla tiedän, että mieheni on puhdassydämisin ihminen kenet olen koskaan tavannut ja luotan häneen 150%. Niin kauan kun hän ei itse tunnusta tekoja, minunkaan ei ole syytä epäillä moista. Yritä vain päästä irti mustasukkaisuudesta ja puhu asiasta miehellesi. Ilmaise huolesi naisen käytöksestä ja sano, ettei tunnu hyvältä jos he jatkavat samassa työpaikassa, muttet ole tietenkään kieltämässäkään. Jos mies reagoi tähän järkevästi eikä vaikka suutu, niin voin sanoa että aika varmasti on puhtaat jauhot pussissa. 

Muista että mustasukkaisena oleminen kuluttaa sua itseäsikin ihan hirveästi, käytä aikaa ja energiaa ennemmin johonkin muuhun :)

Ihanan kannustavaa tekstiä! Vaikken olekaan ap, tästä on apua.

Vierailija
26/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Alkaisitteko nyt tällaisessa tilanteessa tälläytyä kotona potentiaalisen pettämisen ehkäisemiseksi? Varmaan olisi viisasta, mutta myös hieman alentavaa ja masentavaa. En ole koskaan sellainen, joka olisi alkanut kilpailla miehistä muiden naisten kanssa. Pitäisi varmasti tehdä niin tietysti.
</p>

<p>Ap[/quote kirjoitti:

Et ole koskaan kilpaillut miehestä?! 

Avioliitto ei ole mikään life long takuu. Sun mies on aivan yhtä paljon "markkinoilla" sormus sormessa kuin ilman. Jos lopetat kilpailun naimisiin päästyäsi niin ennemmin tai myöhemmin joku vie sun miehen. Jos sulla ei ole mittään enempää tarjottavaa sun miehelle kuin tuolla toisella naisella niin miksi mies jäisi suhteeseen sun kanssa? 

Olen sanut mun miehelle, että hän on vapaa lähtemään jos paremman löytää. Kunhan vaan eka ilmoittaa että on löytänyt niin voin näyttää mun miehelle et mä oon edelleen sille parempi ;)

Älä alistu vaan saa sun mies haluamaan sua enemmän :)

Vierailija
27/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tuollaisessa asemassa enkä tule koskaan olemaan.

Vierailija
28/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviovaimo kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Alkaisitteko nyt tällaisessa tilanteessa tälläytyä kotona potentiaalisen pettämisen ehkäisemiseksi? Varmaan olisi viisasta, mutta myös hieman alentavaa ja masentavaa. En ole koskaan sellainen, joka olisi alkanut kilpailla miehistä muiden naisten kanssa. Pitäisi varmasti tehdä niin tietysti.
</p>

<p>Ap[/quote kirjoitti:

Et ole koskaan kilpaillut miehestä?! 

Avioliitto ei ole mikään life long takuu. Sun mies on aivan yhtä paljon "markkinoilla" sormus sormessa kuin ilman. Jos lopetat kilpailun naimisiin päästyäsi niin ennemmin tai myöhemmin joku vie sun miehen. Jos sulla ei ole mittään enempää tarjottavaa sun miehelle kuin tuolla toisella naisella niin miksi mies jäisi suhteeseen sun kanssa? 

Olen sanut mun miehelle, että hän on vapaa lähtemään jos paremman löytää. Kunhan vaan eka ilmoittaa että on löytänyt niin voin näyttää mun miehelle et mä oon edelleen sille parempi ;)

Älä alistu vaan saa sun mies haluamaan sua enemmän :)

Ymmärrän ponttisi ja olet osin oikeassa, vaikka en haluaisi periaatteessa kilpailla tai ns taistella miehestä ja koen asetelman tietyllä lailla melkein minun kiristämisenä muuttumaan täydellisemmäksi.

Mutta en oikeastaan usko, että mies olisi missään tapauksessa vaihtamassa minua toiseen naiseen. Hän ei ainakaan sitä työkaverinaista voisi ikinä nähdä vaimomateriaalina, olen varma, pitää häntä liian löysämoraalisena sellaiseen. On siis hyvin mustasukkainen ja hieman sovinistinen asenne naisiin ja heidän kumppaniensa lukumäärään jne. Itsellään on toisaalta ollut monia naisia.

Lähinnä pidän mahdollisena jotain pelkkää seksin merkeissä tapahtuvaa salasuhdetta sen työpaikan pettäjänaisen kanssa.

Mutta täällä on ollut monia hyviä näkemyksiä aiheeseen, kiitos niistä! Kuulisin mielellään vielä lisää kommentteja. On hyvä huomata, että muutkin pitäisivät tätä vaikeana asetelmana eikä ole leimattu täysin luulosairaaksi.

