Jos lapsenne ei saa lapsia, niin tuntuuko että tämän elämä meni hukkaan, ja menetti tosi paljon?
Eli lapsi tuli turhaan tehtyä, kun ei lisääntynyt? Tämänsuuntaisia kommentteja kuulen tuttaviltani, ja tuntuu tosi pahalta, koska itse olen lapseton 43n.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olen joku omituinen tapaus, koska en yhtään odota saavani lapsenlapsia. Minulla oli aivan mielettömän ihanaa lasteni kanssa. He asuivat 19-vuotiaiksi kotona ja perhe-elämä oli aivan ihanaa. He eivät ole minulle mitään velkaa, eivät lapsenlapsia todellakaan. Minusta ei ole mikään ihme, jos ei tee lapsia tähän yhä hullummaksi käyvään maailmaan. Hyväksyisin sen täysin, enkä todella edes voi ajatella mitään hukkaan menemistä. Jokainen elämä on yhtä suuri tai pieni.
Täällä toinen samanlainen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itsellä 3 lasta. Haluan, että lapseni elävät onnellisen elämän, sellaisen kuin itse haluavat. Jokainen heistä itse päättävät mitä siihen kuuluu. Lapsenlapset olisi ihania, mutta jos niitä ei tule, niin sitten ei tule. Onneksi olen nauttinut omista lapsistani. :)
Juuri näin minäkin ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ehdottomasti.
Jatkamaton elämä on hukkaanheitetty elämä. Samalla minulta vietäisiin mahdollisuus isovanhemmuuteen ja tätä en kykenisi ikinä lapselleni antamaan anteeksi.
Hyi, mitä puhetta! Kehtaisitko sanoa tuon omalle lapsellesi? Uskomatonta. Moni ei edes pysty saamaan lapsia.
Mulle on tällä hetkellä ihan sama tuleeko niitä lapsenlapsia vai ei. Ylipäätänsä ihme, että itse sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ehdottomasti.
Jatkamaton elämä on hukkaanheitetty elämä. Samalla minulta vietäisiin mahdollisuus isovanhemmuuteen ja tätä en kykenisi ikinä lapselleni antamaan anteeksi.
Minä en tiennytkään, että Suomessa on vieläkin henkisesti noin yksinkertaisia ihmisiä. No, oppia ikä kaikki.
Todella käsittämätön kommentti kieltämättä.
Vaikka haluaisinkin lapsenlapsia ja jos saisin päättää, niin lapset niitä tekisivätkin, niin lapsen elämä se on. Jos ei lapsenlapsia tule, niin sitten ei tule. En voi siihen vaikuttaa. Saattaisi vähän harmittaa, jos yksikään lapsista ei halua/voi lisääntyä, mutta pitäisin harmitukseni sisälläni. Ei se niin paljon harmittaisi, että sitä pitäisi itkeä pitkin kyliä.