Vaikein juhla raittiille? Vappu, jussi, fuksiaiset, uusivuosi vai mikä?
Kommentit (27)
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ja piste. Ankeita ihmisiä ovat absolutistit.
Ei ole vaikeita juhlia, vain huonoa seuraa.
Juhlan jälkeen on mukava kertoa örveltäjille mitä he tekivät, tai vaihtoehtoisesti vain vihjailla: Kylläpä olit vauhdissa...
Ei mikään juhla ole vaikea. Olin muutaman vuoden absolutisti, ja vein kaikkiin bileisiin oman pullon, esim. alkoholittoman viinin. Silloin oltiin kaikki nuoria, joten muillakin oli omat pullot mukana. Ei ketään kiinnostanut mun juomiset, ja mua ei yhtään haitannut se, että muut joi alkoholia.
Nyt tuosta absolutismiajasta on jo lähes 20 vuotta aikaa, nykyään juon alkoholia ihan normaalisti. En voisi omassa ammatissani luontevasti toimiakaan, jos en käyttäisi alkoholia esim. päivällisillä asiakkaiden kanssa. Kyllä sitä näissä piireissä pidettäisiin outona, jopa epäilyttävänä fanatismina.
Jostain syystä sitä absolutismia vaan piti nuorena jotenkin hienona. Olin mä pari vuotta kasvissyöjäkin. Nyt keski-iässä ei enää viitsi olla noin ehdoton missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Juhlan jälkeen on mukava kertoa örveltäjille mitä he tekivät, tai vaihtoehtoisesti vain vihjailla: Kylläpä olit vauhdissa...
Olet ilkeä, vahingoniloinen 💩!
Ei mikään. Pitää vaan hakeutua seuraan jossa viihtyy! Juhlapyhät voi aivan hyvin viettää selvinpäin.
Fuksiaiset ei ole juhla.