Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos joku kertoisi sinulle olevansa wicca?

Vierailija
21.06.2017 |

Miten on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissa - micä?

Vierailija
2/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin kertomaan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neutraalisti kuten lähes mihin tahansa uskontoihin (ellei niitä aggressiivisesti tuputeta minulle). Itse asiassa voisin kysellä lisää, minusta tuollaiset luontomystiikkaa ja magiaa sisältävät uskomusjärjestelmät on kiinnostavia, vaikka itse en sellaiseen uskokaan. 

Vierailija
4/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahtaisin, pyörittäisin silmiäni ja sanoisin "aha juu" ja naureskelisin sisäisesti että luuleeko se olevansa vieläkin teini.

Vierailija
5/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla! Pyytäisin kertomaan lisää.

Vierailija
6/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilahtunut, että joku muukin on kiinnostunut samoista asioista kuin minä. Olisi varmaan paljon keskusteltavaa. Olen itsekin opiskellut wiccaa ja minulla on aiheesta kirjallisuutta. Itse olen kiinnostunut kaikista uskonnoista ja opeista ja haluan tietää kaiken kaikesta. Olen itse pääosin tiedepainotteinen agnostikko mutta kuitenkin kiinnostunut kaikesta mystiikasta ja erilaisista uskonnoista ja kulttuureista.

Vierailija
7/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6373 kirjoitti:

Naurahtaisin, pyörittäisin silmiäni ja sanoisin "aha juu" ja naureskelisin sisäisesti että luuleeko se olevansa vieläkin teini.

Suhtaudutko samalla tavalla mikäli joku kertoo olevansa kristitty? Tai vaikka muslimi?

Vierailija
8/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävissäni ja tutuissani löytyy monien uskontojen edustajia, itse olen ateisti ja skpetikko. Meitä on moneen junaan ja jokainen on jonkun asian suhteen hölmö. Että sriippuu ihan siitä ihmisestä muuten, miten häneen suhtautuisin, normaalin kunnioittavasti nyt ainakin.

Vierailija
9/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva. Meille vai teille?"

Vierailija
10/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ihmiset yleensä joko nauravat päin naamaa ja alkavat pilkkaamaan sinua tai sitten he pelkäävät ja alkavat syyttelemään sinua kaikestä epäonnesta ja mahdollisista onnettomuuksista. Kuvittelevat siis, että langetan kirouksia heidän ylleen harva se ilta ja aloittavat jonkinsortin noitavainon.

Muutama on suhtautunut neutraalisti.

Vierailija
11/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko, joka on kallellaan wiccaan päin. ;) Hyvää Litha'a vaan kaikille tänään! :D

Vierailija
12/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuonna 2017 täytyy hyväksyä kaikenlaisia mielenhäiriöitä, joten kummastelisin sen enempää kun turreja ja muunsukupuolisia.

Vierailija
13/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6373 kirjoitti:

Suhtaudutko samalla tavalla mikäli joku kertoo olevansa kristitty? Tai vaikka muslimi?

En sillä ne on oikeita uskontoja.

Vierailija
14/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäisin muutamia kysymyksiä joilla paljastuisi on henkilö oikeasti wicca vai joku joka on vaan pikainnostunut jostain mystisestä.

T: luonnonuskova

Vierailija
15/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti. Mua kiinnostaa uskonnot ja etenkin pakanauskonnot hyvin paljon. Kiinnostaisi, miten hän tuli uskoon, miten hän harjoittaa uskoaan ja miten se näkyy hänen elämässään. Saattais olla hyvin kiinnostava ihminen.

Vierailija
16/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti, koska olen itse uuspakana, keittiönoita-animisti-shamanisti. Toisaalta hieman epäillen, koska itse pidän uskonasiat yksityisasioina ja saattaisin hieman epäillä motiiveja asian kertomiselle. Todennäköisesti en kertoisi omista asioistani mitään.

Vierailija
17/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6373 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6373 kirjoitti:

En sillä ne on oikeita uskontoja.

Mielenkiintoista. En tiennytkään, että sinä olet se auktoriteetti joka määrittelee mikä on oikea uskonto ja mikä ei.

Vierailija
18/24 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuh okei", ja siirtyisin seuraavan pöytään.

Vierailija
19/24 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tätä vielä lukee, niin kerron nyt ihan oikean wiccalaisen suusta mitä se on, itse siis olen wiccalainen.

Onko se saatananpalvontaa?

- Ei. Ei ole. Saatana on kristillinen hahmo ja emme usko taivaaseen ja helvettin, emmekä Jumalaan tai Saatanaan.

Onko se paha uskonto?

- Ei. Meillä on tasan tarkkaan yksi sääntö koko uskontokunnassa "Voit tehdä mitä haluat, kunhan et satuta muita"

Ja "muut" ovat sekä ihmiset, eläimet ja luonto. Emme siis halua vahingoittaa ketään ihmistä, eläintä tai luontoa. Siksi moni meistä on myös kasvissyöjiä, ei kaikki.

Onko rituaalit pahoja, uhraatteko jotain?

- Emme uhraa ihmisiä tai eläimiä tai yhtään mitään elävää. Se ei tulisi edes kuuloonkaan, koska pasifisteina haluamme vain hyvää tähän maailmaan.

Näettekö muut uskonnot ja muiden uskontojen ihmiset pahoina?

- Ei. Emme ole ikinä käännyttämässä ketään wiccalaisuuteen, sillä se ei ole meidän asia. Jokainen saa uskoa mihin haluaa uskoa, ja meillä ei ole mitään ei-wiccalaisia vastaan.

Mitä palvotte?

- Luontoa, jumalia sekä jumalattaria. Wiccalaisuus on vapaa uskonto, saat uskoa ja toimia kuten itse parhaaksi tunnet. Ei ole mitään Raamatun kaltaista kirjaa joka pakottaa sinut elämään tietyllä tavalla, vaan jokainen saa olla oma itsensä sukupuolesta, seksuaalisuudesta tai kansalaisuudesta huolimatta. Me kaikki olemme tasa-arvoisia. Wiccalaisuudessa myös miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia, ei ole mitään lakia miksi naisten pitäisi olla miesten alapuolella tai toisinpäin.

Mikä luonto teille on?

- Luonto meille on meidän "kirkkomme". Sitä pitää kunnoittaa sekä pitää huoli, että se voi hyvin. Puista ei katkota oksia vaan kaikki yritetään hoitaa niin, ettei vahingoita mitään elävää.

Olen kuullut varjojen kirjasta, onko se joku saatanallinen paha kirja?

- Ei. Ei ole. Varjojen kirja on saanut nimensä noitavainojen aikana, jolloin pakanallisuudesta syytetty voitiin hirttää, polttaa roviolla tai muuten vain tappaa, kirjat pitivät olla kirjaimellisesti varjossa, pois muiden silmistä.

Vaikka moni Wicca ei anna muiden katsoa omaa varjojen kirjaansa, se ei ole paha millään tavalla. Varjojen kirja on wiccalaisten täysin oma kirjoittama kirja, joka sisältää omat oppimiset sekä muut tiedot jota itse tuntee tarvitsevansa ja kirjoittaa ylös.

Vierailija
20/24 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika häiriintynyt jos joku kertoo olevansa peruukki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan