Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvoa kannattava, miksi et kannata tasaveroa?

Vierailija
26.06.2017 |

Eikö tämä olisi vain reilua?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on mielestäni monimutkaisempi asia kuin mitä sinä (ap) näytät ajattelevan. Mielestäni tasa-arvo toteutuu, kun kaikille annetaan tarpeen mukaan. Tämä onnistuu parhaiten progressiivisella ja suht korkealla verotuksella. Itse olen reilusti yli keskituloinen, joten ei ole edes omaa lehmää ojassa.

Jos "kaikille annetaan tarpeen mukaan", niin kuka sen tarpeen jokaisen yksilön osalta saa määritellä? Jos minulla on tarve ostaa uusi Porsche, niin pitääkö minulle maksaa palkkaa sen mukaisesti? Vai päättääkö tarpeistani joku virkahenkilö Tarveministeriössä?

Et ole tainnut tutustua psykologiaan? Katso vaikka tämä artikkeli:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia

Kaksi ylintä ovat jo aika korkealentoisia tarpeita. Veikkaan että yhteiskunnan kuuluu toteuttaa kahta alinta, eli että jokaisella on suojaa (sisältäen vaatteet ja kodin yms), ruokaa, juomaa. Eli nykyaikaisessa yhteiskunnassa kaikille annetaan sen verran rahaa, että nämä perustarpeet saa täytettyä.

Porsche ei ole tarve. Kukaan ei tarvitse Porschea elääkseen.

Vierailija
22/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on mielestäni monimutkaisempi asia kuin mitä sinä (ap) näytät ajattelevan. Mielestäni tasa-arvo toteutuu, kun kaikille annetaan tarpeen mukaan. Tämä onnistuu parhaiten progressiivisella ja suht korkealla verotuksella. Itse olen reilusti yli keskituloinen, joten ei ole edes omaa lehmää ojassa.

Jos "kaikille annetaan tarpeen mukaan", niin kuka sen tarpeen jokaisen yksilön osalta saa määritellä? Jos minulla on tarve ostaa uusi Porsche, niin pitääkö minulle maksaa palkkaa sen mukaisesti? Vai päättääkö tarpeistani joku virkahenkilö Tarveministeriössä?

Et ole tainnut tutustua psykologiaan? Katso vaikka tämä artikkeli:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia

Kaksi ylintä ovat jo aika korkealentoisia tarpeita. Veikkaan että yhteiskunnan kuuluu toteuttaa kahta alinta, eli että jokaisella on suojaa (sisältäen vaatteet ja kodin yms), ruokaa, juomaa. Eli nykyaikaisessa yhteiskunnassa kaikille annetaan sen verran rahaa, että nämä perustarpeet saa täytettyä.

Porsche ei ole tarve. Kukaan ei tarvitse Porschea elääkseen.

iphone on ihmisoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla