Ketoosidoeetti ei todellakaan ole mikään "voimaannuttava"
Kuudetta päivää ja voimat niin alhaalla että tiskikoneen täyttämisen jälkeen sydän hakkaa viimeistä päivää. Aivan ohjeiden mukaan olen toiminut, vettäkin on juotu paljon! Haistakaa vaan p&'@&ka tämänkin dieetin hehkuttajat!
Kommentit (16)
Minäkin olin tosi väsynyt ja kiukkuinen. Entinen energinen minä katosi dieetin ajaksi.
20-30 g hiilareita päivässä, paljon rasvoja ja suht paljon proteiinia. Kidutustahan tämä on, sitä vaan nämä hehkuttajat ei sano. Muka tulee joku euforia, ei tod tule kuin ahdistus!
Vierailija kirjoitti:
Kuudetta päivää ja voimat niin alhaalla että tiskikoneen täyttämisen jälkeen sydän hakkaa viimeistä päivää. Aivan ohjeiden mukaan olen toiminut, vettäkin on juotu paljon! Haistakaa vaan p&'@&ka tämänkin dieetin hehkuttajat!
No mä oon vähähiilarisella, hiilareita max 40g päivässä ja olo on kyllä mitä mahtavin. Voitko tarkentaa miten olet dieettiäsi noudattanut?
Jos sais vähän lihaa luiden ympärille niin osaisin ehkä auttaa. Pitäis siis teitää, että minkä ohjeen mukaan oikein syöt ja mitkä ovat motiivisi ruokavalion suhteen. No mut ainakin vois nyt laittaa sitä listaa, että mitä syöt ja mistä sait ohjeet. Mitkä makrot yrität saavuttaa? Vai onko kyse jostain hemmetin pussikuurista?
Vierailija kirjoitti:
20-30 g hiilareita päivässä, paljon rasvoja ja suht paljon proteiinia. Kidutustahan tämä on, sitä vaan nämä hehkuttajat ei sano. Muka tulee joku euforia, ei tod tule kuin ahdistus!
Mitä tarkoittaa paljon rasvoja ja suht paljon proteiinia? Jos vetää paljon proteiinia, mutta ei sittenkään paljon rasvaa ja hiilarit on noin alhaalla, niin ei ihme että on huono olo. Mitä ihan konkreettisesti olet syönyt? Vaikea auttaa jos et kerro.
No helvetti syön paljon rasvoja, kaadan suoraan mct- ja oliivi- ja avocadoöljyä kurkusta alas. Ruoaksi syln ison palan lohta, fetaa ja hiukan raakaa parsakaalia. Jne jne
Mä olen elänyt vuodesta 2011 vähillä hiilareilla ja runsailla rasvoilla. Hiilarit 20-40g ja rasvaa menee vähintään 150g, huippupäivinä 250g. En laske enää, koska tiedän mitä missäkin on ja mikä on minulle riittävästi. Proteiinia en edes huomioi, sitä ei tule koskaan liikaa tai liian vähän, jos syö kahdesti päivässä aterialla. Itse en enää tavoittele ketoosia, sillä se tekee oloni huonoksi. Se vie minut ylikierroksille, vie yöunet ja nälän kokonaan. Siksi sitä välttelen. Jos laihtumista haluat, niin ketoosi ei ole välttämätön. Riittää että saa elimistöstä rasvapolttoisen hiilaripolttoisen sijaan. Ketoosi on hyvä joillekin, mutta monille ei, eikä se ole mikään välttämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
No helvetti syön paljon rasvoja, kaadan suoraan mct- ja oliivi- ja avocadoöljyä kurkusta alas. Ruoaksi syln ison palan lohta, fetaa ja hiukan raakaa parsakaalia. Jne jne
Jaaha ,että tällaista pelleilyä taas. En voi auttaa kun et ole lainkaan vastaanottavainen vaan aggressiivisesti kiukuttelet vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elänyt vuodesta 2011 vähillä hiilareilla ja runsailla rasvoilla. Hiilarit 20-40g ja rasvaa menee vähintään 150g, huippupäivinä 250g. En laske enää, koska tiedän mitä missäkin on ja mikä on minulle riittävästi. Proteiinia en edes huomioi, sitä ei tule koskaan liikaa tai liian vähän, jos syö kahdesti päivässä aterialla. Itse en enää tavoittele ketoosia, sillä se tekee oloni huonoksi. Se vie minut ylikierroksille, vie yöunet ja nälän kokonaan. Siksi sitä välttelen. Jos laihtumista haluat, niin ketoosi ei ole välttämätön. Riittää että saa elimistöstä rasvapolttoisen hiilaripolttoisen sijaan. Ketoosi on hyvä joillekin, mutta monille ei, eikä se ole mikään välttämättömyys.
