Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 1v ja syö vielä paljon rintamaitoa

Vierailija
21.06.2017 |

Syö totta kai kiinteätäkin ruokaa. Soseita ei oo koskaan suostunut syömään mut sormiruokailu on se hänen juttunsa. Mutta kaiken tämän ohella syö edellewn monta kertaa päivässä rintaa ja kerran tai kaksi yölläkin.

Olemmeko aivan kummajaisia? Mummi ihmettelee kun imetän useamman kertaa kylästelyreissuilla ja tuntuu et ns. Vieraassa paikassa kuten mummilassa, lapsi haluaa enemmän ja tiheemmin syödä rintaa.
Edelleen hirvee vierastus ja eroahdistus.

Kuulostammeko ihan täysjärkisiltä?
Tarkoitus olis vähentää ja lopulta lopettaa imetys mutta mitään tulipalokiirettä ei ole

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa ja myös hyvältä suunnitelmasi pikkuhiljaa vähentää, mutta ei kiireellä. WHO:han suosittelee imetystä 2-vuotiaaksi asti, että ssiihen nähden tuo kuulostaa aivan optimaaliselta, etenkin jos itse jaksat vielä imettää hyvin. Kuitenkin teillä syödään myös jo oikeaa ruokaa, niin siitä se pikkuhiljaa luonnostaan vähenee. Itse aloin jossain kohtaa tarjota mukista maitoa, se vähensi tissin tarvetta.

Teitpä äitinä niin tai näin, aina jonkun mielestä se menee väärin päin. Se vähän niin kuin kuuluu tähän lastenkasvatushommaan. Päästä siis isovanhempien kommentit toisesta korvasta ulos!

Vierailija
2/4 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1v 1kk tyttö käy viel niin useesti rinnalla, etten laskuissa pysy.

Neuvolassa sanoivat, että kaikki on ok siihen saakka kun äidin vointi on ok. Itselläni alkoi olemaan kroppa niin rikki tiheistä yöimetyksistä, että oli pakko pitää unikoulu ja pääsimmekin siitä yötissuttelusta eroon aika hyvin.

Saman olen minäkin huomannut, että kyläreissuilla tissi olis kiva olla suussa ihan jatkuvasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun äidistä itsestään alkaa tuntua, että lapsi on jo iso imetettäväksi kyläpaikassa, niin äiti voi alkaa vetää rajaa lapselle. Voi hellitellä ja sylitellä muuten ja sanoa, että otetaan maitoa sitten illalla kotona. Imetyksen voi lopettaa niin, että ensi vähentää imeytyskerrat vaikka aamuun ja iltaan kotona.

Aikuisen tehtävä on vetää raja lapselle. Tärkeintä on, että kun äiti on tehnyt päätöksen vähentää imetystä, niin siinä myös pysytään, ettei lapsi opi, että huutamalla saa tahtonsa läpi. Tässä kohti vauvantahtinen eläminen alkaa muuttua kasvatukseksi! Kuuluu myös asiaan, että vanhemman täytyy rajoja vetäessään kestää lapsen itku ja huuto. Se kuuluu prosessiin, lapsi ei siitä säry, vaan pikemminkin vahvistuu oppimaan myöhempää elämää varten, että aina ei saa, mitä haluaa ja se ei ole maailmanloppu, vaan sitten vaan mennään eteenpäin. Siis tietenkin niin, että lasta ei hylätä mielipahansa keskelle yksinään, vaan aikuinen pysyy jämäkkänä, mutta samalla lohduttaa lasta, jolla on mielipaha, kun ei saa haluaamaansa.

Vierailija
4/4 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus ykkösen viestiin:

WHO suosittelee imetystä VÄHINTÄÄN 2-vuotiaaksi :)

Itse en vielä edes antanut 1-vuotiaalle lehmänmaitoa. Miksi antaa teollista lehmänmaitoa, kun tarjolla on myös tuoretta, juuri tämän lapsen tarpeisiin räätälöityä oman äidin maitoa?

Vierastuskin on noin pienelle ihan normaalia, oikeastaan juuri se oikea reaktio. Anna muiden ihmetellä ja etene siinä tahdissa, kun lapselle ja sinulle sopii. Väkisin "reipastamalla" ei saa kuin haittaa aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi