Kannattaako muuttaa Kokkolaan? Onko pieni paikka, miten otetaan ulkopaikkakuntalaiset vastaan?
Kommentit (30)
Tai minkämaalaisia ne ulkomaalaiset ovat?
Itse olen tutustunut entisiin jugoslaavilaisiin ja tyoskennellyt vietnamilaisten kanssa.
Kovin kivaa porukkaa.
Miten siellä kokkolassa ollaan suhtauduttu noihin ulkomaalaisiin? Ovatko paikalliset heidät hyväksyneet vai liikkuvatko ulkomaalaiset vain omissa piireissään kun kerran eivät suomalais piireihin pääse?
En tiedä sitten millaisia ovat kun asuvat tuolla koivuhaassa pääosin.
T:kokkolalainen
missä mustat ovat ikuisesti omissa piireissään.
jos töitä, niin tervetuloa vaan!
Kaupunki muiden joukossa....
t. muualta muuttanut asukas
Ihan kiva paikka se on. Aika hyvän tuntuiset palvelut jne. Eihän se mikään hirveen suuri city oo muutako meistä maalaisista :-) Käydään vieläki kerran kuussa siellä shoppaileen.
on kaupunkina ok palveluita ja kaupunkikuvaa ajatellen. Ihmisiin tutustuminen on keskitasoa, joihinkin helppoa ja mutkatonta, jotkut eivät selvästikään kaipaa uusia tuttavia. Paikkakuntalaisuus ja suhteet suuntaan jos toiseenkin korostuvat lähes kaikessa. Työttömyys yleistä, aiheuttaa työantajille mahdollisuuden ylimielisyyteen kun on varaa mistä valita. Itse olen muualta muuttanut ja muualle myös muutan.
aikuisiässä muutin pois sieltä, töiden perässä lähdin, Kokkolasta et nimittäin saa töitä muuten kuin olemalla suomenruotsalainen tai sitten suhteiden kautta. Hieman turvattomammaksi on kaupunki muuttunut sitten niiden aikojen kun itse siellä kasvoin, huumehörhöjä on enemmän. Mutta jos tykkää merestä ja sellasesta suhtkoht pikkukaupunkimenosta niin mikäs siinä, mutta kokkolalaisiin on ehkä vaikea tutustua, vähän sellaista ylimielisyyttä olen monissa huomannut. Itse en enää koskaan muuttaisi sinne, just tuon ylimielisyyden ja ahdasmielisyyden vuoksi, olen huomannut miten erilaisia ihmiset voivat muualla olla.
Siellä ei ole oikein mitään shoppailumahiksia, pienet sisäsiittoiset piirit,..Ei hyviä kuntosaleja, arvostan itse mm hyviä liikuntamahdollisuuksia. Ne jotka siellä ovat aina asuneet, viihtyvät ilmeisesti....
menee juuri noin, suhteilla suhteilla. Lukekaapa päivän paikkakunnan lehti. Siinä nuoria kesätyön saaneita haastatellaan, ja selväksi tulee että suhteilla ne paikat on saatu. Ei tosin viitata työelämässä hankittuihin työtehtäviin liittyviin suhteisiin vaan sukulaisuussuhteisiin. Ihmettelen jos jonkun muunkin paikkakunnan lehti haluaa antaa kaupungistaan kyseisen kuvan.
vanhoillislestadiolainen.