Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Saat mennä kirkkoon, mut lasta et sinne vie!"

Vierailija
25.06.2017 |

Näin sanoi mieheni aamulla.

Kun tapasimme, hän vakuutteli että on uskovainen. Nyt on alkanut puhua, että minä aivopesen lasta ja hänen täytyy lasta suojella minun aivopesulta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on löytynyt järki ja selkäranka. Missä on äidinrakkaus?

Vierailija
2/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, lapsen paikka ei ole missään aivopesulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voit viedä lapsen kirkkoon. Jätä mies, jos ei hyväksy.

Vierailija
4/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuutesi kristittynä on suojella lastasi miehesi ateistiselta aivopesulta.

Vierailija
5/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon elämänarvot ovat sellaisia, jotka auttavat ihmistä joka elämäntilanteessa ja tukevat lapsen kasvua. Usko on turvasatama kaiken tämän maailman hulluuden keskellä.

Vierailija
6/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies sinulla. Kerrankin voi näin sanoa!

Vierailija
7/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei aivopese läheskään niin paljon kuin lehdistö telkku tai vastaava.

Vierailija
8/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole fiksua kuvitella olevansa oikeassa. Niin minäkin aikoinani kuvittelin. Vanhempana olen saanut moitteet aikuiselta lapseltani, miksen vienyt häntä lapsena kirkkoon vaan kasvatin pakanaksi.

Vierailija
9/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisiakin on montaa lajia. Olisko joku toinen paikka kirkkoa mieluisampi?

Vierailija
10/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole fiksua kuvitella olevansa oikeassa. Niin minäkin aikoinani kuvittelin. Vanhempana olen saanut moitteet aikuiselta lapseltani, miksen vienyt häntä lapsena kirkkoon vaan kasvatin pakanaksi.

Sekö on vanhemman vika, että aikuinen lapsi ei osaa valita maailmankatsomustaan? 

Vierailija
11/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat perinteiset ateistit tunsivat kristinuskon, joskus jopa paremmin kuin uskovaiset itse. He olivat lukeneet Raamattunsa sekä tunsivat kristilliset rituaalit ja osasivat siten käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa. He olivat myös niin vahvoja "uskossaan", että eivät pelänneet kristinuskon tarttuvan, jos joutuivat osallistumaan esim. viran puolesta tilaisuuksiin, joissa oli kristillinen pohjavire. Toisin on tänä päivänä. Harva ateisti tuntee kristillisen uskon perusteet ja rituaalit. Ja jos he mitä suuresti pelkäävät, niin juuri kristinuskon tarttumista. Koulussa ei voi kuunnella uskonnollista päivänavausta tai mennä koulun mukana kerran pari vuodessa kirkkoon. Aloittajan mies tuntuu olevan juuri tällainen pelokas ateisti, joka ei liene edes kovin varma katsomuksestaan, kun pelkää, että silloin tällöin lapsen vieminen kirkkoon tartuttaa lapseen uskon siemenen.

Vierailija
12/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla, missä on ihmisiä, on väitteitä totuudesta, joka suoria tai epäsuoria. "Aivopesulta", miehesi ilmausta käyttäen, ei pysty pakenemaan.

Läntinen nykykulttuurimme on usein ateistisen oletuksen kyllästämä ja siten näennäisestä monipuolisuudestaan huolimatta hyvin yksipuolisesti asiat esittävä. Viemällä lapsesi kirkkoon tarjoat hänelle rikkaamman kulttuuriperustan.

Miehesi katsoo maailmaa mehupillin läpi eikä itse edes huomaa sitä. Tämä on valitettavan yleistä.

Vierailija
13/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voit viedä lapsen kirkkoon. Jätä mies, jos ei hyväksy.

Ja hyvällä tuurilla mies saa lähivanhemmuuden.

Harmi, kun vieläkin kuvitellaan että äitiys antaa oikeuden päättää yksin lapsen asioista.

Vierailija
14/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies välttämättä valehdellut. Vakaumuksetkin kun voivat muuttua.

Mielestäni lapsesi ansaitsee sen, että kun hän on riittävän vanha hänelle kerrotaan objektiivisesti sekä ateistisesta että teistisestä maailmankuvasta, ja lapsi saa itse tehdä valintansa.

Totuutena uskontoa opettamalla voi tehdä lapselle ison karhunpalveluksen. Toisaalta mikäli "jumalaa ei ole olemassa" on se opetettava doktriini, eikä sitä perustella mitenkään vaan se opetetaan uskonnon tapaan jonakin, mikä lapsen pitää hyväksyä, se ei ole yhtään erilainen uskonnosta.

Parhaan palveluksen teette lapselle, jos tarjoatte objektiivista tietoa eri vaihtoehdoista (tyylillä "kristityt uskovat Jeesuksen ylösnousemukseen"), haastatte lapsenne katsontakannat loogisin argumentein sitten kun hän niitä muodostaa (ei siksi että ne olisivat väärin, vaan jotta hän oppisi argumentoimaan mielipiteidensä puolesta, ja ehkä hieman hioisi niitä muututtuaan jonkin asian suhteen tiedostavammaksi).

Vierailija
15/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tällä palstalla on enemmän kristittyjä iltaisin. Aamuisin ja päiväsaikaan mollataan uskoa. Mistäköhän johtuu?

T:sydämen kristitty N48

Vierailija
16/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Vie kirkkoon sitten kun lapsi tajuaa jotakin. Eli teini voi käydä kirkossa.

Vierailija
17/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on huomannut jotain, mistä ei pidä ja mitä ei voi allekirjoittaa. Asiat voi tehdä niin monella tavalla. Lapset ottavat kirkon asiat itseensä kovin helposti, pitää olla varovainen.

Vierailija
18/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa uskontoon, niin kyllä mulla särähtää korvaan että suhteen toinen osapuoli sanoo että "saat" mennä kirkkoon. Mikä se mies on tuollaiseen lupia antamaan? Kyllä kai aikuinen ihminen päättää itse, meneekö vai ei. Ja mikäli on miehellä vielä ollut suhteen alussa tieto toisen vakaumuksesta, niin kyllä tuo on ihan suoraan kiusaamista. Ja miksi sen lapsen osalta vain toisen vanhemman vakaumus täytyy ottaa huomioon (tässä tapauksessa ateismi)? Mikäli ei oikeasti usko, ei kirkossa käymisen tulisi liikuttaa suuntaan tai toiseen, sehän on vain rakennus. Ainakaan itsellä ei ole koskaan tehnyt tiukkaa kunnioittaa toisten vakaumusta.

Vierailija
19/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tällä palstalla on enemmän kristittyjä iltaisin. Aamuisin ja päiväsaikaan mollataan uskoa. Mistäköhän johtuu?

T:sydämen kristitty N48

Arkisin olen päivät töissä. Vapaalla olen täällä milloin vaan. Minun ei tarvitse mollata uskontoa. En vain ole uskovainen enkä kuulu mihinkään uskontoon.

T. uskonnoton N47

Vierailija
20/34 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat viedä lapsen kirkkoon, jos haluat. Mies voi viedä ateistikokouksiin, jos haluaa.