Ap

Vierailija
29/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pettänyt sua jo, sano mun sanoneen. Olet ap liian sinisilmäinen.

Tottakai vaimoille aina vakuutellaan ettei voisi ikinä pettää ja pälä pälä. Ikävä kyllä tilaisuus tekee varkaan.

Vierailija
30/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap. Miksi miehesi puhuisi naisesta, usein vieläpä, jos ei muka ole kiinnostunut? Ei miehet puhu naisista jotka ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
31/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä ap. Miksi miehesi puhuisi naisesta, usein vieläpä, jos ei muka ole kiinnostunut? Ei miehet puhu naisista jotka ei kiinnosta pätkääkään.

Miehet eivät yleensä pysty olemaan vain ystävä naisten kanssa, vaikka päinvastoin onnistuu helpostikin eli siksi epäilen miesten naispuolisia ystävyyksiä. Tässä tapauksessa vielä nainen voi olla epäluotettava.

Vierailija
32/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä todellakin huolissani. Olen vuosien saatossa kokenut sen useamman kerran, että varattu työkaveri on ihastunut minuun. Töissä vaan ihastustaan, jos ollaan tiiviisti tekemisissä, sitä sattuu, halusi tai ei. Kaikille näille miehille on kuitenkin ollut yhteistä se, että he ovat pitäneet itsensä kurissa siksi, että minä olen naimisissa. Miehet tuntuvat olevan hyvinkin lojaaleja toisille miehille, toisin kun naiset naisille. Ja koska miehesi työkaveri on vielä sinkku, niin itse näkisin tilanteen hyvin huolestuttavana..Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.

Vierailija
33/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Nyt kun aloin miettiä tätä ja äskeinen kirjoittaja mainitsi miesten olevan usein lojaaleja muiden naisten miehille. No... omalla miehelläni ole ennen tapaamistamme nuorempana, vuosia sitten, ollut suhde johonkin naimisissa olleeseen naiseen. Silloin en ajatellut sen enempää, koska olin niin rakastunut ja hän ei pettänyt ketään omaa puolisoaan oli ns toinen mies jollekin varatulle. Tämä ei taida todistaa ylimahtavaa moraalista selkätankaa käytännössä ikävä kyllä.

Ap

Vierailija
34/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea itse niin viehättäväksi ettei mies halua katsoakaan muita naisia. Osta seksikkäitä vaatteita ja laihduta. Mielestäni ymmärrettävää jos miestä häiritsee naisen lihominen. Lihavuus on epäviehättävää ja vie halut. Näin itse tekisin.

Vierailija
35/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mies valittaa seksin vähyyttä

-mies valittaa vaimon lihomista ja siitä, ettei tämä huolehdi ulkonäöstään

-mies valittaa, ettei vaimo huomioi häntä tarpeeksi

-mies on mustasukkainen ja suhtautuu naisiin sovinistisesti

Ja mitä tekee nainen: on huolissaan, että mies rakastuu työkaveriinsa. Hallelujaa! Minä taluttaisin moisen "aarteen" k.o. työkaverin luo ja ilmoittaisin, että voi pitää hyvänään eikä tarvitse palauttaa.

Vierailija
36/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, en usko että mies pettää mutta ihan omaksikin iloksesi hoida itsesi hyvään kuntoon ja virkistäkää elämäänne eri tavoin, lähtekää matkalle ja yllätä miehesi jollain arjen luksuksella.

Vierailija
37/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tajuu, et miksi sun mies ei saisi harrastaa seksiä sen naisen kanssa jos kuitenkin oot varma, että ei vaihtaisi sua häneen? Eli kyse olisi vain ihastumisesta/seksistä/justforfun. Molemmillahan on suhteessakin oma yksityinen seksuaalisuutensa, jota ei voi kahlita.

Vierailija
38/38 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä voi alkaa tietenkään sanella miehen uraa, se on hänen oma asiansa. Lisäksi en halua tietenkään erota, ellei ole varmuutta pettämisestä, meillä on lapsiakin.

Mietin vain sitä, että kuinka moni paraskaan mies pystyy vastistamaan kiusausta, jos on koko ajan houkuttus tarjolla. Olen varma, että se nainen sekstaisi heti tilaisuuden tullen, koska on osoittanut olevansa pettäjäluonne muutenkin. Että kaikki siis on kiinni vain mieheni moraalisesta selkärangasta.

