Edullinen hotelli Dublinin keskustassa
Onko kokemusta edullisesta, silti asiallisesta, hotellista Dublinin keskustassa/ lähellä keskustaa?
Kommentit (6)
Dublin on ihan hirveä kaupunki - ruma, vaarallinen, kallis, vittumaisia ihmisiä, pahaa ja kallista ruokaa... en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Irlannissa hotellit on kalliita. Edullisimpia taitaa olla esim. Academy plaza (tosi hyvä sijainti ja siisti hotellikin), Barry hotel (tässäkin ok sijainti ja yllättävän siisti) ja The ripley court (ok sijainti vaikka onkin bussiaseman vieressä mitä pidetään rauhattomana alueena mutta itse en ole koskaan Dublinissa pelännyt ja aamupala sisältyy hintaan, sekä on ihan ok siisti hotelli pariks yöks). Noissa oon itse yöpynyt ja ei oikeastaan pahaa sanottavaa. Lisäks oon kuullut hyvää jurys inn sekä maldron hotelleista :) Dublin on ihana vaikka majoitus kallista onkin!
Noi mun mainitsemat hotellit on kaikki Dublinin pohjoispuolella ja sieltä on kävelymatka lähes kaikkialle (henry streetille shoppaileen ja temple bariin jne.). Jos välttämättä haluaa hotellin eteläpuolelta niin Camden court hotellista oon kullut kans hyvää ja sen pitäis olla melko halpakin. Mutta ehdottomasti suosittelen hotellia paikalta mistä on kävelymatka lähes kaikkialle koska Irlannin julkinen liikenne on välillä vähän mitä sattuu, taksit on onneks suhteellisen halpoja niin sen raaskii välillä napata :) Oon itse asunut nyt täällä pari vuotta et jos tarviit vinkkejä niin vastaan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Dublin on ihan hirveä kaupunki - ruma, vaarallinen, kallis, vittumaisia ihmisiä, pahaa ja kallista ruokaa... en suosittele.
Tästä en kyllä voi olla samaa mieltä. Kallis joo, about suomen hinnoissa mutta tällä hetkellä Dublin taitaa olla kyllä yksi turvallisimmista euroopan isoista kaupungeista. Sulle on myös ehkä sattunut huono tuuri aspojen tms. kanssa koska irkut on myös äärimmäisen ystävällistä kansaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannissa hotellit on kalliita. Edullisimpia taitaa olla esim. Academy plaza (tosi hyvä sijainti ja siisti hotellikin), Barry hotel (tässäkin ok sijainti ja yllättävän siisti) ja The ripley court (ok sijainti vaikka onkin bussiaseman vieressä mitä pidetään rauhattomana alueena mutta itse en ole koskaan Dublinissa pelännyt ja aamupala sisältyy hintaan, sekä on ihan ok siisti hotelli pariks yöks). Noissa oon itse yöpynyt ja ei oikeastaan pahaa sanottavaa. Lisäks oon kuullut hyvää jurys inn sekä maldron hotelleista :) Dublin on ihana vaikka majoitus kallista onkin!
Noi mun mainitsemat hotellit on kaikki Dublinin pohjoispuolella ja sieltä on kävelymatka lähes kaikkialle (henry streetille shoppaileen ja temple bariin jne.). Jos välttämättä haluaa hotellin eteläpuolelta niin Camden court hotellista oon kullut kans hyvää ja sen pitäis olla melko halpakin. Mutta ehdottomasti suosittelen hotellia paikalta mistä on kävelymatka lähes kaikkialle koska Irlannin julkinen liikenne on välillä vähän mitä sattuu, taksit on onneks suhteellisen halpoja niin sen raaskii välillä napata :) Oon itse asunut nyt täällä pari vuotta et jos tarviit vinkkejä niin vastaan mielelläni.
Jos on pitkän viikonlopun Dublinissa elokuussa, niin missä kannattaa käydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on pitkän viikonlopun Dublinissa elokuussa, niin missä kannattaa käydä?
Dublinin keskusta on ihana siitä et käytännössä kaikkialle voi kävellä. Shoppailu kannattaa tehdä pohjoispuolella Henry streetillä, eteläpuolella taas shoppailukatu on nimeltään Grafton street (jonka päässä on muuten St stephens green, ihana puisto jossa kannattaa käydä) ja sieltä löytyy kaikki luksusliikkeet ja esim. Disney store.
Jos yhtään kiinnostaa tutustua guinnessin historiaan niin guinnes storehouse on kiva ja siellä olevasta baarista on Dublinin parhaat näkymät! Myös Jamesonin viskitehtaisiin pääsee tutustumaan, ite en oo sitä kierrosta vielä tehnyt mutta oon myöhemmin kesällä menossa sinne suomesta tulevan kaverin kanssa.
Wicklow on ihana paikka noin tunti keskustasta ja sinne tehdään bussikierroksia (esim. Paddy wagon) ja ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, vien ite aina vieraani sinne. Siellä on kuvattu mm. PS. I love youta ;) Wicklowta kauemmaksi en ehkä viikonloppu reissulla lähtis mutta Dublinista tehdään myös päiväreissuja esim. Cliffs of moherille jos se kiinnostaa.
Jos on kiva ilma niin kannattaa suunnata esim. Dartilla (paikallisjuna) Howthiin mikä on ihana kalastajakylä Dublinin eteläpuolella, sieltä saa dublinin parhaat fish & chipsit ja reippailijoille siellä on myös upea vaellusreitti.
Niin ja ravintola vinkkauksena, temple barissa on ravintola nimeltä Elephan & castle ja sieltä saa Dublinin parhaat wingsit. Muukin ruoka siellä on hyvää ja jos haluaa sinne mennä niin kannattaa aamulla käydä varaamassa pöytä iltaa varten :)