Mitä alkoholia teillä juodaan juhannuksena?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida tänä juhannuksena juoda mitään alkoholia. Olen menossa suvun kanssa mökille, niin olis vähän tylsää olla ainoa joka juo. Eikä muutenkaan innosta, kun on nyt kesällä joka viikko ollut joku tilaisuus missä alkoholia.
Minkä takia vastasit ketjuun?
Sen takia, että on ihan ok olla myös juomatta alkoholia. Jopa juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän monta viestiä menee ennenkuin puritaanimamma kiirehtii sormi pystyssä kertomaan, että heillähän ei juoda?
Vai puritaanimamma, jos ei juoda alkoholia? ;D Meillä se oli aluksi mies, joka ei juonut koskaan alkoholia. Mäkin sitten jätin alkoholin. Ihan turhaa hommaa ryypätä. Hauskaa voi olla selvinpäinkin. Nykyään meillä on lapsiakin, he tietystikään eivät juo, kun ovat niin pieniä. Ei se alkoholittomuus tarkoita tiukkapipoisuutta. Hyväksyn täysin muiden juomisen, mutta itse emme halua alkoholia käyttää.
No miksi tulet sönköttämään ketjuun, jossa kysytään MITÄ alkoholia aiot juoda? Urpo!
Hahaa, olkaapas sitä herkkiä. Kannattaa nopeasti hankkia sitä alkoholia, niin varmasti helpottaa. ;) T. Ilmeisesti puritaanimamma, kun ei juo ja siitäkin loukkaanutaan, kun siitä mainitsee
Ei kukaan loukkaannu siitä, ettet sinä ryyppää vaan siitä, että tulet korostamaan itseäsi ja valintojasi ketjuun, johon sinulla ei pitäisi olla mitään kommentoitavaa.
Minkä takia alunperin edes avaat ketjun "mitä alkoholia teillä juodaan" jos teillä ei alkoholia juoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida tänä juhannuksena juoda mitään alkoholia. Olen menossa suvun kanssa mökille, niin olis vähän tylsää olla ainoa joka juo. Eikä muutenkaan innosta, kun on nyt kesällä joka viikko ollut joku tilaisuus missä alkoholia.
Minkä takia vastasit ketjuun?
Sen takia, että on ihan ok olla myös juomatta alkoholia. Jopa juhannuksena.
Joo, mutta minkä takia vastasit ketjuun? Kysymyksessä luki "mitä alkoholia teillä juodaan?"
Ei mitään. Ei ole tarvetta juoda. Ei juoda koskaan muulloinkaan. Muutenkin juhannus ja vappu ei ole mitään juhlapäiviä nykyään, ei niitä juhlita oikeasti millään lailla, vain alkoholin suurkuluttajien tekosyitä ryypätä vielä enemmän. Ennenvanhaan sentään juhannuksessa oli omat rituaalinsa, tehtiin taikoja ym. eikä sillä juhlimisella ollut mitään tekemistä alkoholin kanssa, kuten nykyään juhliminen= juodaan viinaa.
Juhannusaattoiltana tervetuliaismaljana kuohuviini. Ruuan kanssa valko-ja punaviiniä, yömyssynä konjakki. Juhannuspäivänä, kun saunotaan, olutta ja lonkeroa.
Mennään porukoille koko aikuislapsikatras, grillataan ja lauletaan. Ilolieminä viinejä ja oluita. Perinteistä mut niin kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Joisin valkovenäläisiä jos olisi ikää ostaa vodkaa. Ei ole, joten todennäköisesti tyydyn lonkeroon.
Osta kahvilikööriä! :) Sitä saa vähän miedompanakin jota 18-19 -vuotiaatkin voi ostaa. Sitä 1/3 lasiin ja loput maitoa ja jäitä.
Vierailija kirjoitti:
Olut ei ole alkoholia vaikka siinä on sitä. Mitä suolaa sinä syöt?
Viestissä esitetään väärin koko kysymys. Mitä suolaa sinä syöt juhannuksena on ihan olennainen kysymys. Sitäpaitsi niitä alkoholeja on todella monia, eikä kaikki muut ole mykyllisiä paitsi etanoli jonka yksi vastasi. Etanolikin on myrkyllistä. Alkoholeja esiintyy myös luonnossa esim eteerisissä öljyissä. Alkoholi sanaa käytetään Suomessa väärin.
1 plo skumppaa
1 plo valkoviiniä
1 plo roséviiniä
1 lava kaljaa
Olen menossa festareille ja ostin nämä vain itselleni! :) Hölkyn kölkyn.
Ei meillä juoda alkoholia. Eikun hei hups, ostinhan minä sellaisen pienen omenasiiderin nautittavaksi saunan jälkeen.