Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholi masentaa usean päivän juomisen jälkeen?

Vierailija
24.06.2017 |

Oletteko huomanneet? Kaikki tuntuu niin turhalta juomisen jälkeen. Ei jaksa pitää viikkoon dieetistään kiinni, ei jaksaisi mennä töihin, ei jaksaisi mitään muuta kuin maata. Ja tämä siis vaikka olisi juonut kohtuudella ja fyysinen krapula olematon.

Muutaman päivän jälkeen alkaa helpottaa ja parin viikon jälkeen alkaa elämä maittaa toden teolla. Alkaa kiinnostua itsestä ja omasta hyvinvoinnista ja on aktiivinen ja sosiaalinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Musta alkoholi tuntuu hyvältä ja on hauskaa. Ei viitsi pelleillä kerran täällä eletääb

Vierailija
2/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vähentää serotoniin määrää aivoista, josta johtuu masentuneisuus määrätyn ajan ryyppäyksen jälkeen. Itse tajusin tämän muutama vuosi sitten ja laitoin korkin kiinni, mikä olikin elämäni paras päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu eikä ole outoakaan. Joskus krapula voi olla morkkismaista vaikka mitään syytä ei olisi. Alkoholi laskee mielihyvähormoonien eli serotoniinin tuotantoa aivoissa. Vaikutus on todellakin sama kuin masennuksessa vaikkakin lyhytkestoisesti. Seratoniinitason ollessa alhainen, ihminen kokee alakuloisuutta. Alkoholin poistuttua elimistöstä aivot alkavat tuottaa jälleen serotoniinia ja mieliala palautuu yksilölle normaaliksi.

Vierailija
4/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, alkoholin tiedetään aiheuttavan masennusta ja pahentavan jo olevaa masennusta, että... Sinun kannattaa vähentää juomistasi.

Vierailija
5/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi vähentää serotoniin määrää aivoista, josta johtuu masentuneisuus määrätyn ajan ryyppäyksen jälkeen. Itse tajusin tämän muutama vuosi sitten ja laitoin korkin kiinni, mikä olikin elämäni paras päätös.

Sama homma, en jaksa krapuloita ja vielä vähemmän sitä alakuloa juomisen jälkeen. Olen voinut paremmin kun lopetin juomisen.

Vierailija
6/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuttua. Ennen tuli juotua kerran kuukaudessa kunnon känni. Krapula kesti päivän, maha konstaili pari päivää ja masennus kesti viikon verran. Olen toki muutoinkin ollut masentunut, mutta alkoholi pahensi asiaa.

Viime syksynä lääkäri käski minun lopettaa juomisen. En ole ollut täysin raittiina, mutta alkoholinkäyttöni on vähentynyt kymmenesosaan entisestä. En koskaan juonut määriä, joita pidetään ongelmakäytön rajoina. Siitä huolimatta psyykkinen vointini parani selvästi. Olen jaksanut hoitaa asioitani ja aloitin jopa opiskelun. En toki vieläkään tiedä, valmistunko ammattiin, jota nyt opiskelen. Joka ilta käyn itseni kanssa keskustelua siitä, lähdenkö seuraavana aamuna kurssille. Joka aamu olen lähtenyt. Silloin, kun noin 10 - 15 annosta viikossa, en taatusti olisi jaksanut. Olisin vaipunut angstiin ensimmäisten vastoinkäymisten jälkeen.

Eihän kukaan lopeta juomista siksi, että joku muu käskee. Lääkärin puhuttelu tehosi minuun, koska hän näytti minulle erilaisten verikokeiden tuloksia. En siis käske. Haluan vain kertoa, että elämäni laatu parani juomisen merkittävän vähentämisen jälkeen. Todennäköisesti paranee myös sinulla.

Vierailija
7/7 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on hermomyrkky. Siosittelen korkeintaan 3 annosta per kuukausi. Ei siitä saa mitään muuta kun pahaa oloa ja aivot turtuu.