Pienet lapset ja perinteinen työnjako mökillä - painajainen!
Meillä pieniä taaperoita ja vauvoja, ja mökkeilyä tiedossa. Ärsyttää kun mökille saavutaan, mies kuvittelee että nyt hän alkaa hoitaa miesten hommia, saunan lämmittämistä, kalastusta, metsällä käymistä, paikkojen remppaamista ym. Paikalla myös isovanhempia ja muita, kaikki omissa puuhissaan.
Käytännössä minä jään yksin hoitamaan kaikki lapsiin liittyvät asiat, mikä ei ole helppoa kun kaksi karkailevaa taaperoa ja vauva. Äkkisyvä mökkiranta ja maantie vieressä. Sitten muut tiuskivat minulle kun en "saa mitään aikaiseksi"! Ja he tekevät kunnon hommia.
Jos ehdotan miehelle että hän menisi kerrankin lasten kanssa keskenään mökille, vastauksena on raivokohtaus. Niinpä!
Kommentit (170)
Jää kotiin ja anna miehen kiukutella yksinään.
Kun saavut mökille, otat veneen ja lähdet soutelemaan YKSIN. Olet jo iso tyttö ei sinun tarvitse lupaa pyydellä.
Tai katsot onko esim. jossain kylpylässä, yms tilaa.
Näin mökittömänä käy kateeksi nämä mökin luonnonrauhaan ja nautiskelemaan pääsevät. ; ))
Onpas idioottia porukkaa. Enkä kyllä tajua naistakaan, joka vuonna 2017 ei saa päättää itse mitä tekee ja minne menee. Jätä se miehes nyt yksin niiden kakaroiden kanssa, ota auto ja sano adios loppupäiväksi. Kyllä niillä nokka sen jälkeen umpeutuu, kun huomaavat mikä työ lapsissa on + että sulle ei tee tiukkaa jättää miestä taaksesi jos ei ala sinua kunnioittaa.
Jää kotiin, sano miehelle että saa vähän omaa aikaa siellä mökillä. Helpompaa kotona pienten kanssa ja kirsikkana kakun päällä ei tarvi kuunnella toisen natinaa siitä kun et "saa mitään aikaan". Niin minä teen. :) Win-win!!
Elättelen tässä toiveita että mies tajuaisi haluta mökille juhannuksena niin saisin sen poissa jaloista (kitisemästä) kotoa ehdottamalla että menee vaikka kaverinsa kanssa. En missään nimessä aio lähteä pienten lasten kanssa lapsille huonosti sopivaan paikkaan koittamaan selviytyä hengissä ja tosiaan kun tämä kaikki lasten kanssa toimiminen jäisi minun harteille. No way!
Jos lapsi hukkuu tai jää auton alle, miten luulet AP:n voivan antaa itselleen anteeksi? Jos siis ottaa veneen/auton ja lähtee muutamaksi tunniksi pois?
Älä lähde mökille - jää kaupunkiin lasten kanssa.
Kenen siis pitäisi ne ap:n lapset hoitaa? Yleensä vanhemmat hoitavat, joten eikö ap voisi tehdä osuuttaan? Mies voi ottaa yhden mukaansa lämmittämään saunaa tms. joten avaa ap suusi ja muistuta, että jokaisella on tehtävänsä.
Jää ihmeessä kotiin. Jos mökillä muitakin, mm sukulaisia, on varmasti rentouttavampaa olla lasten kanssa ihan rauhassa kotona. Itse en pidä mökkeilystä muutoinkaan, niin mielelläni jään lasten kanssa kotiin. Etenkin, kun mökillä lomailevat vielä appivanhemmatkin!
Kiitos vastauksista. Mielellään minä lapseni hoidan, ja mökkeilenkin, ei siitä ole kysymys. Lähinnä muiden asenne ottaa päähän, kun tiuskivat että voisit tehdä sitä tai tätä. No, aloitan jotain tekemään mutta sitten yksi pieni lähteekin ovesta ulos vetämään rantaa kohden ja vauvalta pitää vaihtaa vaippa.
Kerran lähdin itse ruhtinaaalllisesti käymään huussissa ja kun palasin, ukki ja mummu istui kaikessa rauhassa tuvassa ja yksi taapero oli poissa. Nostivat vain katseensa lehdestä ja sanoivat että joo se lähti ulos. Minä säntäsin heti etsimään ja löysin harhailemasta maantieltä.
On teillä ihme miehiä, kun eivät halua olla lastensa kanssa.
Meillä mies on mielellään ja ihan omasta halustaan tenavien kanssa.
Yhdessä ne lapset on tehty ja yhdessä myös hoidetaan. Minä voin esimerkiksi lämmittää saunan, tai vaikka hakata puita ja mies kuljettaa pieniä muassaan.
Suu auki ja vaikka vastarintaa tuleekin, niin pidä pääsi.
Kuinka monta taaperoa ja vauvaa teillä oikein on? Kolmet kaksoset?
