Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran oksentelu

Vierailija
21.06.2017 |

Meillä on koira koeajalla ja nyt 3 pv mennyt oksennusta ja ripulia pois pestessä. Koira syö kaiken mitä maasta löytyy, pupun papanat, karkit, pienet elukat jne. Onko tämä koiranomistajan normaaliarkea? Onko koirat useinkin vatsataudissa? Olen aivan uupunut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne toki kovin usein ole vatsataudissa. On mahdollista että sille koiralle tosiaan nyt on vaan iskenyt joku tauti, tai sitten se on niitä yksilöitä jotka stressaa vatsallaan eli juuri tuo vieraassa kodissa oleminen on laukaissut vatsavaivat.

Se taas on ihan normaalia että koirat syö maasta kaikenlaista. Pupun papanathan on ihan koirien herkkua, koirien salmiakiksi niitä itse sanon :D Ja raadot annan myös syödä, sehän on vaan luonnonmukaista ruokaa. Kyllä ne itse haistaa jos raato on pilaantunut syömäkelvottomaksi, ei ainakaan meillä syö ihan mitä vaan.

Vierailija
2/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näyttää sopeutuneen hyvin, mutta tiedä sitten jos kuitenkin ikävöi kovasti vanhaan kotiin. Tai sitten sai jonkun pöpön jostain.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin näyttää sopeutuneen hyvin, mutta tiedä sitten jos kuitenkin ikävöi kovasti vanhaan kotiin. Tai sitten sai jonkun pöpön jostain.

Ap.

Sitten varmaan tosiaan on ihan pöpö jos muuten ei vaikuta levottomalta, hermostuneelta tai selvästi ikävöivältä (esim. oleile aina ulko-oven edessä kuin omistajaansa odottaen, uikuttele tms). 

Mutta kyllähän tuokin on osa koiranomistajan elämää, ja noita episodeja yleensä useampikin mahtuu yhden koiran elinikään. Itselläni 2 koiraa ja syksyllä oli viimeksi molemmilla vatsatauti, ja olipa hienoa tulla raskaan työpäivän jälkeen töistä kotiin kun jo ulko-oven avattuaan haistoi että nyt on kämppä täynnä sitä itseään, ja eteisen matto oli ruskeita ripuliläiskiä täynnä. Ja nyt on vanhuksella munuaisvika eikä se pysty enää pidättämään työpäivää joten pitää hyväksyä että pissoja on sisällä sen loppuiän.

Vierailija
4/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirankin mahaa voi rauhoitella lääkkein. En nyt muista nimeä tai vaikuttavaa ainetta, mutta meidän eläinlääkäristä voi ostaa ihan ilman reseptiä ja tapaamatta edes ell sellaista jauhetta, jotta ripotellaan ruoan sekaan ja massu rauhoittuu.

Osaat varmaan itse googlata, mulla kiire nyt.

Jos vaiva pitkittyy juttele ell kanssa, tai jos koiran kunto heikkenee muuten.

Vierailija
5/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirankin mahaa voi rauhoitella lääkkein. En nyt muista nimeä tai vaikuttavaa ainetta, mutta meidän eläinlääkäristä voi ostaa ihan ilman reseptiä ja tapaamatta edes ell sellaista jauhetta, jotta ripotellaan ruoan sekaan ja massu rauhoittuu.

Osaat varmaan itse googlata, mulla kiire nyt.

Jos vaiva pitkittyy juttele ell kanssa, tai jos koiran kunto heikkenee muuten.

Semmoista kuin Canikur saa apteekista ilman reseptiä ja yleensä auttaa hyvin. 

Vierailija
6/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän anna sille ruokaa nyt? Anna mahan levätä ja tarjoa vain vettä, jos ei oksentelu vähene pitää mennä lääkäriin. Koira voi myöskin stressata mahallaan, vaikkei siltä näytä.

Vierailija
7/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana päivänä annoin vain vettä. Takana päivänä annoin pehmeää ruokaa, tällaiset ohjeet sain. Nyt tänään taas ollut ripulia vaikka eilen illalla näytti jo paremmalta. Koira on virkeä jo ja käynyt normaalisti lenkillä. Siinä mielessä ei hätää. Tosiaan sitä vaan mietin että kuinka usein tällaista sitten tulee olemaan. Jos vaan kerran pari vuodessa niin sen vielä jaksan mutta en paljon useammin.

Vierailija
8/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana päivänä annoin vain vettä. Takana päivänä annoin pehmeää ruokaa, tällaiset ohjeet sain. Nyt tänään taas ollut ripulia vaikka eilen illalla näytti jo paremmalta. Koira on virkeä jo ja käynyt normaalisti lenkillä. Siinä mielessä ei hätää. Tosiaan sitä vaan mietin että kuinka usein tällaista sitten tulee olemaan. Jos vaan kerran pari vuodessa niin sen vielä jaksan mutta en paljon useammin.

Useimmilla koirilla ei ole noin usein. Ei edes joka vuosi. Mutta sitten toki on niitä herkkämahaisia yksilöitä joilla on useammin esim. ripuleita. 

Vierailija
9/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa jollekin isolle eläinlääkäriasemalle ja kysyä heiltä neuvoa. Usein ei tarvitse edes mennä käymään, mutta voivat antaa ohjeita, että missä tilanteessa kannattaa lähteä eläinlääkäriin. Vaarana on aina kuivuminen tai suolitukos, vatsalaukun kiertyminen tms.

Vierailija
10/10 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Tässä tuli nyt sellainen käänne että koira kakkasi lastenhuoneen matolle! Ei täysin ripulia vaan pehmeä melko kiinteä kakka. Eikö todella pysty pidättämään vai kuuluuko tämä eroahdistukseen?

Apua. Mitä tässä vielä tulee tapahtumaan. Aiemmin ollut todellakin sisäsiisti. Meillä ollut nyt vähän yli viikon. Ja on niin kiltti koira mutta nyt tuntuu että tämä on mielenosoitusta.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi