Lutikan vai hyttysenpuremia???
Osaako joku sanoa? Panikoinko turhaan?
Kommentit (44)
Todennäköisimmästä liikkeelle. Nukuit ikkuna auki - siispä hyttynen.
Vierailija kirjoitti:
No sitä mietinkin että aikaisemmin en ois kaks kertaa edes ajatellut asiaa, vaan automaattisesti ajattelut että hyttysenpuremia. Mutta jostain syystä oon viime aikoina saanut kamalan lutikkakammon.
Ap
Niin ne on taas yleistyneet Suomessa. Mistä tämä epäilys lutikoihin? Oliko juhannusvieton paikka sellainen?
Oon vaan lukenut juttuja että ne on yleistyneet. Siitä paniikki
Ap
Lutikka puree kolme kertaa, ei neljä. Joskus vain kerran, jos uhri esimerkiksi liikahtaa. Hyttynen harvemmin pistää monta kertaa samaan kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Lutikka puree kolme kertaa, ei neljä. Joskus vain kerran, jos uhri esimerkiksi liikahtaa. Hyttynen harvemmin pistää monta kertaa samaan kohtaan?
Lutikka puree 4kertaa. Ja voi olla syömättä vaikka puoli vuotta.
Lutikka erittää ainetta, joka puuduttaa, silsi lutikan puremista ei tunne.
Lutikan puremat on yleensä rivissä. Ihminen unissaan reagoi puremaan ja läppäsee. Lutikka siirtyy vähän ja jatkaa toimiaan. Tämä voi tapahtua muutaman kerran. Eli siksi ne puremat on jonossa.
Ehkä on syytä tilata tuholaistorjuja.
Vierailija kirjoitti:
Lutikan puremat on yleensä rivissä. Ihminen unissaan reagoi puremaan ja läppäsee. Lutikka siirtyy vähän ja jatkaa toimiaan. Tämä voi tapahtua muutaman kerran. Eli siksi ne puremat on jonossa.
Ihminen ei tunne lutikan puremaa. Hae tietoa, jos et tiedä.
Lintukirpun jälki menee ohi puolessa tunnissa, ainakin minulla. Lutikan purema kutiaa monta päivää.
Ap, miksi epäiöet lutikoita? Ei niitä tyhjästä kämppään tule. Jos et ole viime viikkoina yöpynyt muualla ja tuonut lutikoita matkatavaroiden mukana kotiisi TAI hommannut käytettynä huonekaluja tai kodinkoneita, niin tuskin niitä on yhtäkkiä mistään kotiisi tullut. Lutikat voivat joskus levitä seinärakojen tai lv-putkien kautta huoneistoista toiseen, mutta yleisin leviämistapa on tuo, että itse kannat niitä tietämättäsi kotiisi matkatavaroiden tai huonekalujen mukana.
Kannattaa katsoa sänkyyn, patjan pohjaan ja sängynjalkoihin, onko siellä mustia pilkkuja. Jos on, ota yhteyttä isännöitsijään.
Vierailija kirjoitti:
Lintukirpun jälki menee ohi puolessa tunnissa, ainakin minulla. Lutikan purema kutiaa monta päivää.
Ei mene.
Hyttysen puremiakin voi olla useamman rykelmissä, tai jos olet hyttysille allerginen voi paukamia tulla samaan kohtaan monta. Olen itsekin tästä syystä kerran panikoinut luteita mutta onneksi oli turha pelko :D
Nyt en enää tiedä mitä uskoa! En löytänyt mitään sängystä tai sen läheisyydestä, mutta pelottaa.
Tutkin sängyn taas enkä löytänyt mitään, ahdistus jatkuu vain. Entä jos entä jos???
Ap
Hitsi kun nopeeta luon että lut.an vai itikan puremia? Jopa säpsähdin.
Vierailija kirjoitti:
Siis edellistä edellinen
Ap
Mites olis vaikka psykiatri? Toi nyt menee taas järjettömän pelon puolelle. Ei niitä nyt ihan yhtäkkiä kämppään vain ilmesty. Kesällä on noin 30 erilaista itikkaa, jotka sua puree ja syö. Jos jatkuu vielä talvella niin panikoi sitten.
Mulla kans paniikki päällä. Muutettiin uuteen asuntoon, vanha kerrostalo, kolmena yönä peräkkäin tullut jonkun ötökän puremia. Nyt imuroinut kunnolla makkarin, sängyn patjat ja höyrypesurilma höyryttänyt yms... Pyykkikone pyörinyt koko päivän 60C. Hain kaupasta hyöntiskarkotetta ja sillä ruiskuttelin sängyn jalat ja lattialistat. Eilen illalla laitoin myös teippiä teippipuoli ulospäin sängynjalkoihin, mutta aamulla niissä ei ollut mitään. En tiedä mitä tehdä, pelottaa luteet kun kaikkia kauhutarinoita niistä lukenut, että vaikea päästä eroon! Ei tässä lastenhoidon ohessa ehdi kokoajan puunaamaan, höyryttämään ja myrkyttämään, varsinkin kun isompi kokoajan siirtelee tavaroita huoneesta toiseen vaikka olen koittanut kieltää😢
No sitä mietinkin että aikaisemmin en ois kaks kertaa edes ajatellut asiaa, vaan automaattisesti ajattelut että hyttysenpuremia. Mutta jostain syystä oon viime aikoina saanut kamalan lutikkakammon.
Ap