Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätoivottuna mökkivieraana

Vierailija
25.06.2017 |

En tiedä, olenko lapsuudessani traumatisoitunut vai mitä, kun koin seuraavan tilanteen raskaana ja jotenkin todella "nöyryyttävänä"..

Äidilläni on mies, jonka kanssa hän on ollut yhdessä 12 vuotta. Miehellä on mökki, jossa me (perheeni) olimme viimeksi käymässä nelisen vuotta sitten.. Äiti ja mies ovat siellä useimmiten lähes koko kesän. Nyt sitten saimme sinne kutsun äidiltäni ja suostuimme. Tähän saakka olemme miehenkin kanssa olleet ihan hyvissä väleissä. Äidilläni eikä meillä ole autoa, mutta mies lähti jo to omalla autollaan mökille. No, jouduimme vuokraamaan sitten auton, jotta pääsimme mökille. Mökillä ensimmäinen ilta meni hyvin, mutta sen jälkeen koin koko ajan, että olimme vaivaksi ja vetäydyimmekin koko perhe useiksi tunneiksi toiseen, pienempään mökkiin. Mies oli aivan hiljaa yhdessä ollessamme ja lastamme kohtaan oli vähän töykeä, ts. koko ajan tuntui että lapsen normaali puhe ärsytti häntä. Tietty yritimme sitten olla "poissa jaloista" ja häiritsemättä ja näin. Me toimme mökille isot kasat ruokaa, jota mieheni laittoi, ja siivosimme hyvin olemisemme, eli emme mitään sottapyttyjä olleet tmv. Kotiin päästyä kaikki paha olo ihan purkautui, kun tosiaan tuntui että olimme vaivaksi ja todella epätoivottuja. Jotenkin jopa nolottaa, että olemme niin riippuvaisia muista, ettei ole edes omaa auto ja surettaa tietty, että ei tuonne mökille viitsi enää tuppautua, vaikka äitini kanssa olisi kivaa viettää aikaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Äitisi uudella miehellä on mökki. Äitisi kutsui teidät sinne mökille, ei se mies.

2. Perheelläsi, tai äidilläsi ei ole autoa. Tämän tietäen mies lähti autollaan mökille päivää ennen teitä, jätti teidät jälkeen ja selviytymään perille miten parhaaksi näätte.

Eikö tuossa vaiheessa jo käynyt selväksi ettei mies halunut teitä sinne mökilleen, vaan äitisi. Luultavasti asiasta on käyty kipakkakin keskustelu, ja mies oli tehnyt selväksi äidillesi "sun vieraat, sä hoidat". Tähän vielä lisäksi ettei mies ole moneen vuoteen kutsunut teitä sinne möksälleen.

Äly hoi??

1. Ovat olleet yhdessä jo vuosikaudet, tuskin se äiti ilman miehen suostumusta kutsua esitti.

2. Onko miehellä tila-auto vai miten ajattelit, että 4 aikuista ja 1 lapsi + koko juhannuksen tarpeet saadaan mökille? Turvaistuin vie sen verran tilaa, että taakse ei mahdu enää kahta aikuista ilman, että tulee ahdasta ja nykyisin lapsiperheet pakkaavat mukaan matkasänkyjä, rattaita jne. ei ihan pieniä tavaroita. Takapaksiin ei mahdu kovin runsaita juhannusruokia näiden oheistuotteiden lisäksi. Lisäksi jos loma alkaa jo torstaina, niin miksi ei voisi lähteä etukäteen mökille laittamaan kaikkea kuntoon?

Vierailija
22/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta sain ensin käsityksen, että sinä ja äitisi olitte epätoivottuja sen miehen osalta, mutta tarkoititko siis, että sinä ja lapsesi olitte epätoivottuja sen miehen ja äidin osalta? Siis ketkä olivat nyt epätoivottuja ja kuka oli "epätoivoja" tai ketkä olivat niitä? Siis jäi vähän epäselväksi, keitä milloinkin tarkoitit "meillä". Sori tämä epäoleellisuuksiin keskittyminen, jäi vain vähän häiritsemään, kun en kunnolla tajunnut.

