Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekonomi vs. tradenomi

Vierailija
25.06.2017 |

Mielipiteitä ? Kumpi koulutus arvostetumpi työelämässä ? Mitkä ovat haastavammat asiat opiskelussa? Kumpi saa paremmin töitä ? Pääseekö kummastakin koulusta etenemään hyvin pitkälle vai vain toisesta koulusta paremmat mahdollisuudet etenemiseen ? Heittäkää kommentteja ja mielipiteitä ?

Kommentit (75)

1/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulu vai opisto? Akateeminen tutkinto vai opistotutkinto?

Miksi kuvittelet, että korkeakouluun on vaikeampi päästä? Koska se on vaativampi ja arvostetumpi se tutkinto.

Tradenomi on uusi nimitys merkonomille, ei sen kummempaa.

Vierailija
2/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen rinnastettavissa alempaan ja toinen ylempään korkeakoulututkintoon. Siitä voi jo vetää johtopäätökset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta  tämä on aika itsestäänselvä kysymys vai olenko jotenkin pihalla.

Vierailija
4/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 niin erilaista koulutusta, miksi pitää vertailla?

Vierailija
5/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet sä aika pihalla kun vastaat näihin provoihin, joiden ainoa tarkoitus on lopulta lytätä ja haukkua tradenomeja.

Vierailija
6/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomit vie tradenomien työt ja tradenomit ekonomien...näin nykyään.

Vierailija
7/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet sä aika pihalla kun vastaat näihin provoihin, joiden ainoa tarkoitus on lopulta lytätä ja haukkua tradenomeja.

Vastaaja 1 vasta pihalla olikin.

Vierailija
8/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin voi kouluttautua tradenomiksi ja jos haluaa opiskella vielä vähän lisää, voi siitä hakeutua suoraan tradenomin papereilla maisteriohjelmaan yliopistoon. Tai siis kauppaoppilaitokseen.

Vierailija
9/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ja merkonomi kummatkin ovat ihan pilipalia. Yleisluontoista huttua. Ekonomi maisteriohjelmissa on jotain järkeäkin, mutta yleisesti kyllä kaupalliset opinnot kannattaa lukea jonkun kovan tieteen ohella, esim osana DI tutkintoa. Nuo asiat ovat niin yleistä liibalaabaa, ja joku substanssi pitäisi olla siihen oheen.

Vierailija
10/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tutkintoni on paras.

Vierailija
11/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaatko täällä taas kinastelevat, kenen isi on paras.

Vierailija
12/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi tietenkin arvostetumpi tutkinto. Tradenomiksi pääsee tyhmempikin. Aikoinaan lukion heikoimmat pääsivät tradenomiksi a:n papereilla ja yksi yo- kirjoituksetkin reputtanut pääsi tradenomiksi. Joten päättele tuosta nyt itse loput.

Vierailija
13/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Korkeakoulu vai opisto? Akateeminen tutkinto vai opistotutkinto?

Miksi kuvittelet, että korkeakouluun on vaikeampi päästä? Koska se on vaativampi ja arvostetumpi se tutkinto.

Tradenomi on uusi nimitys merkonomille, ei sen kummempaa.

Ei noita opistokoulutuksia ole enää ollut reiluun kymmeneen vuoteen, ellei pidempään. 

"Opistoja" kutsutaan nykyään ammattikorkeakouluiksi (amk), josta alempi korkeakoulututkinto.

Yliopistolla toinen meininki, aito korkeakoulu.

Vierailija
14/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi ja merkonomi kummatkin ovat ihan pilipalia. Yleisluontoista huttua. Ekonomi maisteriohjelmissa on jotain järkeäkin, mutta yleisesti kyllä kaupalliset opinnot kannattaa lukea jonkun kovan tieteen ohella, esim osana DI tutkintoa. Nuo asiat ovat niin yleistä liibalaabaa, ja joku substanssi pitäisi olla siihen oheen.

Koska olet nuo kaikki käynyt läpi, valmistumisvuosi?

Vierailija
15/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tradenomi-rouvani sai ehdotuksen alkaa osastopäälliköksi, ohitse kahden ekonomin. Repikää siitä, titteliuskovaiset.. Näytöt töissä ratkaisee, ei muodollinen koulutus. Paitsi julkisella sektorilla...

(tosin hän pääsi aikoja sitten kauppakorkeaan opiskelemaan, mutta jätti kesken kun ei kiinnostanut "samojen asioiden syvempi opiskelu")

Vierailija
16/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee... mun hommiin ei ois ainakaan mitään tradenomeilla asiaa :D Jotkut varmaan laittavat hakemuksia tulemaan kun hakuja auki kun eivät tajua mitä "ylempi korkeakoulututkinto" tarkoittaa. Olen pankissa töissä sellaisissa hommissa, että sinne ei millään pilipalitutkinnolla pääsekään :D Täytyy olla vähintään ekonomi tai FM.

Tradenomeja on kaupankassat täynnä xD 

Nim merkki,

Ekonomi ja ylpeä siitä

Vierailija
17/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on nykyään jo alkanut ahdistaa kertoa opiskelevani tradenomiksi, kun tuntuu, että suurin osa ihmisistä niputtaa kaikki tradenomit yhteen ja pitää meitä aivan tyhminä ja turhina. Varsinkin kauppatieteitä opiskelevilta olen saanut osakseni ihan suoraa vittuilua ja naureskelua, kun olen kertonut opiskelevani liiketaloutta.

Vierailija
18/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu älyvapaata vertailla kahta eritasoista tutkintoa, joiden sisältökin voi olla mitä tahansa. Vai oikeastiko vaikka talousasiantuntija ja koodari ovat ihan hirveän vertailtavissa olevat ammatit ja jos ovat, niin millä mittareilla? 

Vierailija
19/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta kyllä kauppaoppilaitos on yhä pystyssä ja tuottaa merkonomeja. Aika pihalla pitää olla, jos sanoo ettei niitä ole ollut lähimpään 10 vuoteen.

Mikä ihmeen nokittelutarve muuten tällä samalla teemalla aina av:llä? Itse olin ensin tradenomi, jonka jälkeen luin maisteriksi. Selvähän se on, että nuo kaksi tutkintoa on tehty eri tarkoituksiin: Amk käytännönläheiseen työelämätarkoitukseen, ja ekonomi /maisteri tieteelliseen tutkimukseen.

Ja meitä kaikkia tarvitaan täällä, vaikka kuinka joku itseensä ja elämäänsä väsynyt trolli jaksaa muuta väittää.

Vierailija
20/75 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja vs lääkäri..En vertaisi missään tilanteessa tradenomia ja ekonomiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän