Yhdellä sanalla - miltä synnytys tuntuu?
Kommentit (62)
Mitä te nyt lässytätte, kun lääkäreiden mukaan melkein kaikki naiset synnyttävät Suomessa kipulääkkeiden avulla. Huijui, kun tekeekin kipeää, vaikka epiduraalin jälkeen ei ole mitään tuntoa alakerrassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te nyt lässytätte, kun lääkäreiden mukaan melkein kaikki naiset synnyttävät Suomessa kipulääkkeiden avulla. Huijui, kun tekeekin kipeää, vaikka epiduraalin jälkeen ei ole mitään tuntoa alakerrassa.
Ei epiduraalia voi kaikille laittaa, typerys. Minulla oli pelkkä ilokaasu eikä mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sain epiduraalin vasta kun olin 8cm auki, eli avautumisvaihe oli kestänyt rankkana jo useita tunteja. Sitten oli jonkin aikaa seesteistä, kunnes taas ponnistusvaihe vedettiin ilman kipulääkkeitä kätilön käskystä. Eli kyllä siinä ehti sattua niin maar p*rkeleesti vaikka välillä saikin vähän huilia.
Vierailija kirjoitti:
Noh,synnärrille päästyäni oli muksu jo tulossa. Mitään kivunlievityksiä ei siis keretty antaa. Lisäksi kätilö sanoi että näin nopeissa synnytyksissä supistuskivut ovat yleensä voimakkaampia,kuin "normi" synnytyksissä. Jotta mulla ainakin on lupa lässyttää. :D
Vesimeloni tunkeutuu väkisillä ahterista, unohtuu toki heti synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Haista kuule pa*ka. Ensimmäinen synnytys hätäsektiolla nukutuksessa mutta poltot sain tuntea viimeiseen asti. Olen myös kahdesti saanut epiduraalin. Molemmilla kerroilla liian myöhään, ei mitään vaikutusta. Kahdesti synnyttänyt ilman kivunlievitystä, ei ehditty. Kerran saanut spinaalipuudutuksen, oli viimeinen synnytys ja että nautin sen hetken kun sain olla kivuton. Kunnes lisättiin oksitosiinia :) Mutta selviää niistä kivuissakin. JOS on nopeita synnytyksiä. Kaikilla ei ole.
Tuskaiselta.
Terv. Kolme lasta 80-luvulla ilman kipulääkettä synnyttänyt
Posahdan