Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini pisti välit poikki raskauteni takia!

Sunshine123
23.06.2017 |

Eli otsikko kertoo jo kaiken.
Olen alle 20v nainen ja kerroin äidilleni puhelimessa ei toivotusta raskaudestani. Odotin tietenkin pettymystä ja huutoa häneltä. Sain sen mitä odotin ja myös tälläisen vastauksen "älä ikinä tule kotiini, en halua nähdä sinua!" Olin 3 pv masentunut en tiennyt kelle puhua, isäni ei ole kuvioissa ja olen aika yksinäinen. Olen yrittänyt järkevänä ihmisenä saada välit hyviksi, mutta hän painaa mulle puhelimen luuriin. Katkaisenko välit häneen, vai yritänkö vielä epätoivoisena pyytää anteeksi sadannen kerran?
T; avuton

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä äitisi joksikin aikaa rauhaan käsittelemään asiaa itsekseen, ehkä hänellä on joku ystävä jonka kanssa keskustella tilanteesta ja saa vähän erilaista näkökulmaa asiaan. Älä painosta häntä asialla johon hän ei ilmiselvästikään ole vielä henkisesti valmis. Ehkä hän ottaa sitten itse yhteyttä jos teillä muuten on ollut läheiset välit mutta selviät kyllä raskaudesta ilman äitiäsi tukeakin jos asia on hänelle liian vaikea sulattaa. Jos haluat itse keskusteluapua tilanteeseen niin kerro asiasta neuvolassa. Itselläni oli samankaltainen tilanne.

Vierailija
2/3 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi, äidilläsi on joku syy miksiksi hän ei hyväksy raskauttasi. Minä sinuna unohtaisin äitisi ja keskittyisin miettimään miksi raskaus on epätoivottu? Pärjäätkö yksin lapsen kanssa vai onko sinulla mies, joka osaa huolehtia perheestä. Jos ei ole huolehtivaa miestä, niin hakeudu Ensikotiin jossa voit asua lapsen kanssa ja suunnittelet elämäsi perusteellisesti. Ja myös toteutat sen suunnitelmallisesti. Onko sinulla ammattia tai työtä? Sukulaisten varaan ei koskaan kannata jättää mitään. Hankkisin ammatin ja sen jälkeen työpaikan ja siitä pidetään lujasti kiinni, kullannuppu kasvatetaan siinä ohessa. Tarvitset rakkautta ja voimia tulevaisuudessa, noin 15vuoden kuluttua kävisit esittelemässä äidille rakkaan lapsesi, jonka kanssa olette yhdessä taapertaneet elämän. Voimia ja enkeleitä elämääsi.😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävä tilanne. Ehkä äidilläsi on kokemusta ei-toivotusta raskaudesta ja lapsesta ja siksi reagoi miten reagoi.

Jätä äidin reaktio sikseen ja elä elämääsi. Nyt olisit erityisesti tarvinnut äidin tukea ja varmasti myös apua. 

Miten aiot pärjätä taloudellisesti? Oletko opiskelija vai jo työssä?

Etsi isäsi ja luo häneen yhteys ei se vielä ole myöhäistä. Onko sinulla sisaruksia tai muita sukulaisia? Pidä heihin yhteyttä.

Olen kahden tytön äiti, tytöt ovat 20 ja 22. Aina on ovi auki ja ovat tervetulleita, ei tulisi mieleenikään hylätä lasta jos hän olisi raskaana.