Juhannusmenu. Paljonko menee euroja?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Alkoon meni 350 euroo, vaimo makso ruuat enkä tiedä paljonko ne makso.
Miten suuri suku teillä oikein on? Miksi et aiemmin tehnyt vaikka reissua Tallinnaan ja tuonut tullessasi alkoholeja, jos on kerran noin suuret juhlat tulossa? Eihän kukaan käytä alkoholiin noin paljoa... Mitä turhuutta!
Vähän vajaa kaksi (2) euroa tavallista enemmän, kun ostin pari pakettia tarjousmakkaraa. Makkaraa en muulloin osta kuin juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaksi pakettia Kabanossia kolmella eurolla. Meillä oli ennestään perunoita, salaattia, leipää ym. Paistan lättyjä, jos tekee makeaa mieli. Yksi siideri saattaa löytyä kaapista ja miehelle pari olutta. Meillä ei ole tapana juhlia juhannusta. Vietetään ihan normi kesäviikonloppu.
Kuulostaa hyvältä ja järkevältä.
Huomenna vasta mennään kauppaan matkalla mökille, mutta tarkoituksena ostaa:
Bratwursteja grilliin
Uusia perunoita
Salaattiainekset
Juustofonduen ainekset (kolme erilaista juustoa, valkoviiniä ja Kirsch-viina)
Patonki
Ruusukaaleja
Sipsiä
Jäätelöä
Mansikoita
Miehelle saunaolutta ja pullo viiniä, itse olen raskaana.
Arviolta menee n. 100€ varmaankin.
Noin 100 e. Ja tuntuu ettei sillä saanut mitään. No ruokaa on maanantaihin asti, eiköhän sillä pärjätä.
Ohhoh, hyvä kysymys. Muutamia satoja euroja menee 3 päivän hotellireissuun. Plus mahdolliset ostokset ja parit ruokailut ja juomiset.
Mun osuus juhannusmenusta on n 160€. Sisältää viinit ja grillattavat 11 hengelle.
32 000€, kun piti ostaa amerikkalainen avoauto, jolla pääsee tyylikkäästi kauppaan ja mökille!
N. 250€
Ostin 5kg lohta, uusia perunoita, naudan sisäfilettä 3kg, salaattitarpeet, juustoja yms. Tämän lisäksi kaikenlaisia perusjuttuja. Vieraita tulee 12, uskon riittävän. Lapsille 5l mansikoita ja 2l vadelmia myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokiin n. 45 €, neljä aikuista syömässä. Porsaan kaslerpihvit chilimaustevoilla, kana-halloumi-viinirypälevartaita, maissia, peruna-halloumivartaita, mozzarellalla ja basilikalla täytettyjä tomaatteja, vihersalaatti, tsatziki & leipätikkuja, jälkkäriksi tikkucroisantteja mustikka-vaahtokarkkikastikkeen kera. Valtaosa ostoksista Lidlistä, tosin mausteet, yrtit & perustarvikkeet (esim. leivontaan) omasta takaa. Teen marinadit ja maustevoin itse.
Kai te syötte myös la ja su?
Nro 17 (?) vastaa: Näistä syödään myös lauantaina, su kokataan "rääppeistä". Kaksi seurueestamme on isoruokaisia miehiä. Yleensä kokkaan ihan liikaa ruokaa, nyt määrä on noin 3/4 siitä, mitä normaalisti olisin varannut. Tiedän, että kaikki menee mutta kukaan ei jää nälkäiseksi.
N. 140 euroa. Hinta sisältää oluet, viinin, tuoremehua, kivennäisvettä, lehtitaikinan, nakkeja, grillilihat, lohen, uudet perunat, kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia,parsakaalia, kevätsipulia, persikoita, herkkusieniä, mansikoita, jätskiä, kermaa, jogurttia, viiliä, voita,kermaviiliä, aurajuustoa maitoa, piimää, kinkkuleikkelettä, emmentaljuustoa,leipää, suolapähkinöitä, oliiveja, huulirasvaa,kertislautasia- ja mukeja, grillihiiliä, sytytysnestettä, omega3 vitamiinipurkin, fairya, wc- ja talouspapperia ja tulilatvan keittiön pöydälle.
Hyvää keskikesän juhlaa kaikille!
Italialaisia lempeitä ja lämpimiä ensikohtaamisia.
Varmaan 80,- sisälsi lankkupihvin, pari olutta ja 6 siideriä, konetiskiaine, silmänympärysvoide, makkarapaketti, kasviksia, salaattitarpeet, irtsikat, valmispullia, leivät, meetvurstia, limua, tonnikalapurkki pitsaa varten, juustoraaste, salaattijuusto, maissilastut, dippi. 1 + teini mökkeillen yhdeksi yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin lähinnä kun ukko anto eilen 30e ruokaan. Ite saan tiistaina rahaa. 3 henkeä syömässä
No varmaan ukko itse huolehtii juomat. Eihän siinä sitten enää paljon muuta tarvitakaan, kun tarpeeksi makkaraa ja ehkä joku siivu leipää, jos juotavaa on tarpeeksi. Voikukanlehdistä tulee hyvä salaatti.
Meillä on jokseenkin sama homma kuin jouluna: saman verran menee kuin muinakin päivinä. On jonkun verran kalliimpia aineksia, mutta niitä syödään useampana päivänä.
Mun pitää sillä 30e saada vessa ja talouspaperia, hoitoainetta, 3 maitoo ainakin, juustoa, leipää paahtoleipä ja euron ruis, margariini, perunoita, lihaa tai kalaa tai makkaraa, ketsuppia, salaattia, kaakaota, kananmunia, ruokaöljyä, halvinta lantrattavaa mehua, bensaa. Jotenkin arvelen ettei onnistu. Niin ja sipulia tarvitaan, se ei maksa paljon. Ja nää kaikki 3 hengelle ens tiistaihin.
Vielä en ole ostanut mitään, mutta noin satanen hulahtaa varmaan huomenna Turun torilla uusiin perunoihin, mansikoihin, salaattiaineksiin ja savuloheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin lähinnä kun ukko anto eilen 30e ruokaan. Ite saan tiistaina rahaa. 3 henkeä syömässä
No varmaan ukko itse huolehtii juomat. Eihän siinä sitten enää paljon muuta tarvitakaan, kun tarpeeksi makkaraa ja ehkä joku siivu leipää, jos juotavaa on tarpeeksi. Voikukanlehdistä tulee hyvä salaatti.
Meillä on jokseenkin sama homma kuin jouluna: saman verran menee kuin muinakin päivinä. On jonkun verran kalliimpia aineksia, mutta niitä syödään useampana päivänä.
Kyllä viinaan aina riittää rahaa. Mä ja lapsi emme tosin juo vaikka lapsikin jo 15v
Lihat 20e (naudan ulkofile/ porsaan ribsit)
Leivät ja leikkeleet: 10e
Kalat: 60e
Kasvikset 30e
Juomat: 100e
Herkut: 40e
Ostin vain kirjolohen, joka savustetaan, uusia perunoita. Mansikoita kakkuun. Muut ainekset löytyy jo kotoa, noihin meni n. 18€. 2 syöjää joten jää varmaan lauantaillekin lohta ja lopuista perunoista salaatti tmv.
Viinaksia ei tarvi ostaa, niitä on runsaasti muutenkin kaapissa. Hyvää juhannusta!
Vai miehen rahoilla juhannusruoat... No, kyllä sinä sillä saat vaikka mitä Lidlistä.