Saako raiskaajaa potkaista tosi kovaa munille vai saisiko tuomion hätävarjelun liioittelusta tai jotain jos tulisi pahoja vaurioita?
Kommentit (63)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuskinpa saisi ja aika iso kynnys olisi varmasti raiskausta yrittäneellä viedä tuollaista juttua eteenpäin rikosilmoitus tekemällä; ihmishenki on Suomessa halpa ja varsinkin miehen henki; onhan ympärileikkauskin sallittua jos vain sukupuoli on oikea.
Huvikseen potkiminen on kyllä varmaan ihan yhtä iso ongelma kuin raiskaukset ja eräänlainen raiskaus itsessään sekin. http://www.adressit.com/miesten_kohtaaman_seksuaalisen_erityisvakivalla…;
Kyllä raiskaajaa saa ja pitää potkaista.
Minä olen lyönyt raiskaajaa kyynersauvalla. En saanut tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tuskinpa saisi ja aika iso kynnys olisi varmasti raiskausta yrittäneellä viedä tuollaista juttua eteenpäin rikosilmoitus tekemällä; ihmishenki on Suomessa halpa ja varsinkin miehen henki; onhan ympärileikkauskin sallittua jos vain sukupuoli on oikea.
Huvikseen potkiminen on kyllä varmaan ihan yhtä iso ongelma kuin raiskaukset ja eräänlainen raiskaus itsessään sekin. http://www.adressit.com/miesten_kohtaaman_seksuaalisen_erityisvakivalla…;
Oletko aivan sairas? Ai raiskausta yrittäneen pitäisi viedä juttua eteenpäin, jos joku sattuisi potkaisemaan haaroväliin? Siitäpä oppii, ettei käy muiden ihmisten kimppuun.
Raiskaaja on yli puolessa tapauksista kulttuurista, jossa raiskaus on aina naisen vika. Joten kyllä. Samoin hänellä on kiivaat puolustajat, jotka todistaa, että raiskattu oli rasisti.
Vierailija kirjoitti:
Suurin virhe tässä keskustelussa on olettaa raiskaajan olevan joku pusikossa vaaniva hiippari. Todellisuudessa raiskaaja on lähes aina joku entuudestaan tuttu henkilö. Minusta se muuttaa koko tilanteen luonnetta ihan toisenlaiseksi.
Tosin entuudestaan tutuksi lasketaan myös esim. baarista mukaan tarttunut mies, jonka kanssa nainen päättää lähteä yksityisasuntoon (molemmat yleensä humalassa), ja joutuukin sitten väitetysti raiskatuksi. Tämä skenaario on kovin yleinen.
Luultavasti sinut tuomitaan hätävarjelun liioittelusta, mutta et saa tuomiota. Ts. Olet syyllinen mutta sinua ei rangaista.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Suomesta yhtään oikeustapausta, jossa nainen olisi saanut tuomion siitä, että puolustautui liian väkivaltaisesti raiskaajaa vastaan, jos raiskaaja jäi henkiin.
Takavuosina oli yksi tapaus, jossa nainen sai tuomion siitä, että oli tappanut raiskaajansa. Tässäkin tapauksessa asian selvittämistä hankaloitti paljon se, että nainen oli niin juovuksissa, että hän ei jälkikäteen kunnolla muistanut, mitä oli tapahtunut.
Oletko sä joku käräjäoikeuden tuomari vai miksi sinun oiekusjuttujen muisteluillasi pitäisi olla mitään merkitystä? Sinä et ole kuullutkaan yli 99,9 % Suomen oikeusjutuista, joten se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin virhe tässä keskustelussa on olettaa raiskaajan olevan joku pusikossa vaaniva hiippari. Todellisuudessa raiskaaja on lähes aina joku entuudestaan tuttu henkilö. Minusta se muuttaa koko tilanteen luonnetta ihan toisenlaiseksi.
Tosin entuudestaan tutuksi lasketaan myös esim. baarista mukaan tarttunut mies, jonka kanssa nainen päättää lähteä yksityisasuntoon (molemmat yleensä humalassa), ja joutuukin sitten väitetysti raiskatuksi. Tämä skenaario on kovin yleinen.
Alapeukuista huolimatta asia on juuri näin.
"Vanhempi rikoskonstaapeli Ville Hahl Varsinais-Suomen poliisilaitoksesta arvioi, että r-aiskauksia voitaisiin vähentää auttamalla uhria huomaamaan käyttäytymiseensä liittyviä riskejä, kertoo Savon Sanomat.
- Tutkimistani 181 r-aiskauksesta puolet olisi voitu estää sillä, että uhri olisi toiminut yleisesti hyväksyttävällä tavalla, Hahl täräyttää.
Hahl teki Joensuun yliopistoon oikeustieteen gradu-lopputyönsä Helsingissä poliisille ilmoitetuista, aikuisiin kohdistuneista s-eksuaalirikoksista.
Hahlin mukaan lähes kaikkiin hänen tutkimiinsa r-aiskaustapauksiin liittyi naisten tolkuton alkoholin käyttö.
- Uhri itse oli arvioinut olleensa tolkuttomassa humalassa tai poliisi oli kirjannut uhrin olevan sammunut tai lähes vetämätön.
Hahlin mukaan r-aiskauksista suurin osa tapahtuu uhrin tai tekijän asunnossa, johon nainen on vapaaehtoisesti mennyt. Osa naisista oli kertonut päästäneensä miehen asuntoonsa, koska halusi jatkaa keskustelua.
- Tuntematonta miestä ei kannata aamuyöllä päästää "vain nukkumaan viereen", jos on päättänyt, ettei s-eksiä nyt ole, Hahl sanoo."
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/74910-kova-vaite-puolet-raiskauksista-…
Kaikkia miehiä saa potkaista munille. Jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Huuda vaan metoo ja potkaise.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä Suomesta yhtään oikeustapausta, jossa nainen olisi saanut tuomion siitä, että puolustautui liian väkivaltaisesti raiskaajaa vastaan, jos raiskaaja jäi henkiin.
Takavuosina oli yksi tapaus, jossa nainen sai tuomion siitä, että oli tappanut raiskaajansa. Tässäkin tapauksessa asian selvittämistä hankaloitti paljon se, että nainen oli niin juovuksissa, että hän ei jälkikäteen kunnolla muistanut, mitä oli tapahtunut.
Kyllä niitä oikeasti on vaikka kuinka. Mistäpä sinä niistä olisit edes kuullut, kun suurin osa tapauksista jää median ulkopuolelle. Etkä ollut tästäkään median uutisoimasta keissistä tietoinen. Ei ainoastaan itse saanut tuomiota, vaan myös raiskaaja sai tuon tempun ansiosta lievemmän tuomion.
"Nainen löi raiskaajaansa veitsellä ja pakeni alasti naapuriin - sai itse tuomion
Vain uhri käytti veistä raiskaustilanteessa tammikuussa, päätteli Hyvinkään käräjäoikeus perjantaina.
Tästä syystä Toni Juha-Pekka Aaltosen, 38, saama syyte törkeästä raiskauksesta hylättiin. Aaltonen sai kahden vuoden ehdottoman tuomion raiskauksesta.
Osapuolet tapasivat ravintolassa ja lähtivät naisen asunnolle. Sen jälkeiset tapahtumat jäivät osin epäselviksi muistikatkosten ja ristiriitaisten kertomusten takia.
Oikeus päätteli naisen nukahtaneen sohvalle, mistä Aaltonen vei hänet makuuhuoneeseen ja pakotti liki kahden tunnin ajan yhdyntöihin.
Aaltonen velvoitettiin maksamaan uhrille kärsimyksistä 6 000 euroa. Hoidoista voi tulla myöhemmin lisälaskuja.
Oikeuden mukaan nainen löi pukeutuvaa miestä veitsellä reiteen ennen kuin pääsi pakenemaan alasti naapuriin. Pahoinpitely toi hänelle neljän kuukauden ehdollisen tuomion ja 500 euron korvauslaskun."
Itse käyttäisin tasan niin paljon voimaa kun raiskaajan taltuttamiseksi olisi tarpeellista, olisi se sitten laillista tai ei. Jos tulisi tuomio niin sitten tulisi, en menisi vankilaan vaan muuttaisin ulkomaille Suomen viranomaisia piiloon kunnes "rikokseni" olisi vanhentunut. Ja on sanomattakin selvää että senttiäkään en maksaisi jos jotain korvauksia minulta vaadittaisiin.
En suostu siihen että minun pitäisi vastarintaa tekemättä antaa jonkun vain raiskata minut.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyttäisin tasan niin paljon voimaa kun raiskaajan taltuttamiseksi olisi tarpeellista, olisi se sitten laillista tai ei. Jos tulisi tuomio niin sitten tulisi, en menisi vankilaan vaan muuttaisin ulkomaille Suomen viranomaisia piiloon kunnes "rikokseni" olisi vanhentunut. Ja on sanomattakin selvää että senttiäkään en maksaisi jos jotain korvauksia minulta vaadittaisiin.
En suostu siihen että minun pitäisi vastarintaa tekemättä antaa jonkun vain raiskata minut.
Ei se noin vain toimi. Toki voit Iivanalle maksaa, että hän vie sinut Siperiaan ja lahjot viranomaiset, mutta tuo on kallista.
Pitää vastustella tai teko ei ole raiskaus vaan seksuaalinen hyväksikäyttö, vaikka olisit 10, mutta vastustelu on laitonta.
Sellainen miesvihalanka, ja ylläpidolla taas homma hanskassa ja hanska anaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vastustella tai teko ei ole raiskaus vaan seksuaalinen hyväksikäyttö, vaikka olisit 10, mutta vastustelu on laitonta.
Taas on uliulinainen väärässä. Nykyään ei enää tarvitse vastustella, jotta teko luokiteltaisiin raiskaukseksi, ja vastustelu ei ole laitonta, jos käyttää samantasoisia voimakeinoja kuin mitä sinuun itseesi kohdistetaan. Eli et saa potkaista munille ja puukottaa, jos joku baarissa nojautuu antamaan sulle poskipusua. Ymmärsithän nyt varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostu siihen että minun pitäisi vastarintaa tekemättä antaa jonkun vain raiskata minut.Ei se noin vain toimi. Toki voit Iivanalle maksaa, että hän vie sinut Siperiaan ja lahjot viranomaiset, mutta tuo on kallista.
Toimisi se koska ei pahoinpitelytuomion saaneita yleensä viedä suoraan oikeussalista linnaan vaan he saavat odottaa tuomion täytäntöönpanoa vapaalla jalalla. Vaikea viranomaisten on tehdä mitään jos täytäntöönpanoa odottava vain katoaa ja vaikea sitä on myös estää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen miesvihalanka, ja ylläpidolla taas homma hanskassa ja hanska anaalissa.
Mikä miesvihalanka? Pikemminkin raiskausvihalanka. Minun mielestäni naispuolisiakin raiskaajia pitää ja tulee potkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä miesvihalanka? Pikemminkin raiskausvihalanka. Minun mielestäni naispuolisiakin raiskaajia pitää ja tulee potkaista.
Potkaista munille. Että juu, kyllähän tämä miesvihalanka on, kun tuo raiskaajanaiset on jo lähtökohtaisesti suljettu pois yhtälöstä.
Sivistysmaissa raiskaajan saa vaikka ampua. Täällä taas ei saa häiritä toisen työrauhaa.
Munille saa ja pitää potkasta! Se on paras tapa rangaista raiskaajaa. Itse olen ainakin monottanut haaroihin miehiä, jotka on esim. Puristellut mua takapuolesta. Oppiipa oleen kourimatta, kun keräilee itseään muutaman minuutin maasta ;) :D
Minua löi kerran ravintolassa takaraivoon käsilaukulla nainen. Sattui ikävästi. En ajatellut asiaa sen enempää. Käännyin. Löin nyrkillä. Etuhampaat katkesi. Jouduin oikeuteen. Nainen joutui maksamaan MINULLE. Hätävarjelu, mutta ei liioittelu.