Kefexin-antibiootti..
Hei,
onko täällä muita odottajia, jotka on raskausaikana joutuneet antibioottikuurille? Sain eilen kefexin kuurin keuhkoputkentulehdukseen kun tämä flunssa ja kamala yskä on kestänyt jo viikon. Olen viikolla 11+4 ja nyt huolestuttaa, että mitenköhän vaikuttaa vavoihin (odotan siis kaksosia). Lääkäri kylläkin sanoi, että pitäisi olla turvallista mutta...Onko kokemuksia?
kiitos avusta jo etukäteen :)
-Mandisofia ja tuplat 11+4-
Kommentit (4)
Arvasinkin, että en varmaan ole ainoa, joka joutuu raskausaikana antibioottikuurille, mutta...hassua kuinka kaikki huolestuttaa mikä liittyy lääkkeisiin..Toivotaan, että loppuraskaus menisi ilman näitä kurjia sairasteluja :)
Onnellista odotusta sulle Blues!
Sain viime viikolla keuhkokuumeen, olin sairaalassa antibioottitiputuksessa kolme päivää, ja nyt saan vielä Kefexiniä 10 pv:n kuurin suun kautta. Mun piti käydä myös keuhkokuvassa (keuhkokuumettahan ei oikein muuten voi todeta), mutta uskoin asiantuntijaa että röntgeniin voi joskus mennä raskaanakin, jos on pakottava tarve. Enemmän mua se kuva kyllä jännitti, mutta päätin uskoa lääkäriä - sitä on iskostunut päähän ajatus, että raskaana ollessa ei röntgeniin ole asiaa (ja turha sitä on riskeeratakaan turhaan). Lääkärit on yleensäkin aika varovaisia, mitä teettävät & syöttävät raskaana olevalle, mäkin kävin aika monessa paikassa ennen kuin apu löytyi.
NossePosse, raskaus jo yli puolivälin
itse juuri parhaillaan syön Kefeksin nimistä antibioottia poskiontelontulehdukseen. ei siitä ole haittaa vauvalle. kannattaa syödä koko kuuri loppuun kun jättää kesken. !! tsempiä
t.nelli rv 17
ja se kuuluu niihin, joita voi raskauden aikana syödä. Jos joskus haluaa hyvän varmuuden, sopiiko joku lääke raskauden aikana, niin kannattaa soittaa Tetralogiseen tietopalveluun, en kyllä muista numeroa sinne nyt. Niillä on parhaimmat tiedot. Apteekit ja lääkekirjat kun on vähän ylivarovaisiakin.
Yritän itse välttää antibiootteja, mutta jos taudista saattaisi olla suurempaa haittaa raskaudelle, niin kyllä sitten on antibiootit paikallaan. Ja Kefexin tosiaan oli sallittu..
Blues kera pikkukolmosen 14+6