Sikiön liikkeet ei tunnu rv 29
Olen siis raskausviikolla 29 ja odotan esikoistani, enkä ole varma miten minun tulisi nyt toimia. Olen tuntenut aiemmin jokapäivä liikkeitä eniten aamuisin ja iltaisin. Liikkeet ovat olleet selviä ja voimakkaita.
Eilen illalla tuntui muutama pieni hipaisu ennen kuin nukahdin, aamulla muistaakseni taas vain 1-2 pientä liikettä. Nyt olen maannut oikealla ja vasemmalla kyljellä puolen tunnin ajan, eikä yhden ainuttakaan liikettä. Ei auttanut vaikka join lasin kylmää mehua ja tökin vatsaa...alkaa huolestuttamaan. Täytyykö soittaa äitiyspolin päivystykseen jo?
Kommentit (25)
Soita vaan. Miksi et soittaisi. Jos ne ei uako tai vähättelee niin vaadi palvelua. Sulla on siihen oikeus. Parempi katsoa kuin katua. Tsemppiä!
Ei se soitto auta jos kohtuun kuolee. Ne pyytää tulemaan näytille.
Mene käymään sairaalassa.Parempi että käyt tarkistamassa tilanteen.Kattovat ultralla jne.Saat mielenrauhan.
Soita niin saat mielenrauhan! Itsekin kävin kerran samoilla viikoilla ja vauva oli istukan takana.
Menet nyt sinne päivystykseen. Turha on maalailla piruja seinille, mutta ei se tarkastus pahaksi ole.
Lataa appstoresta babyscope sovellus ja kuuntele puhelimen avulla sydänääniä..?
Sydänäänet kuuluu selkeästi dopplerilla
ap
Vierailija kirjoitti:
Sydänäänet kuuluu selkeästi dopplerilla
ap
Jaa. No ei kai sitten mitään ongelmaa pitäisi olla?
Mikset vain mene päivystykseen jos liikelaskenta ei täyty.. dn ymmärrä miksi pitäisi soitella. Meinaatko että kätilö sanoo hokkus pokkus ja vauva alkaa liikkumaan.
Olen itsekkin stressannut liikkeitä, sokerin avulla rupesi liikkeet tuntumaan, jos ei olisi niin en olisi soitellut vaan mennyt käymään..
Ei se, että sydänäänet kuuluu välttämättä sitä sano ettei ongelmia olisi. Kannattaa mennä näytille, jos ei liikkeitä edelleenkään tunnu.
Nuo kotidoplerit ovat kyllä, voit kuulla vaikka oman sykkeesi. Käy sairaalassa. älä puhu kotidoplerista yhtään mitään.
Ne sydänäänet voi olla myös ap:n omat.
Soita sinne synnärille, pääset varmasti tarkastukseen. Parempi turha käynti kuin menehtynyt lapsi, joka olisi voinut selvitä ripeän toiminnan ansiosta.
Hopihopi!
Ei ne sydänäänet mitään kerro. Tai kertoo, että vauva vielä elossa. Mutta jos vauvalla olisi jokin hätä, niin liikkeet vähenee/loppuu ensin. Sinuna kävisin tsekkaamassa tilanteen, vaikka hyvin todennäköisesti kaikki on hyvin.
Mulle sanottiin monesti, että jos ei liikelaskenta täyty niin näytille vaan. Kävinkin muutamia kertoja käyrillä pötköttelemässä, varmuuden vuoksi.
Reippaasti vaan näytille ellei liikelaskenta kerta ole täyttynyt! Sikiön kasvaessa toki tila liikkua pienenee, mutta hyvinvointi selviää vain käymällä näytillä. Ennemmin turhaan kuin liian myöhään!
Joo souta