Minulla on kaksi lasta, lähekkäin syntyneet. En muista että olisivat erityisesti karkailleet tai olleet hankalia; tutkivia ja seurattavia tietysti, kun olivat pieniä. Puhetta ymmärtämään ja puhumaan oppivat tosi pienenä molemmat (heille myös puhuttiin paljon). Olin toki heille läsnä kaiken aikaa, silmä tarkkana, en tuijottanut kännykkää kun olin lasten kanssa. Mökillä oli ihan itsestään selvää, että minä hoidan lapsiani, siitä ei kukaan minua syyllistänyt. Jos minun haluttiin tekevän jotain muuta, joku toinen siirtyi lastenvahtihommaan.
Olikohan mulla jotenkin superfiksut lapset?
Kamalaa kun jotuu olemaan perheen lastensa kanssa. Kamala mies. Elämäsi on kamalaa. Hui kamalaa.
Ruokkikaa ihmeessä tätä trollia, hän aikoo avata vielä useita avauksia ennen juhannusta samasta aiheesta täälä, koska meidän vikaahan tämä kaikki on. Hänessä(trolli) ei ole mitään vikaa.
Muistakaa ruokkia trollia!
Tiedän että meilläkin tulee käymään näin. Voin myös kotona olla lasten kanssa yksin, ihan sama. Em tiedä miksi olen edes lähdössä kun siellä se lasten hoitaminen on vaan vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa kun jotuu olemaan perheen lastensa kanssa. Kamala mies. Elämäsi on kamalaa. Hui kamalaa.
Ruokkikaa ihmeessä tätä trollia, hän aikoo avata vielä useita avauksia ennen juhannusta samasta aiheesta täälä, koska meidän vikaahan tämä kaikki on. Hänessä(trolli) ei ole mitään vikaa.
Muistakaa ruokkia trollia!
Järkyttävää siis oikeasti joutuu olemaan pienten lastensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Mielellään minä lapseni hoidan, ja mökkeilenkin, ei siitä ole kysymys. Lähinnä muiden asenne ottaa päähän, kun tiuskivat että voisit tehdä sitä tai tätä. No, aloitan jotain tekemään mutta sitten yksi pieni lähteekin ovesta ulos vetämään rantaa kohden ja vauvalta pitää vaihtaa vaippa.
Kerran lähdin itse ruhtinaaalllisesti käymään huussissa ja kun palasin, ukki ja mummu istui kaikessa rauhassa tuvassa ja yksi taapero oli poissa. Nostivat vain katseensa lehdestä ja sanoivat että joo se lähti ulos. Minä säntäsin heti etsimään ja löysin harhailemasta maantieltä.
Tämä on oikeasti niin järkyttävä juttu, että ei tosikaan. Siis jos on oikeasti tapahtunut, eikä ole trolli. Vaikea uskoa todeksi, koska ei kai kukaan ole noin hullu ja piittaamaton, että jos lapsen äiti on muualla niin antaa taaperon lähteä harhailemaan maantielle. Jos on totta, niin en ymmärrä miten edes olet noiden ihmisten kanssa enää tekemisissä! Itse en olisi varmaan ikinä voinut antaa anteeksi tuollaista. Entä jos se lapsi olisi kuollut?
Et mene mökille ja piste.
Mies halusi meillä että ostetaan mökki, minä laitoin ehdoksi että ei tietä vieressä eikä rantaa, että elämä ei ole yhtä lasten perässä juoksemista. Ymmärrän hyvin mitä elämäsi on siellä mökillä.
Me ostettiin mummonmökki pellon päästä, rannalle 1 km.
Ihme ettei muilta lapset karkaa. Saavat varmaankin enemmän huomiota ja rakkautta kuin trolleilta joiden aika menee vauva palstailussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti niin järkyttävä juttu, että ei tosikaan. Siis jos on oikeasti tapahtunut, eikä ole trolli. Vaikea uskoa todeksi, koska ei kai kukaan ole noin hullu ja piittaamaton, että jos lapsen äiti on muualla niin antaa taaperon lähteä harhailemaan maantielle. Jos on totta, niin en ymmärrä miten edes olet noiden ihmisten kanssa enää tekemisissä! Itse en olisi varmaan ikinä voinut antaa anteeksi tuollaista. Entä jos se lapsi olisi kuollut?
Kyllä näitä on, anoppini on aivan samanlainen. Asenne on se että kun kerran omatkin muksut (mieheni ja hänen sisaruksensa) ovat selvinneet hengissä, kyllä nuo lapsenlapsetkin. Jep, mökki on saaressa eli joka puolella on vettä.
Onneksi mieheni on sentään fiksumpi kuin äitinsä ja todellakin me kummatkin vahdimme lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin todella kävi, ja kyllä minä sitä itkin ja olin tosi vihainen. Mutta kuvastaa sitä tilannetta mikä mökillä on. Ei kaikki isovanhemmat vaan tajua enää lasten kanssa olemista. Vastuutonta on minustakin, mutta minkäs teet.
En muuten tajua trolliksi haukkumista. Luulen että minulla on aika paljon kohtalotovereita, kun lapset tuppaa kuitenkin jäämään loppujen lopuksi äitien vastuulle, vaikka muka kaikki katsoo perään.
Ensi kerralla sovitte, että sinä hoidat remppaamiset, saunanlämmitykset yms ja mies hoitaa lapset.