Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos narkomaani tulee raskaaksi, saako hän pitää lapsen?

Vierailija
25.06.2017 |

Vai miten tilanteessa menetellään, otetaanko automaattisesti huostaan? Entä jos menee vieroitukseen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti tapauksesta. Jos narkkari pysyy kuivilla raskauden ajan ja suostuu seuloihin ja käy sovituissa tapaamisissa ja näyttää että on kelpo vanhempi niin varmasti silloin on. Jos taas käyttänyt koko raskauden ajan niin tilanne täysin toinen, jolloin varmasti mietitään lapsen huoltajuutta yms. Asioita.

Vierailija
2/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut saattaa ottaa vauvan huostaan jo synnärillä jos tarve vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koko raskauden ajan seuloissa ja sen jälkeenkin. Noissa tapauksissa päihdepsykiatrinen työryhmä hyysää ympärillä aktiivisesti. Jos käyttö jatkuu, niin lapsi todennäköisesti huostaanotetaan, yleensä joku tekee lasun.

Vierailija
4/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on saanut pitää lapsen niin henkilö on kuivilla?

Vierailija
5/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin raskaaksi kun käytin. Tehtiin ennakoiva lasu. Mulle järjestettiin katkopaikka ja vuoden laitoskuntoutus. Kävin senkin jälkeen 2 vuotta seuloissa,a-klnikalla ja oltiin lasu-asiakkaina. Olen edelleen päihteetön ja lapsi on mulla.

Jollei käyttö lopu, ni lapsi voidaan viedä suoraan synnäriltäki.

Vierailija
6/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on saanut pitää lapsen niin henkilö on kuivilla?

- Todennäköisesti ainakin merkittävän osan raskausajastaan. - Ei siis välttämättä edes koko raskausaikaa. 

Vierailija
7/7 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narkomaanin lapsi otettaisiin aina väkisin pois tuskin kukaan narkomaani hakeutuisi terveyshuollon piiriin ollenkaan. Paljon pahempi vaihtoehto se olisi.