Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lopetti ryyppäämisen, mutta taisi tehdä sen liian myöhään minun kannaltani

Vierailija
23.06.2017 |

Vuosia kestin miehen alkoholin käyttöä. Välillä joi enemmän, välillä vähemmän. Pyysin vähentämään, itkin, anoin, raivosin. Lopulta uuvuin ja masennuin. En jaksanut enää. Lakkasin välittämästä.

Nyt sitten mies lopetti. Asialla vain ei ole enää mitään merkitystä minulle. Juominen jätti minuun syvät jäljet. Niin monesti sain pettyä. Tyhjiä lupauksia. Olin toisarvoinen. Alkoholi meni aina minun edelle.

Nyt mies ihmettelee, mikä mättää. Niin, mikä? Se, että mies ei kuunnellut, ei välittänyt. Nyt on liian myöhäistä. Miten kerron miehelle, että olen sisältä niin rikki, että elämä hänen kanssaan ei tule enää onnistumaan? Näen yhä saman ilkeän kännisen miehen, kun katson miestäni. Kuulen ne ilkeät sanat, näen sen välinpitämättömän katseen. Haistan vanhan viinan hajun, muistan krapulaiset aamut.

Kelpasin kännissä, kelpasin krapulassa. En kuitenkaan kelvannut viikonlopun iltana. Silloin piti päästä baariin. Nyt kelpaisin, mutta mies ei kelpaa enää minulle. En vain pysty unohtamaan, en anteeksi antamaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän

Vierailija
2/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minulla sama tilanne. Tänään viimeksi itkin kun olen katkera miehelle, pilasi minulta hyviä vuosia. En tiedä pääsenkö tästä koskaan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi voittaa. Juot, olet sika. Lopetat juomisen, olet sika. Ehkä on miehellesi ihan hyväkin päästä eroon sinusta, jotta ei enää uudestaan ajaudu ryyppäämään.

Vierailija
4/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, minulla sama tilanne. Tänään viimeksi itkin kun olen katkera miehelle, pilasi minulta hyviä vuosia. En tiedä pääsenkö tästä koskaan yli.

Miten niin pilasi? ? Sinähän sitä päätit itse kestää ja katsella, etkä lähtenyt. Olisit valinnut seurasi paremmin. Niin, itse kulutin 4 vuotta hukkaan juopon kanssa aikoinaan. Oma vika, miksen lähtenyt.

Vierailija
5/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärrän sinua. Meillä mies edelleen juo ajoittain ja sisältäni on jotain niin rikki aivan sama vaikka kuolisi koko paska. Välillä toivonkin sitä

Vierailija
6/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se, että juoppo lakkaa juomasta, on järkytys omaisille. Raitistumisen hinta on usein se, että joutuu läheisten ja ystävien hylkäämäksi. Elämä menee uusiksi paljon radikaalimmin kuin ensin ajatteli. Tulee ero, työpaikka menee alta. Muutos pelottaa kaikkia muuttujan ympärillä. On turvallisempaa sysätä muuttunut yhteisön jäsen pois kuviosta kokoanaan. Ei ihme, että monia raitistuminen pelottaa. JOskus tuntuu jopa vähän vastuuttomalta, jos ei niin hirveän paljon juovaa patistetaan raitistumaan. Sitten kun sen menee tekemään, on yhtäkkiä ilman vaimoa, työtä, mitään. Kädessä on vain se että saa sanoa olevansa raivoraitis. Ja senkin saa sanoa itselleen, yksikseen.

Vierailija
7/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se, että juoppo lakkaa juomasta, on järkytys omaisille. Raitistumisen hinta on usein se, että joutuu läheisten ja ystävien hylkäämäksi. Elämä menee uusiksi paljon radikaalimmin kuin ensin ajatteli. Tulee ero, työpaikka menee alta. Muutos pelottaa kaikkia muuttujan ympärillä. On turvallisempaa sysätä muuttunut yhteisön jäsen pois kuviosta kokoanaan. Ei ihme, että monia raitistuminen pelottaa. JOskus tuntuu jopa vähän vastuuttomalta, jos ei niin hirveän paljon juovaa patistetaan raitistumaan. Sitten kun sen menee tekemään, on yhtäkkiä ilman vaimoa, työtä, mitään. Kädessä on vain se että saa sanoa olevansa raivoraitis. Ja senkin saa sanoa itselleen, yksikseen.

No mistähän tämänkin repäisit. Alkkisvaimo saattaa hylätä raitistuneen miehen mutta yleensä läheiset on onnellisia kun juoppo lopettaa. Ja olen töissä tekemisissä paljon juoppojen kanssa

Vierailija
8/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte juopon? Miksette ota mieluummin raitista, akateemista, työssäkäyvää kilttimiestä?

Vierailija
9/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte juopon? Miksette ota mieluummin raitista, akateemista, työssäkäyvää kilttimiestä?

21v naimisissa ja juonut vasta viime vuodet.

T. Ei ap. Eroon siitä pitää päästä

Vierailija
10/10 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistähän tämänkin repäisit. Alkkisvaimo saattaa hylätä raitistuneen miehen mutta yleensä läheiset on onnellisia kun juoppo lopettaa. Ja olen töissä tekemisissä paljon juoppojen kanssa

Ihan omasta elämästä repäisin. Raitistuin niin, etten juo enää mitään. Eipä  ole enää mitään muutakaan. Ei parisuhdetta, ei ystäviä. No työ sentään on. Mutta se on kaikki. Istun himassa ja onnittelen itseäni siitä, etten enää juo. Siinä kaikki. Mitään muuta sisältöä ei elämässä ole. Mitään ei myöskään tule tilalle, koska aikuiselämässä on vaikea sosiaalistua sillä tavalla luontevasti kuin nuorena esim. opiskelun kautta. Ainoa paikka löytää uusi parisuhde on baari, mutta miten lähden sinne etsimään kumppania selvin päin? Pattitilanne.  Sattumaa tai ei, ap:kin pohtii ukkonsa jättämistä nimenomaan nyt, kun tämä on lopettanut juomisen. Peli on nyt pelattu, viimeinenkin kortti käännetty. Ai tällainekö tyyppi siitä jokeriksi luullusta kortista paljastuikin? En huoli. Pistetään pois. Aletaan uusi peli jonkun toisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi