Hävettää sellaiset ihmiset jotka ei osaa matematiikkaa
Tuntuu jotenkin tyhmiltä ja alhaisilta. Ei mitään loogista päättelykykyä ja vaikkapa verojen kanssa ollaan helisemässä. Mikä siinä on niin vaikeaa ettei vaivautunut opiskelemaan koulussa?
Kommentit (25)
Koska sun kaltaiset ihmiset eivät tue, vaan TUOMITSEVAT!
Tiedätkö, mikä tässä tuntuu jotenkin tyhmältä ja alhaiselta.. Sinä.
Pystyt näkemään vain yhden ainoan näkökulman.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin tyhmiltä ja alhaisilta. Ei mitään loogista päättelykykyä ja vaikkapa verojen kanssa ollaan helisemässä. Mikä siinä on niin vaikeaa ettei vaivautunut opiskelemaan koulussa?
Eihän veroilla ole mitään tekemistä matematiikan kanssa... laskennon ehkä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta laskento on matikan yksi osa-alue. Veroihin tietty liittyy myös lakeja ja säädöksiä, ei pelkästään laskentaa.
Tämä alkaa jo vaikuttaa mielenkiintoiselta :)
Otsikossa on sekä pilkku- että kielioppivirhe. Tsk tsk.
Ei minua vaan hävetä. T. FM (matematiikka)
Mielestäni matematiikan perustaidot ovat todella alhaiset suurella osalla kansaa. Se on fakta. Se on jopa maamme kilpailukyvynkin esteenä.
Desimaalipilkun paikka on hakusessa ollut jopa tohtoritutkinnon suorittaneella ministerilläkin. Siinä tilanteessa sen voi sanoa olevan jopa hävettävää. Muuten se häpeä eiole väärin valinneen opiskelijan, vaan koulutusjärjestelmämme. Itse menin ns lukion reaalilinjalle ja matematiikkaa olen joutunut myöhemmin opiskelemaan omin päin.
Matematiikan opintoihin tulisi todella kiinittää tosihuomiota. Osaaaminenhan avaa ovet ihan eri tavalla opintoihin ja parempipalkkaisiin työtehtäviin. Sekin on fakta.
Matikanpelkurit luultavasti pärjäisivät ihan hyvin, jos matematiikan ja päättelyn logiikkaa kaikkiluonnostaan opettelisivat. Luovat ihmiset voisivat tarjotayhteiskunnallehuomattavasti parempiaratkaisuja!
Peruskoulussa ja lukioissa kaikkien tulisi suorittaa valtakunnallinen koe äidinkielessä ml. kirjoittaminen ja luetun ymmärtäminen, matematiikassa ja luonnontieteissä sekä reaalissa (historia ja psykologia). Ne arvosteltaisiin arvosanoilla, jotka olisivat valtakunnallisesti vertailukelpoisia ja hyvä pistepohja seuraavaan opinahjoon pyrittäessä. Kukin opinahjotyyppija ala sitten miettisi, mitkä ovat sisänpääsykriteerit.Pääsykoetta ja preppauskursseja ei tarvittaisi näistä aineista sitten enää, vaan soveltuvuustestit olisivat testejä alalle soveltuvuuteen.
Matematiikalla ja logiikalla ei ole paljon tekemistä keskenään. Logiikan lausekkeet voi hyvin pitkälle muuntaa kielelliseen muotoon, minkä toki tietäisit jos olisit formaalista logiikasta yhtään perillä. Vaan etpä selvästikään ole. :) Mars lukemaan siitä niin ei tarvitse tuntea myötähäpeää.
Häpeä sinä vaan, niin minun ei tarvi. Jos tulet aukomaan päätä, voin aina mätkiä sitä muutamalle rullalle käärityllä tieteellisellä artikkelillani.
T: dyskalkuliasta kärsivä
Ihanaa, että on näitä puolestahäpeäjiä. Mitä siitäkin tulisi, jos itseni pitäisi kaikkia taitoja hävetä, mitä tässä maailmassa en osaa. Kiitos AP, jatka samaan tapaan!♡
On se kiva että ap:lläkin on jotain millä päteä. Ihmissuhdetaidot ovat sitä luokkaa että ystäviä hänellä tuskin liiemmin on.
Uskaltaisin jopa väittää että matematiikanopettajat ovat huonompia opettajia kuin muiden aineiden. Siis osaavat varmasti sen oman tiedonalansa hyvin, mutta ne opettamisen taidot ovat heikommalla tasolla.
Oletteko samaa mieltä vai täysin eri mieltä?
Oma kokemus tukee tätä havaintoa, kolmella opintoasteella aivan sama homma.
Samoin. Apua olisin jo koulussa tarvinnut, mutta enpä saanut. No onneksi hyvä kielitaito on auttanut tässä elämässä.
Olen itse käynyt peruskoulua 90-luvulla, ja kyllä minulla on ns. huono matikkapää ja se on periytyvää. Itseasiassa on olemassa ihan diagnoosikin, dyskalkulia matematiikan osaamattomuuteen.
Silloin ala-asteella, 90-luvulla opetettiin ihan eri tavalla matematiikka kuin nyt 2010-luvulla. Kun seuraan omaa lasta ja hänen matikan opiskelua, niin melkein toivoisin, että omakin opetus olisi ollut sellaista loogisempaa eikä vain ulkoa opettelua. Tai sitten oma loogisuus on lisääntynyt aikuistuttua. Millaista matematiikan opetus oli 70-luvulla?
Tää menee jo niin naurettavaksi,että en edes viitsi sanoa mitä ajattelen.Täytyy henkilöllä kyllä olla ego norsun kokonen ku tollasta kirjottelee.Mutta tiedättekö mitä hyvät ihmiset,ei hänkään kaikessa hyvä ole.Ei muuta ku koulunpenkille takas opettelemaan käytöstapoja. Nim.Koulunsa käynyt
Taidat itse skoittaa matematiikan ja laskennon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta laskento on matikan yksi osa-alue. Veroihin tietty liittyy myös lakeja ja säädöksiä, ei pelkästään laskentaa.
Matematiikka on oikeasti pelkkiä sääntöjä. Miksi verotuksen säännöt eivät liittyisi siihen?
Luulet olevasi älykäs, mutta todellisuudessa olet suppea.