Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP! Miten tehdään lihaperunasoselaatikko?

Vierailija
30.03.2006 |

Ajattelin yllättää ja tehdä miehelle sen lempiruokaa...oon tosi hansa keittiössä, enkä oikeesti osaa mitään. Mies tekee meillä aina ruoan.

Oon nyt kuorinu perunat ja laittanu ne kiehuu, eikös puolisen tuntia oo hyvä?

Sit ruskistan jauhelihan ja muussaan perunat, mutta pitääks se sotku heittää vielä uuniin? Ja kummalla on parempi murskata perunat, sauvasekottimella vai sähkövatkaimella?

Niin, ja voinko heittää joukkoon vähän porkkanaa? Ai niin, mausteet, mitä mausteita laitan?

Kiitos jos joku jaksaa neuvoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita uuniin, teen perunamuussin ja sotken ruskistetut jauhelihat+sipulit sekaan, herkkua on!

Vierailija
2/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs muussaanko säkövatkaimella vai sauvasekottimella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä peruna on pehmeä ja haarukka uppoaa siihen hyvin. Sitten teet perunamuusin ja sähkövatkain on paras. Ruskista jauheliha ja lisää mausteita ainakin suolaa, valko- tai mustapippuria ja paprikajauhetta. Sitten sekoitat muusin ja jauhelihan ja laitat voideltuun vuokaan 225 asteiseen uuniin noin 20 minuutiksi. Voit toki lisätä keitettyä porkkanaa, muussaa ne sinne perunoitten joukkoon tai tarjoile erikseen. Ja eikun syömään...:)

Vierailija
4/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seikoitan jauhelihat ja muussin ja uuniin 200 astetta ja niin kauan että nätin ruskea pinta.

Päälle muutama nokare voita ja korppujauhoja

Vierailija
5/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion toimia näin: Kypsennän jauhelihan ja sipulin. Keitän perunat kuorineen. Kun ne ovat kypsiä, kuorin ne , survon ne perunanuijalla ja sekoitan erittäi n kuumaan maitoon. Tai siis voi se kuuma maito olla mukana jo siinä survomisvaiheessa. Jos maito on kylmää tai perunat ovat kylmiä, ei tule kunnollista.

Sitten sekoitan valkopippurilla ja suolalla maustetun kypsän jauheliha-sipuliseoksen ja perunamuusin ja laitan uuniin. (Minä otan sen välillä uunista ulos ja sekoitan, jotta tulisi tasaisen kuumaa ja pinta ei kovetu.)

Vierailija
6/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruoka on myös yksi minun mieliruuistani.

Vierailija
7/7 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteeko siihen käyttää sähköä?? Muussaa käsin, yhtä nopee homma, vähemmän pestävää tavaraa ja saa lihakset liikuntaa..

Tein tänään mössön:

Keitin perunat ja tein niistä muusin (älä heitä keitinvettä pois, käytä sitä muusiin). Siis; Muussaa potut, lisää keitinvettä, maitoo tilkka, suolaa, voita kunnes näyttää ja maistuu hyvältä.

Sekaan ruskistetut jauhelihat. Miksei myös sipulisilppua pannulle.

Voit laittaa uunivuokaan vähän vaikka öljyä ja koko homma sinne, uuniin vaan. Kunnes näyttää hyvältä. Mitä kuumempi uuni sen nopeempaa saa väriä.

Mulla on jossain ohje jossa sanotaan et päälle voi heittää juustoraastetta (siis ennen uuniin laittoa), mutta me syötiin tänään mössö ilman uunia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä