Mistä saa leveitä, kevyitä kesähousuja teinille, joka haluaisi lähteä paksuissa farkuissa +35 asteeseen lomalle?
Teinityttö, jolle "ei tule kuuma" t-paidassa ja farkuissa. Mekkoja ja hameita ei suostu jostain angstisesta feministisyystä käyttämään ollenkaan, eikä samasta syystä lyhyitä "tyttöshortseja". Ollaan lähdössä eteläiseen Eurooppaan ja siellä on se +30 tai +35 ihan varmasti. Farkuissa saa jonkun lämpöhalvauksen. Ollaan oltu monta kertaa lomalla ja kuumemmassakin, joten ei ole kyse siitä, etteikö tietäisi millaiselta se kuuma tuntuu.
Ainoa, mihin teini pystyisi venymään, on jotkut tosi leveät ja kevyet kesähousut, sellaiset haaremihousutyyppiset, muttei missään nimessä haarattomat (ettei reidet hankaa yhteen). Mistäs tällaisia löytyy? Resorit nilkoissa, resorit vyötäröllä, ei tiukkoja, mutta tarpeeksi kevyet helteisiin?
Onko esim. jossain H&M:ssä? En ihan heti googlaamalla löytänyt. Tällaiset olisi haussa: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ac/51/60/ac5160887037677dff11…
Kommentit (32)
Viime kesänä ostin hm:ltä tuon tyyliset. Sieltä varmimmin löytää. Voi löytyä myös tokmannilta ja veljekset keskisellä olen nähnyt noita
Kuulostaa tutulta. Meillä oli aikanaan ihan sama tilanne, mutta minä itse olin se teini 14 v, joka oli hämillään ja epävarma muuttuneesta/muuttuvasta vartalostaan ja miesten heräävästä kiinnostuksesta ja huomiosta sitä kohtaan. Lähdimme heinäkuussa eräälle Välimeren saarelle lomailemaan, ja siellä oli juurikin se 35 C. Ja minulla sen aikaiset paksut peltifarkut ja pitkähihainen paitapusero, jonka hihat sentään suostuin käärimään. Otti silloin tosi paljon päähän vanhempien vaatimukset siitä miten minun pitäisi heidän mielestään pukeutua noihin oloihin. En vaan yksinkertaisesti ollut valmis paljastamaan keskeneräistä murkunkehoani ihmisten katseille. Pidinkin sitkeästi alkuun niitä farkkuja, enkä paistunut, ainakaan kokonaan :) Loppulomasta suostuin jo pukeutumaan johonkin farkkuhameeseen, joka oli sellainen pitempi versio, mutta ilmavampi kumminkin kuin farkut. Jos teinisi ydinpointti on juuri tämä verhoutumisen halu, koeta olla painostmatta häntä. Voisit toki ehdottaa hänelle jotakin väljää maksimekkoa, joka on yhtaikaa peittävä ja ilmava (silti hitusen naisellinenkin, jos se teinille on ok). Anna hänen pitää kaapunsa niin kauan kuin haluaa, kyllä hän ilmoittaa sitten kun haluaa jotain kevyempää ylleen. Ihanaa lomaa teille!
Hyvä ap. Itselläni on kolme teiniä. Ovet paukkuu ja kaikki on välillä niiin vaikeaa. Oman jaksamiseni ja parisuhteen takia olen tehnyt valinnan, että keskityn vain tärkeimpiin asioihin. Kun esim lähdetään reissuun, jokainen pakkaa itse tavaransa. Varmistan ainoastaan että passi, matkaliput ja rahat on mukana. Ja huolehdin että on evästä tai muuten mahdollisuus saada välipalaa ettei kasvaville lapsille tule nälkäkiukku (voi toki tulla aikuisellekin). Sinäkin ap voisit antaa teinillesi kasvurauhaa ja vastuuta, ja käyttää säästyneet voimat omaan ja puolisosi hyvinvointiin.
Zarassa on juuri nyt tuollaisia housuja mutta lahkeessa ei ole resoria, ainoastaan vyötäröllä. Materiaali on kuitenkin polyesteriä joissa voi tulla hiki jos istuu muovituolilla. Hennesillä oli viime vuonna laaja valikoima sekä polyesteri- että puuvillahousuja ja varmaan niitä löytyy tänäkin vuonna.
Mukavaa lomaa.
Indiska! Ihania kesäisiä housuja, on leveää lahjetta ja resorillisia! Kannattaa katsoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksistanne. En voi päästää teiniäni yksinään etelässä kaupoille etsimään ja ostamaan niitä hellehousuja sieltä, joten joutuisin menemään mukaan. Aika paljon mieluummin käytän nämä kylmät sadepäivät täällä niitä housuja etsien kuin siellä kaupoissa lomaani kuluttaen.
Teini suostuisi käyttämään noita hellehousuja, joten niitä etsitään. Viime vuoden shortseja ei suostu ottamaan mukaan. Sen verran kontrollinatsimutsi olen, etten laita lastani +35 asteeseen farkuissa ihan vain opetuksen vuoksi.
ap
Miksei teini voi mennä keskellä kirkasta päivää itsekseen johonkin ostoskeskukseen? Et oo muistanut leikata napanuoraa poikki joten teini ei pääse metrin päähän sinusta?
Siksi, ettei 14-vuotiaan vaalean suomalaistytön ole turvallista kulkea yksinään vieraassa kaupungissa. Suomessa kyllä, muttei tuolla jossain kaukana. Ja kun on tuollainen jääräpää ja angstinen teini, niin vielä vähemmän uskaltaisin lähettää yksinään kulkemaan julkisilla kulkuvälineillä jonnekin ostoskeskukseen..
Kyllä meidän perheessä vanhemmat päättävät lastensa asioista.
ap
Kerro nyt mikä on tuo vieras kaupunki tuolla jossain kaukana.
Ainoa joka täällä hermostuu ja "ratvitsee lomaa" on ap.
Minullakin on lapsia ja kun ne on teini-ikäisiä, ne saa tehdä pukeutumisen kantilta jo omat päätökset. Lapsi pakkaa mitä siltä löytyy, ota vaikka joku mekko ensiavuksi ja KUN sille tulee kuuma helteessä, laittaa meko päälle ja menette kauppaan siellä paikassa x.
En itse jaksaisi tätä enempää showta järjestää tai nolata omaani sanomalla "mitäs mää sanoin.." Vaan kaupassa voi käydä paikanpäälläkin. Ei sen kummempaa.
Legginssit on aika suosittuja nuorilla. Urheiluliikkeissä on myös hyvät valikot treenihousuja (ovat todella hyvät päällä ja eivät hiosta) jotka myös monen nuoren suosiossa.
Lindexillä on muistaakseni ollut farkkushortseja, joita tämmöinen pullukka muhkusäärikin on voinut käyttää, kun niissä on lahjettakin, eivätkä ole semmoisia pikkuhousu-mallisia. Indiskasta saa ilmavaa haaremihousua.
Sillon kun itsellä vielä hankasivat reidet yhteen, levitin wc-käyntien yhteydessä sisäreisiin hankaaville kengille/nilkoille tarkoitettua puikkoa, apteekista/marketista scholl tms merkkinen.
Ostoksille voi myös varata paikan päällä illaksi sen 2h kun nähtävyydet on jo menneet kiinni, ostoskeskukset on usein 21-22 auki.
En katsonut mallikuvaasi, mutta itse farkkufanina käytän retkeilykaupasta ohuita joustavia ulkoiluhousuja kesäisin... saa vetoketjulahkeillakin, tulisi ne sortist samalla jos mieli muuttuu helteessä.