Meilläkin menee kotona välillä paremmin ja välillä huononmin ja seksiä ei ole yhtä paljon kuin ennen, mistä mies on välillä valittanut. Ja olen lihonut ja vähemmän huolehdin ulkonäöstä, mistä mies myös on valittanut. Se kolleganainen on laiha ja aina tip top huoliteltu.

Alkaisitteko nyt tällaisessa tilanteessa tälläytyä kotona potentiaalisen pettämisen ehkäisemiseksi? Varmaan olisi viisasta, mutta myös hieman alentavaa ja masentavaa. En ole koskaan sellainen, joka olisi alkanut kilpailla miehistä muiden naisten kanssa. Pitäisi varmasti tehdä niin tietysti.

Ap

Mistä sinä sen tiedät, että se nainen olis valmis koska vaan? Itse voisin olla tuo nainen, kuulostaa hyvin samalta kuin tilanne itselläni. Mutta tilanne on niin, että varattu mies on vuosikausia vongannut ja valittanut omasta naisestaan. Minustakin ilmeisesti puhunut jotain (valheita) naiselleen koska kerran se nainen otti yhteyttäkin minuun.. Noh, pointtina oli vain, että monet miehet on aikamoisia sikoja selän takana. Minua ei kiinnosta silti sekaantua heidän perheensä välisiin asioihin.

En tiedäkään muuta kuin miehen kertomat asiat. Voi ne olla valettakin, mutta hän on kertonut ko naisesta noita asioita jo vuosia. Puhui aikoinaan aika vapaasti ja kuvaili sen naisen pettämisjuttuja. Hän lopetti kertomasta niin paljon, kun tajusi minun olevan mustasukkainen ja puhuu nykyään vain harvakseltaan. Jos asia olisi niin päin, että mies vonkaisi häneltä ja nainen on vastustanut, niin sehän olisi vielä paljon pahempi asianlaita.

En usko miehen voivan rakastua siihen toiseen, sillä hän pitää naista halpana. Hänellä on hyvin ttaditionaaliaet näjemykset siitä, miten naisten pitäisi olla kunnollisia. Mutta ehkäpä jonkun miehen näkökulmadta sellaisen naisen kanssa voisi juuri harrastaa merkityksetöntä satunnaishuvia ilman kovin huonoa omaatuntoa, jos ei pitäisi naista moraalisesti kunnollisena.

Pohdin myös sitä, että onko kukaan mies kuitenkaan niin tyhmä, että vaarantaisi urakehitystään olemalla suhteessa kollegaan. Se tuntuu niin ääliömäiseltä ajatellakin, kun onhan tinderikin täynnä naisia. Toisaalta tutukimusten mukaan on yleistä pettää töissä.

Ap

Mun korvaan kuulostaa, että ihan kaveripohjalla ovat. En ymmärrä ihmisiä, jotka sanoo, ettei nainen ja mies voi olla kavereita ilman syvempiä tunteita. Jos vielä tunteneet jo vuosia, niin eiköhän jotain olisi tapahtunut jo silloin alussa, ja jos olisi tapahtunut, niin tuskin mies olisi sulle silloin kertoillut tuosta naisesta niin paljon asioita, pikemminkin vältellyt puhumasta siitä.

Ja vaikka se nainen sun silmään näyttäisi olevan aina "tip top huoliteltu", niin sun mies näkee sitä naista kuitenkin useammin ja varmasti nähnyt ne huonot päivät ja virheet joita muut vähemmän tekemisissä olevat eivät näe, eli sun ei kannata ajatella sitä naista mitenkään täydellisenä pakettina ja vastuksena, vaan hän on ihan arkinen tapaus sun miehelle.

Jos susta tuntuu siltä, että haluaisit parantaa "kotioloja" tälläytymällä tms, niin tee niin, mutta älä vertaa itseäsi siihen miehen työkaveriin, se lisää vain ahdistusta ja tunnetta, ettei ole kuitenkaan koskaan tarpeeksi hyvä. Muista, että kukaan ihminen ei ole täydellinen!

Pieni mustasukkaisuus on ihan tervettä, mutta itse en ehkä osaisi olla kovin mustasukkainen työkavereista, varsinkin jos jo pidemmän aikaa ovat olleet työkavereita. Viettävätkö he aikaa yhdessä töiden ulkopuolella? 

Yritä olla murehtimatta asiaa. Jos olet jo miehesi kanssa asiasta puhunut, et voi asialle oikein enää mitään tehdä muuta kuin luottaa. Jos mies pettää sun luottamuksen, se on sitten sen ajan murhe. Jos tuntuu, että kotona asiat on huonosti, täytyy niille yrittää tehdä jotain. Ylimääräinen asian stressaaminen vain pahentaa asiaa, jota ei välttämättä ole edes olemassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme