Olen hämmentynyt, eräs ihminen, jonka olen tuntenut jo kauan, poisti ja esti minut facebookissa :0
En oikeasti keksi mikä tähän nyt oli syynä, olen miettinyt pääni puhki ja en ymmärrä. Kyseessä ei ole sydänystävä, mutta suht. läheinen kaveri kuitenkin, jonka kanssa näimme melkein kuukausittain.
Kaikki alkoi siitä, kun kysyi minulta joskus, että tiedänkö mitään henkilöstä X. Tunsin henkilön nimeltä, koska oli naimisissa erään ex-avopuolisoni ystävän kanssa. Totesin, että en kyllä tiedä kuin tuon verran, mites niin?
Kaveri näytti järkyttyneeltä ja alkoi paasaamaan, että sillä kysyi, että tällä henkilöllä X on suhde erään hänen ystävänsä kanssa. Ihmettelin vähän, mutta sanoin, että kai ne on sitten eronneet sen miehensä kanssa, en ole nähnyt aikoihin.
Kaveri jatkoi kauhistelua, että ei, kyllä tässä joku pettämiskuvio on kyseessä!
Meni vähän aikaa ja tämä kaveri ilmoittaa, että joo, eronneet ne ovat, ei ole mitään pettäjiä ja mukava ihminen tämä henkilö x. Totesin, että niinpä joo sitähän minäkin, keskustelu päättyi siihen.
Sitten aloin ihmettelemään, kun tästä kaverista ei kuulunut moneen kuukauteen yhtään mitään. Ajattelin katsoa onko päivittänyt jotain facebookiin. Yllätyksekseni en enää löytänyt häntä kavereistani. Yritin hakea häntä facebookista, ei löydy. Ajattelin, että on varmaan poistanut profiilinsa.
Sitten sattumalta näin erään toisen ystäväni fiidissä tämän kaverin päivityksiä, eli on siis poistanut minut kavereista ja estänyt. :( Tarkistin asian, niin myös tämä henkilö X, josta aiemmin puhuttiin oli myös blockannut minut facebookissa.
Mitä ihmettä? Mitä minä tein väärin? :D Ihan käsittämätön juttu.
Kommentit (10)
Meni varmaan vaahtoamaan sille yhdelle jostain pettämisjutuista.
Voisiko olla jokin vanha juttu, joka jostain syystä on aktivoitunut?
Mutta mitä tulee estämiseen: mielestäni sinun ei pitäisi nähdä edes kaverisi kommentteja toisessa fiidissä, jos sinut on estetty.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tulee estämiseen: mielestäni sinun ei pitäisi nähdä edes kaverisi kommentteja toisessa fiidissä, jos sinut on estetty.
Siis kaveri selasi omaa facebookiaan minun koneellani. Sitä kautta huomasin.
AP
Sinusta on selvästi tehty juoruamalla syyllinen pahanpuhumiseen jonka tuo ex-kaverisi on omassa päässään keksinyt, unohda tuollaiset ihmiset. Hyvä kun hänestä pääsit.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis Facebook aivosäteilyllä estää ap:ta näkemästä estäjän kommennteja, kun ap kuikuilee kaverinsa fiidiä tämän olan yli? :D
Tosi ikävää joutua muiden ihmisten sotkuihin ja paskapuheisiin mukaan. Mullekin on käynyt noin ja hieman vaikeaa selvittää mitä on puhuttu, jos tyypit sulkevat ulkopuolelle. Sellaiset ihmiset eivät kuitenkaan ole ajattelemisen arvoisia, joten anna heidän olla ja elää omissa sotkuisissaan.
Eli siis tuo ap:n kaveri on tutustunut paremmin tuohon ihmiseen X, josta kyseli. Todennut ettei pettämisestä ollut kysymys, sitten peitteli uteliaisuuttaan sanomalla X:lle, että ap on tuollaista levitellyt X:stä - haluten näin pitää välinsä hyvänä X:n kanssa ja olemalla itse "rehellinen ja avoin hyvä tyyppi" jutussa. X on sitten ap:lle suuttunut ja blokannut hänet, ap:n kaveri on blokannut ap:n "solidaarisuudesta" X:ää kohtaan osoittaen kuinka hänkin on ap:lle tästä huhun levittelystä suuttunut. Menisikö jotenkin noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis Facebook aivosäteilyllä estää ap:ta näkemästä estäjän kommennteja, kun ap kuikuilee kaverinsa fiidiä tämän olan yli? :D
Kyllä sen estämisen ideana on se, ettei tämä estetty henkilö pysty mitenkään näkemään päivityksiä tms. Ei kavereiden eikä kaverin kavereiden kautta.
Mun ex-kaveri oli myös poistanut ja estänyt facebookissa juuri synttärionnittelujen jälkeen. Syyksi selvisi kaverin aviomies, joka oli huomannut synttäritoivotukset ja käski estämään mut :D
sinusta on valehdeltu jotain selän takana.