Tuli sitten peruutettua isoon kiveen ja muovipuskurissa painauma
Vettä tuli, pimeää, ikkunat huurussa niin tulipa sitten ensimmäinen vahinko autolla.
Mun muovipuskurissa on pieni painauma, saakohan itse korjattua. Netissä oli jotain ohjeita kuumentamisesta ja takaisin painamisesta.
Kommentit (34)
Korjattavissa on, mutten ryhtyisi puuhaan kotikonstein. Ei ollut kovin kallistakaan viime keväänä, kun kävi sama vahinko.
Minäkin peruuti tolppaan. Kunnon painuma ja maalit irti - ei velvoita korjaamaan (ainakaan itse).
M 47
Voitteko sanoa suurin piirtein hintaa?
Painauma on noin kämmenen kokoinen.
Toyota Yaris on auto, niin muoviahan siinä puskuri on. Ei onneksi haljennut.
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei se haittaa ajamista, lommoja tulee.
Miksi muuten usein parkkipaikkojen reunoille nostellaan kivenjärkäleitä? Ehkä siksi joo ettei nurmikolle ajettaisi, mutta aika paljon ihmiset kolhii autojaan sellaisiin.
Mulla on nyt toinen työpaikka peräkkäin jonka parkkipaikan reunalle on nosteltu kivenmurikoita. Ja ne on juuri sen korkuisia ettei välttämättä näy peileistä tai ikkunoista. Itse en ole sellaiseen vielä peruuttanut kun molemmissa autoissani on peruutuskamerat.
Viikonloppuna ajoin vieraalla paikkakunnalla ja huomasin että siellä hautausmaan parkkipaikan reunalle oli nostelu kiviä, kiva kun haudoilla käyvät mummot ja papat peruuttele niitä päin.
Vierailija kirjoitti:
AP
Onko maalipinta ehjä? Jos on, kysy lommon oikaisusta jostain asiantuntevasta liikkeestä.
Tätäkin voi kokeilla:
Lommon oikaisu: Näin oikaiset auton lommon kotikonstein
Auton lommojen oikaisu: 6 tapaa
Täältä:
https://club.autodoc.fi/magazin/lommon-oikaisu-nain-oikaiset-auton-lomm…
Mulla naapuri teki etumuovipuskuriin naarmun. Hionta ja maalaus maksoi n. 1000 €. Meni vakuutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla naapuri teki etumuovipuskuriin naarmun. Hionta ja maalaus maksoi n. 1000 €. Meni vakuutukseen.
Tonni jos menee vakuutuksiin ja 500 jos maksat itse.
Metalli on helppo oikoa metallisarjalla. Kuumaliimaa kahvaan ja kiinni klommoon. Sitten vedetään suoraksi.
Muovipuskuria voi lämmittää kuumailmapuhaltimella ja yrittää painaa vastapuolelta suoraksi. Varovainen pitää olla lämmön kanssa.
Muovin alla oleva metallipuskuri voi olla myös vääntynyt ja periaatteessa heikentää auton turvallisuutta.
Joo just sellanen kivenmurikka se oli, jonka tarkoitus oli kait suojata nurmikkoa.
Ja on mulla peruutuskamerakin, mutta ei siitä mitään nähnyt kun satoi ja oli pimeetä. Ja tosiaan lommo tulikin juuri sinne puskurin alaosaan.
Kiitos neuvoista. Voi jos saisi jotenkin kotikonstein korjattua siedettäväksi, nyt kun ei olisi yhtään ylimääräistä laittaa tuohon autoon :(
AP
Vierailija kirjoitti:
Joo just sellanen kivenmurikka se oli, jonka tarkoitus oli kait suojata nurmikkoa.
Ja on mulla peruutuskamerakin, mutta ei siitä mitään nähnyt kun satoi ja oli pimeetä. Ja tosiaan lommo tulikin juuri sinne puskurin alaosaan.Kiitos neuvoista. Voi jos saisi jotenkin kotikonstein korjattua siedettäväksi, nyt kun ei olisi yhtään ylimääräistä laittaa tuohon autoon :(
AP
Piei painautuma haittaa omaa mieltä, koita opetella unohtamaan se. Ensimmäinen vahinko uudella autolla harmittaa aina. Ne saa itsekin hyvin oiottua. Katson useampia ohjeita, ja kokeilet varovasti hellävaraisinta ohjetta. Lämpöisessä pitäisi muoviosien olla, jos ei ole hyvää omaa tallia niin kesän helteillä sitten. Kestää useamman tunnin ennenkuin auto lämpenee. Pienemmmät maalivauriot kannattaa opetella korjaamaan itse, niitä tulee lisää.
Mitenköhän kauan pitäisi lämmitellä, täällä päin on aika lämpimiä parkkihallejakin.. Tai ehkä kokeilen vaikka kiehuvaa vettä ja sitten hiustenkuivaajaa.
AP
Anna olla. Seuraavan omistajan murhe 👍
Onneksi ei mitään tuon pahempaa. Varmaan on korjattavissa.