Jos tämä olisi totta, olisit jo aikoja sitten kuollut ummetukseen tai suolistosyöpiin.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liikaa proteiinia. Sitä ei syödä paljon, vaan vain tarpeen verran. Rasvaa sitä vastoin syödään reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Syö enempitummanvihreitä kasviksia uuno. Liika proteiini rasittaa munuaisia ja muuttuu maksassa sokeriksi joten älä överoi proden kanssa ellet halua saada munuaisvauriota. Kandee muistaa myös suola ja magnesium. Eikä sillä rasvallakaan kuulu läträtä. Kai sulla on selvillä paljonko mitäkin vuorokaudessa kuuluu suusta alas laittaa vai mutuiletko vaan ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä olisi totta, olisit jo aikoja sitten kuollut ummetukseen tai suolistosyöpiin.
Huomaa että olet pihalla ja hienosti aivopesty viljakuitu-uskovaisuuteen.. 40g hiilaria mahtuu aika paljon kasviksia jotka ovat täynnä liukoisia kuituja.Rasva taas liukastaa suolen ja nestettäkin tulee nautittua riittävästi joten ei ole pelkoa ummetuksesta.
ohis
Kyllä se oikein tehtynä on ihan mahtavan voimaannuttava. Jos kuudentena päivänä on väsynyt, niin on fuskannut.
Mä olen Nutrilett- kuurilla ollut monet kerrat puolivuosittain tavallaan paastolla pari viikkoa ja aina on tullut ihana olo viimeistään viidentenä tai kuudentana päivänä kun en ole fuskannut yhtään.
Tietysti eri asia, jos on joku sairaus joko piilevänä tai tiedossa. Silloin ei ehkä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole uskomatta, ei tämä ole mikään uskonasia muutenkaan. Meitä on monia muitakin näin syöviä. Jopa yli kymmenen vuotta tällä ruokavaliolla eläneitä ja hyvin porskutamme eteen päin. Se mikä meitä kaikkia yhdistää, on se, että olemme saaneet tällä ruokavaliolla hoidettua monet sairaudet joko kokonaan pois tai ainakin oireettomiksi/vähäoireisiksi.
Nimenomaan tällä ruokavaliolla pääsin pois kierteestä, jossa olin vuoronperään joko ripulissa tai ummetuksella, viljoista ja muista ylimääräisistä hiilihydraateista sekä liian vähäisestä rasvansaannista johtuen. Saan kyllä kuituja. 40 hiilarigrammaan mahtuu aimo annos kasviksia ja siemeniä ja pähkinöitä. Tieten kuvittelet, että mässään vaan rasvaa voikimpaleesta ja huikkaa öljypullosta päälle. Voisin toki niinkin tehdä, ei siinä mitään, mutta tykkään kuitenkin syödä rasvani ihan ruoan mukana, esim sosekeitossa tai johonkin hyvään kasvislisukkeeseen imeytettynä. Lihaakaan en syö edes joka päivä. Lihaslihan määrä ateriaa kohden on muutenkin aika vähäistä, jos siitä kimpaleesta neljäsosa on rasvaa. Toisin taitaa olla vt:läisillä rasvattoman fileen ja paistin syöjillä, eikö?
Minulle ja kaltaisilleni oleellista ravinnossa on sen biologinen arvo eli ravintopitoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos perehtyisit asiaan ennen kun lauot tämmösiä idioottimaisuuksia. Niitä kuituja saa paljon muustakin kun vaan viljasta, esim. kasviksissa niitä on paljon ja myös rasva edistää suolen toimintaa.
Yks vähähiilarista noudattava ja tämän ruokavalion myötä hävis oudot mahakivut (jotka vei usein sairaalaan, kun niin järjetön kipu), ummetukset, ripulit, turvotukset. En vaihtais enää ikinä siihen virallisterveelliseen. Ja tällä ruokavaliolla oon ollut jo 13vuotta.
a) mikä dieetti? b) minkä ohjeen mukaan syöt?