Miten joillakin on niin kapea keskivartalo? Maha ei edes pömpötä.
Miten sellaisen saa?
Olen normaalipainoinen ja kun katson sivusta itseäni peilistä, olen kyllä kapea mutta maha pömpöttää aina. Siinä on kyllä vielä turhaa löysää viime raskauden jäljiltä.
Ihailin toissapäivänä yhtä naista, niiiiin ylväs ryhti, niin kapea keskivartalo. Aivan upea. Hän on yli 40v mutta kuulemma nuorempana potkunyrkkeili.
Voi miten minä saan nuo löysät pois ja ryhdin hyväksi... *huokaus*
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Kommentit (38)
Kovaa työtä ja hikeä + herkut pois, terveellinen ruokavalio (monta pientä ateriaa päivässä, ja ei liikaa kaloreita sisään). Sillä se kapenee, mutta tuloksia joutuu odottamaan vähintään pari kuukautta, jos teet tosi agressiivista treeniä, ja pidempään, jos ei pää kestä kovaa treeniä.
700 Kcal / päivässä eikä yhtään enempää. Vain ns. helpostisulavaa ruoka, ei lainkaan papuja tms.
Geenit vaikuttaa myös. Itselläni X- mallinen kroppa ja vyötärö on hoikka. Toki treenikin auttaa asiaan, pilatesta, joogaa, crosfit-tyylistä treeniä, zumbaa+ tietty hyvä ruokavalio.
Ikää mulla 42v.
Jos on H-mallinen pötkö luonnostaan, ei siinä mikään auta paitsi ehkä kylkiluiden poistatus.
Minäkin haluaisin vyötärön mutta se ei taida olla mahdollista poistattamatta alempia kylkiluita. Sivukuvassa olen litteä mutta edestä päin leveä. Läskistä ei ole kyse. Tietystä auttais asiaa jos hankkis rinnat, tulis edes illuusio vyötäröstä =)
Minulla pömpöttää vatsa ja leuan alla on heltta. Muuten olen hoikka ja timmi. (Joiltakin osin jopa hieman lihaksikas, hauis, olkavarret erottuvat jne).
Jotkut sitten ovat niin kapeita, ettei ole lantiotakaan ja vyötärö kuin nuorella urheilijalla. Vaikea saada kaikkea, jos haluaa vähän muotojakin ja rumaa sekin, jos on tosi laiha, muttei lihaksia.
Syö kasviksia ja vihanneksia. Liha muhii ja mätänee vatsalaukussa päiviä ennenkuin hajoaa mutta hedelmät ja vihannekset hajoaa päivässä. Ei jää pömpöttämään.
Vatsalihasten treenaus auttaa. Potkunyrkkeilijällä on varmasti keskikehon lihakset kunnossa. Yhtään ylimääräista mahamakkaraa ei tietenkään voi olla koska se pömpöttää heti. Muutenkin hyvä ryhti auttaa pitämään myös vatsan seudun pömpötyksen poissa. Kumarassa vatsa painuu ulospäin.
En ole kovin aktiivinen liikkuja mutta saan pidettyä vatsan litteänä ja vyötärön kapeana. Reisissä ja pepussa on enemmän muotoja. Tykkään kropastani. Ikää 42.
Treenaa syviä lihaksia. Pilatesta, joogaa. Kuntonyrkkeily käy myös hyvin keskikroppaan, samoin zumba josta tykkään tosi paljon.
Pitää myös syödä RIITTÄVÄSTI ja tarpeeksi usein.
T.7
Mulla on kapea lantio ja lättäperse. Ei oikein löydy istuvia housuja. Jos muuten OK, niin vyötäröllä 5 cm tyhjää.
Allit roikkuu ryttysinä laihtumisen jälkeen. Lyhythihaista paitaa en enää pidä. Treenaus tuskin auttaisi.
Murheensa kaikilla.
Kyllä se pitäisi tulla luonnostaan, vittu mitään treenejä.
t. Omena
Mulla oli sellainen. Sitten tuli lapsi ja takaisin ei sitä enää saa.
Tuli vatsalihasten erkauma. Fysioterapiassa saatiin kuntoutettua se rako "normaaliksi". Mutta ei ole sitä mitä oli ennen lasta, eikä sellaiseksi tulee enää ikinä. Joten liitteäksi ei saa enää, millään.
Pömppömaha muuten suhteellisen hoikassa vartalossa kertoo usein turvotuksesta ja vatsaongelmista. Korkeahiilihydraattinen ruokavalio aiheuttaa turvotusta. Syömiset, ja etenkin hiilarien syömiset vähemmälle, niin kyllä hoikistuu vyötärö monta senttiä päivissä.
Nyrkkeily/jooga on hyviä lajeja. Sitten vaan huonot hiilarit (vehnä, sokeri) pois ja hyvät (kaura, ruis, kasvikset, vihannekset) tilalle. No pain no gain. Treenaa väh. 3 kertaa viikossa.
Paitsi, ettei vartalon muotoa pysty muuttamaan treenaamalla. Paremman näköisen version itsestään kyllä saa, jos saa läskiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Syö kasviksia ja vihanneksia. Liha muhii ja mätänee vatsalaukussa päiviä ennenkuin hajoaa mutta hedelmät ja vihannekset hajoaa päivässä. Ei jää pömpöttämään.
Liha muhii ja mätänee???? Mitä mä luin juuri. Oikeasti???? Entä kala ja äyriäiset?😵
Pyörtyisit jos tietäisit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha muhii ja mätänee???? Mitä mä luin juuri. Oikeasti???? Entä kala ja äyriäiset?😵
Kyllä, varsinkin punainen liha. Kala ja äyriäiset hajoaa nopeammin kuin punainen liha tai kana.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin vyötärön mutta se ei taida olla mahdollista poistattamatta alempia kylkiluita. Sivukuvassa olen litteä mutta edestä päin leveä. Läskistä ei ole kyse. Tietystä auttais asiaa jos hankkis rinnat, tulis edes illuusio vyötäröstä =)
Mulla on ihan sama ongelma! Ennen lapsensaantia olin malliltani päärynä, mutta raskauden jälkeen maha on levinnyt niin, että olen yhtä leveää pötköä :( Sivusta katsottuna näytän onneksi yhtä hoikalta kuin ennenkin.
Olipa huonoja vinkkejä sinulta.
Löysinkin netistä jumppavinkkejä kuinka kapeuttaa vyötäröä. Kokeilen niitä heti kun lomani alkaa, viikko vielä :)
Eikö parissa viikossa tulisi näkyä tulosta kun syö terveellisesti ja jumppaa?