Te, joilla on pieni asunto!
Me asumme 60 m2 asunnossa, kaksi lasta ja kaksi aikuista. Tilaa on todella vähän, mistä johtuen meillä on tavaraa liikaa ja joka paikassa, mm. leluja, vaatteita, kirjoja, lehtiä.. Tuntuu että on mahdotonta pitää asuntoa täysin siistinä. Mitenkäs teillä muilla, onnistuuko? Entä miten olette ratkaisseet tilaongelman?
Kommentit (22)
1h ja tupakeittiö 37,5 neliöö. Asun lapseni kanssa ja meillä on lisäksi koira, kissa, kani ja 2 marsua. Lapsellani oma huone, jossa myös pikkueläinten häkit. Oma sänkyni olohuoneessa ja toimii kauniin päiväpeiton ja koristetyynyjen kera päivisin myös sohvana. Meillä on paljon hyllyjä ja erilaisia lipastoja joihin saa tavaroita järjestykseen ja kaikki seinätila on hyötykäytössä. Lisäksi tietysti erittäin kätevät sängynalus laatikot. Täällä on erittäin hyvin liikkumis- ja leikkimistilaa kun ylimääräinen tavara on poissa lattialta ja asunto on myös todella helppo pitää siistinä kun ei ole " liikaa " tilaa siivottavana. Olemme myös päivisin paljon ulkona. Moni kaverini ihmettelee miten voimme asua näin pienessä asunnossa , mutta viihdymme itse hyvin.
Vierailija:
Meillä taas on tavallinen inhottava suihkuhuone ja sauna jota ei käytetä koskaan, paitsi pyykkien säilyttämiseen, neliöitä syömässä.
Kuinka mielelläni vaihtaisin taas asuntoon, jossa olisi 60-70-lukulainen kylppäri! Meidän lapset inhoaa suihkussakäyntiä ja pikkuammeet käy pieneksi. Minua ei koskaan haitannut ammeessa suihkussa käynti, olin kai siihen tottunut, suihkuverho vaan kehiin ja suihkulle tanko seinään.
Makuasiaoitahan nää on, yks tykkää tästä ja toinen toisesta.
Meillä on ahdasta vaikka neliötä on 75, mutta iso suihkuhuone ja typerä takka vievät tilaa, typerämpää pohjaa tuskin löytyy.
ei tätä tietenkään kaksioon voi verrata mutta 60neliön kolmioon jossa on vanhanaikanen kylppäri kyllä. Toivottavasti löydetään kohta uus vuokra-asunto.