Mitä vegaanit ja kasvissyöjät syötte uusien perunoiden kanssa?
Tekisi mieli perunoita mutta en keksi minkä kanssa...
Kommentit (39)
Uusia perunoita saadaan vasta syksyllä!!!
Silli on kasvis, kun oikein silmiin katsotaan.
Lisää perunoita siihen perunoiden kylkeen. Vegaaniruokavalio on aika tylsää, köyhää ja pahaa.
Osa kasvissyöjistä syö toisinaan kalaa, vegaaniruokavalioon se ei kuulu.
Kermaviiliä. On helppo. Luovuuden ja minimalismin nimissä voi laittaa vaikka piimää, ettei pottuannos jää kuivaksi.
Pannulla voi maustaa yrtein ja laadukasta öljyä tietysti.
Sieni ragu
Täytettyjä, grillattuja sieniä
Tykkään myös tehdä pienistä sievistä potuista salaatin, johon voi laittaa jotakuinkin mitä haluaa eli retiisiä, tuoreita papuja, kukkakaalin nuppuja... Maustamisenkin voi hoitaa haluamallaan tavalla. Lisänä esim. pikkelöityä punasipulia ja vaikka niitä grillattuja sieniä.
Ei vegaanit syö perunaa. Kaikki syötävä pitää tuoda pitkien matkojen takaa ympäri maapalloa. Kotimainen pottu ei kelpaa.
Hyvä kysymys! Yleensä syön itse lampaan suoleen sullottua teurasjätettä, paistettuna kuumien hiilien päällä.
Minusta uusi peruna ei tarvitse muuta kuin voita. Se on täydellistä, kun muussaat niiden perunoiden sekaan voita.
Uunipaahdettuja kesäkurpitsoja eli kurpitsat pitkittäin puoliksi, päällystetään leivänmuruilla, joissa ripaus suolaa, pippuria, valkosipulia, yrttejä, oliiviöljyä) ja paahdetaan ruskeaksi.
Munakoisobruschetta eli kuin italialainen tomaattileipä, mutta munakoisolla. Toki jos leipä on vegaaninen, niin ihan aito ja oikea käy myös.
Grillatut, marinoidut paprikat.
Grillattua, marinoitua/maustettua tofua. Tai savustettua.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen ruoka, jota tässäkin on ehdotettu, pitää nälkää? Kun monilla on pelkkää kasvista?
Kokeile vaikka viikon ajan? Olen ollut kasvissyöjä n.50 vuotta ja erittäin hyvin pysynyt hengissä ja terveenä. Harvoin mitään flunssaa tmv.
Esim.
- paistettua tofua tai härkäpaputofua maapähkinäkastikkeella
- falafeleja/falleroita/siemenpyöryköitä
- papupihvejä
- linssimuhennosta
- jotain tomaattipohjaista kastiketta esim. kikherneistä
Nopeat ja superhelpot silloin kun tekee mieli uusia perunoita, muttei jaksa tai ehdi kikkailla (tai tehdä mitään mitä pitää valmistella tuntikausia ja useita päiviä ennen):
Vegaanista voita ja tuoretta tilliä.
Sienikastiketta (kantarelleja jos on, mutta muistakin tulee hyvää). Parasta tulee mielestäni soijapohjaisesta Alprosta (maustamaton) tai Cashew-pohjaisesta mikä myydään pusseissa kylmäkaapissa, kaurasta tulee vähän makea mistä en itse pidä. Muhennoskin toimii.
Sinappikastiketta (tai pelkästään laadukasta kokojyväsinappia ja vegaanista voita sekaisin, on hurjan hyvää).
Paahdettuja pähkinöitä ja siemeniä (täyttävä ja tulee kiva rapeus ja suuntuma, päälle vegaanista voita tai muuta maun mukaan).
Kylmäsavutofua rapeaksi paistettuna, chilimaustettua linssimuhennosta, itse tehtyä hummusta. Salaattia.
Vaikka mitä kasvis- ja kasvisproteiinipitoista!
Tofurakastaja kirjoitti:
Kylmäsavutofu ja raikas salaatti on hyvä yhdistelmä!
Mikä on raikas salaatti?
Grillaa kasviksia. Maissi, tomaatit, kesäkurpitsa tms.
Keiju Merisuolaa. Mä en edes sekasyöjänä uusien perunoiden kanssa syönyt muuta kuin voita tai margariinia, koska ne perunat on niin hyvää, että ei niiden kanssa muuta kaipaa. Se ei ihmisen ravitsemustilaa hetkauta suuntaan tai toiseen, jos kolme- neljä kertaa kesässä vetää ateriakseen pelkkää perunaa :D
silliä