Voi hyvänen aika. Miten sinä et selvää suomea ymmärrä. 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mökillä oli mies, ap:n äiti, ap, ap:n mies ja lapsi, niin eihän he olisi todnenäköisesti edes yhden auton kyytiin mahtuneet. Tottakai vieraat hoitavat itse omat kyytinsä!

Vierailija
24/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä alkoholiongelma ja äitisi kutsui teidät vieraiksi, jotta tilanne pysysis edes jotenkin hallinnassa tai sitten on muita parisuhdeongelmia.

Sen verran outo oli tuo autonvuokrausepisodi, olisin jäänyt suosiolla pois.

En menisi enää mökille.

Mitä outoa siinä autoasiassa on?

Tyypit jätetään matkasta pois, mukaan lukien oma puoliso ja eiku vuokra-autolla paikalle.

Jos äitini olisi soittanut minulle 300 km päähän, että tulkaa heittämään minut mökille kun isäsi meni jo eilen... niin en todellakaan olisi lähtenyt heidän parisuhdeterapeutikseen, hoitakoon itse omat sotkunsa.

Vierailija
25/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo mökillä oli mies, ap:n äiti, ap, ap:n mies ja lapsi, niin eihän he olisi todnenäköisesti edes yhden auton kyytiin mahtuneet. Tottakai vieraat hoitavat itse omat kyytinsä!

Useimpiin autoihin mahtuu 5 matkustajaa.

Vierailija
26/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Harva jaksaa oikeasti kuunnella vieraan pikkulapsen taukoamatonta hölötystä viikonlopun putkeen.

Ja jos on juhannuksena tottunut ottamaan alkoholia ja valvomaan myöhään, todennäköisesti lapsen seurassa ei halua tehdä kumpaakän. Ymmärrettävää että miestä on saattanut ärsyttää, varsinkin jos teidän kutsuminen on ollut täysin äitisi idea.

Vierailija
27/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta oletko koskaan ollut mökkimatkalla niin, että takana istuu 2 aikuista ja lapsi turvaistuimessa ja takakontissa on kaikki lapsiperheen tarpeet sekä pitkän viikonlopun ruuat? Nykyaikaiset turvaistuimet ovat sen verran leveitä, että siellä takana on aika ahdasta istua.

Toisaalta aika avuton on se perhe, joka ei kykene edes autoa vuokraamaan ilman, että kokee sen loukkauksena.

Vierailija
28/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä alkoholiongelma ja äitisi kutsui teidät vieraiksi, jotta tilanne pysysis edes jotenkin hallinnassa tai sitten on muita parisuhdeongelmia.

En menisi enää mökille.

Tyypit jätetään matkasta pois, mukaan lukien oma puoliso ja eiku vuokra-autolla paikalle.

Jos äitini olisi soittanut minulle 300 km päähän, että tulkaa heittämään minut mökille kun isäsi meni jo eilen... niin en todellakaan olisi lähtenyt heidän parisuhdeterapeutikseen, hoitakoon itse omat sotkunsa.

Toisaalta esittikö ap äidin miehelle kyytipyynnön vai oletti, että ilman muuta ilmainen matka olisi tiedossa? Entä jos mies olisi ottanut koko porukan mukaansa torstaina, mutta kun se ei sopinut ap:lle ja perheelleen?

Vierailija
29/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut itseni ymmärtää, että turvaistuin vie sen verran paljon tilaa, ettei sen lisäksi kahta aikuista enää kovin mukavasti takapenkille mahdu. Omaan pikkuautooni ei mahdu edes ilman turvaistuinta kolmea takapenkille kuin pakkotilanteessa. Toki se on kolmelle rekisteröity, mutta kuin sillit purkissa siellä joutuu olemaan jos yli kaksi henkeä taakse änkeää.

Vierailija
30/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi enää mökille.

Pitikö tässä nyt äiti hakea 300 km päästä?

Vierailija
31/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mökkivieraat mökötti siellä pikkumökissä olettamassa, että heitä ei haluta paikalle? Mahtoi äiti ja miehensä ihmetellä, kun oli laitettu kaikki kuntoon, hankittu tarjoamiset jne. ja sitten ap perheineen kökkii sivussa pahoittamassa mieltään. Ei ihme, ettei kovin usein kutsuta.

Vierailija
32/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne miehen vanhempien mökillä. Kovasti meitä sinne aina pyytävät ja uskon, että aidosti toivovatkin meidän tulevan. Eka ilta menee hyvin, mutta toisena iltana viimeistään miehen isä alkaa mykkäkiukuttelun ja yrmyilyn. Tämä varmaan johtuu siitä, kun minä en tee mökillä mitään, mies kyllä sitäkin enemmän. Tein joskus ja kaikkea tekemääni arvosteltiin appiukon taholta niin äksyillen, että päätin sitten olla tekemättä. Tiskasin väärin, poimin mansikat väärin, rentouduin väärin, hoidin lasta väärin jne. Appiukko on luonteeltaan tuollainen äksyilijä. Yritän käydä mahdollisimman vähän. Yleensä yksi yö riittää ja sitten menen muiden sukulaisten luo/kotiin, jossa ei ole yhtä ahdistavaa. Ei vaan jaksa.

Vierailija
33/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi enää mökille.

Eikö ihmetystä herättänyt puolison jättäminen kotiin?

Vierailija
34/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi enää mökille.

Jos se ei suostu lähtemään torstaina? Miksi miehen pitää odotella avokkiaan ja tämän aikuisen lapsen perhettä, jos molemmilla on lomaa ja olisi hyvä hetki mennä mökille, katiskakin siellä järvessä odottamassa. Meillä mennään usein mökille niin, että mies menee päivää tai kahta ennen minua, vie tavarat mennessään ja minä seuraan sitten bussilla ja loppumatkan taksilla. Ei olla koskaan ajateltu, että tässä on jotain omituista.

Vierailija
35/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ja äitisi olivat aiemmin riidelleet keskenään ja siksi tunnelma oli niin jäätävä?

Vierailija
36/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap.n äiti teki vierailun ajan?

Vierailija
37/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta oletko koskaan ollut mökkimatkalla niin, että takana istuu 2 aikuista ja lapsi turvaistuimessa ja takakontissa on kaikki lapsiperheen tarpeet sekä pitkän viikonlopun ruuat? Nykyaikaiset turvaistuimet ovat sen verran leveitä, että siellä takana on aika ahdasta istua.

Toisaalta aika avuton on se perhe, joka ei kykene edes autoa vuokraamaan ilman, että kokee sen loukkauksena.

Juu, olen istunut tuollaisessa tilanteessa vanhan Corollan takapenkillä. Vm 1992. Siellä takana oli lapseni turvaistuimessa, minä (olen pulska) ja sitten isäni. Matkaa noin 200 km. Hieman ahdasta, mutta mahduimme. Istuin keskellä. Isäni yritti ensin istua keskellä, mutta totesi, että täällä on lähinnä seisomapaikkoja, niin vaihdettiin.

Vierailija
38/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menisi enää mökille.

Jos se puoliso oli vaikka töissä vielä torstaina?

Vierailija
39/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyypillinen "keskustelu" av:llä. Keskustelijat olettaa ja arvailee asioita ja ap häipyi kuin pieru Saharaan. Ärsyttävää. Sori ot.

Vierailija
40/40 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuommoista kun käyn vanhempien luona, ja paljon pahempaa. En käy enää.