Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä idea on avioeron 6 kk harkinta-ajassa? Ei kai kukaan laita erohakemusta, ellei ole jo asian harkinnut.

Vierailija
27.06.2017 |

Käytännössä pariskunnan ero astuu voimaan silloin, kun eroamisesta päätetään. Harkinta-aika ym. ovat vain juridista kikkailua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulemma paljon suutuksissa, äkkipikaisuuksissa tehtyjä erohakemuksia, jotka ei johda eroon. Siksi harkinta-aika.

Vierailija
2/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ilmoitti, että haluaa eron. Tehtiin hakemus yhdessä, mies "unohti" postittaa sen. Ei mitään, minä postitin omani kuukautta myöhemmin. Myytiin asunto, muutettiin vuokralle, laitoin elämääni kuntoon ja mies seikkaili missä seikkaili. Ja kun oli vielä 2 vko aikaa siihen, että tuo 6 kk olisi kulunut, niin mies kertoi harkinneensa asiaa ja päättäneensä, että me yritämme vielä yhdessä. Kunhan minä nyt ymmärrän muuttua sellaiseksi kuin hän haluaa.

No en muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani (lapsuudenystävä, josta kasvettu erillemme) on "eronnut" miehestään jo kolme kertaa. Ja aina ovat peruneet eron harkinta-ajan aikana. Pariskunnan osapuolet ovat iältään 25 v. ja 27 v....

Vierailija
4/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin aikoinaan seurustella eron harkinta-aikana, samoin alkoi ex-puolisoni. Osa tuttavista kauhisteli, että "tehän olette vielä naimisissa". 

Tuolloin tajusin miten erilaisia käsityksiä ihmisillä on asioista. Minulle ei ole mitään merkitystä sillä, mikä siviiisäätyni on paperilla. Tosielämässä olin tietenkin eronnut!

Vierailija
5/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin on eronnut, kun sen päätöksen on tehnyt ja siitä puolisolle ilmoittanut. Viralliset asiat nyt vain hoidetaan virallisesti ja harkinta-aika on juuri asioiden hoitamista varten eli pois muutto, ositus, lasten huoltajuuden sopiminen ym. Ei noita asioita viikossa tai parissa hoideta yleensä. Samoin yhteisen asunnon myyminen ym. vie aikaa.

Vierailija
6/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti löytyy sellaisia jotka vasta puolison jätettyä erohakemuksen jotenkin sumeasti tajuavat ettei se toinen nalkuttanutkaan turhasta ja kenties havahtuvat muuttamaan omaa käytöstään.

Vierailija
7/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani (lapsuudenystävä, josta kasvettu erillemme) on "eronnut" miehestään jo kolme kertaa. Ja aina ovat peruneet eron harkinta-ajan aikana. Pariskunnan osapuolet ovat iältään 25 v. ja 27 v....

Minä tiedän samanlaisen pariskunnan. Menivät naimisiin, kun nainen täytti 19-vuotta ja sai pariskunnan ensimmäisen lapsen. Mies kuuluu soldiers of odin -porukoihin :D

Vierailija
8/8 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattoman moni perunnut eron harkita-ajan aikana. On jopa ollut otsikoita viihdeuutisssakin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä