Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisten vertaistuki 2017

Vierailija
22.06.2017 |

Varmasti tätä aihetta on sivuttu palstalla miljoonaan otteeseen, mutta nopea haku ei heittänyt mulle ainakaan tuoreita ketjuja joten avaanpa uuden.

Olisi siis kiva jutella yksinäisten kanssa ja saada ja antaa vertaistukea, kuulla pohdintoja elämästä ja erilaisia elämäntarinoita. Tai vaikka pohdintoja yksinäisyytenne syistä, selviytymiskeinoistanne, siitä oletteko koettaneet muuttaa tilannetta jne.

Myös jos tiedätte jotain hyviä vertaistukipalstoja tms. niin saa heittää vinkkiä :) En ole varma, onko tämä palsta ihan paras "oikealle" keskustelulle.

Voisin itse aloittaa kertomalla itsestäni. Olen kärsinyt koko aikuisikäni enemmän tai vähemmän yksinäisyydestä. Varsinkin jos erehdyn roikkumaan somessa se tuntuu ihan hirveältä. Olen päässyt enimmäkseen irti siitä, että vertaisin itseäni muihin, mutta kyllä se ajoittain nousee pintaan. Olen luonnostanikin herkkä ja hirveä lapsuus on tehnyt musta todella aran (jota peitän kyllä ajoittain kovalla kuorella ja reippaan esittämisellä - tähän haluaisin muutosta, mutta en tiedä, miten). Monesti ihmettelen, miksi mä olen niin yksinäinen ja moni tietämäni ihminen, joilla on myös ollut hirveitä vaikeuksia, sosiaalisesti ihan menestyvä. Pyrin keskittymään kivoihin juttuihin elämässäni, mutta kyllähän tämä nyt on aika iso teema...

Olisipas siistiä kuulla muiden ajatuksia ja saada aikaan keskustelua ihan mistä tahansa aihepiiriin liittyvästä. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laaja aihe, että tähän osaisi vastata mitenkään. :/

Vierailija
2/4 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laaja aihe, että tähän osaisi vastata mitenkään. :/

joo, ehkä muotoilin vähän huonosti ton aloituksen :) ajattelin vaan että olisi mielenkiintoista jutella yleisemmällä tasolla yksinäisyydestä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/4 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksinäinen. Minun on jotenkin todella vaikea solmia uusia ystävyyssuhteita. Vaikutan ulospäin vähän hiljaiselta, syrjäänvetäytyvältä ja ehkä jopa hieman ylimieliseltä. En ole sitä ollenkaan. En oikein tiedä miten voisin itseäni muuttaakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan