Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen disssosiatiivinen, ja iski aikamoinen pelkotila ja paniikki hetki sitten erikoisesti

Vierailija
20.06.2017 |

mielestäni / ristiriitaisesti käyttäytyvän ihmisen luona. Koen, että en välttämärttä jaksa tätä ystävyyttä jatkaa sairautenikaan takia, olen äärimmäisen hajanainen jonkin aikaa hänen seurassaan oleskeltuani.
Mikä on mielipitees tästä/ neuvosi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä meni pointtini ohitse sinulta, mutta OK.

Vierailija
2/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni / ristiriitaisesti käyttäytyvän ihmisen luona. Koen, että en välttämärttä jaksa tätä ystävyyttä jatkaa sairautenikaan takia, olen äärimmäisen hajanainen jonkin aikaa hänen seurassaan oleskeltuani.

Mikä on mielipitees tästä/ neuvosi?

Kuuntele itseäsi. Kenenkään ystävä ei ole pakko olla, jokainen valitsee itse ystävänsä. Kannattaa tietenkin valita sellaisia ystäviä, jotka tekevät sinulla hyvää, eikä sellaisia joista on sinulle harmia (oli tuo harmi sitten heidän osaltaan tarkoituksellista tai ei). Tärkeintä on oma hyvinvointi, etenkin jos on sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välimerkki / tarkoittaa?

Vierailija
4/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jonkun ihmisen seura tuntuu pahentavan sairauttasi, niin kai sitten on parempi että et tapaile juuri tuota ihmistä.

Vierailija
5/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 3 neuvostasi.

Vierailija
6/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tack 4 alla.

Vierailija
7/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa Ap luottaa intuitioon. Vaikka et heti suoraan keksisi, mikä tuon ihmisen käytöksessä on pielessä, niin jos silti koet, että hänen kanssaan on huono olla, olet harvinaiset fiksu, kun jätät ystävyyssuhteen siihen.

Vierailija
8/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen disso täällä. Kyllä kannattaa ihan omien fiilisten mukaan mennä, jos tuntuu ettei pysty tämän henkilön seurassa olla niin silloin kannattaa suosiolla ottaa etäisyyttä - ei ole mitään järkeä rääkätä itseään, varsinkaan kun dissosiaatio ei ole mitään hauskaa koettavaa silloin kun se tulee päälle hallitsemattomasti. Oletko terapiassa tms missä voisit jutella asiasta?

Vierailija
9/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa miettiä toisten käyttäytymistä ja anna aikaa asialle. Voin kokemuksesta sanoa, että ystävien poissulkemiseen lähteminen johtaa vaan yhä enemmän ristiriitojen havainnointiin. Jos onnistuu, pidä yhteyttä, mutta ei tarvitse hakeutua häiritseviin tilanteisiin. Jotkut on sellaisia, joiden kanssa ei jaksa ollenkaan.

Vierailija
10/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 käyn kunnallisella parin viikon välein höpöttämässä, sairastanut olen 12 vuotta.

Kiitos vastauksestasi.

Vierailija
11/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta miltä se tuntuu/miten hajanaisuus näkyy tms.???

Vierailija
12/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailisi, mutta Opamox väsytti, menen huilaamaan, .

Kiitos vastauksistanne.

Vierailija
13/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla kirjoitti:

En ole ap mutta kokenut disso-oireita, ja se on juuri tuota: Esimerkiksi että tuntuu ettei saa pidettyä "minuuttaan" koossa, voi olla ongelmia tunnistaa itseään tai saada kiinni ajatuksistaan, voi tulla kyseenalaistamista tyyliin "onko tämä minun ajatuksiani/mielipiteitäni vai jonkun muun?", noin niinkun esimerkkinä. Sitten voi tulla sellaista heikkoa oloa, tunnetta että pää ja ajatukset ovat irtoamassa ja niistä saa "pidellä kiinni" oikein toden teolla.

Vierailija
14/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää enemmän miten ilmenee, koska mietityttää jos minulla olisi ko. häiriö. Ihmisten seurassa usein pingotan vaikuttaakseni yhtenäiseltä persoonalta ja yritän muistutella itselleni, millainen olen. Paniikkihäiriötäkin on ollut.

Vierailija
15/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihalla kirjoitti:

En ole ap mutta kokenut disso-oireita, ja se on juuri tuota: Esimerkiksi että tuntuu ettei saa pidettyä "minuuttaan" koossa, voi olla ongelmia tunnistaa itseään tai saada kiinni ajatuksistaan, voi tulla kyseenalaistamista tyyliin "onko tämä minun ajatuksiani/mielipiteitäni vai jonkun muun?", noin niinkun esimerkkinä. Sitten voi tulla sellaista heikkoa oloa, tunnetta että pää ja ajatukset ovat irtoamassa ja niistä saa "pidellä kiinni" oikein toden teolla.

Tämä kuulostaakin tutulta. Nykyinen diagnoosini on skitsotyyppinen, mutta se ei tunnu ihan täsmäävän.

15

Vierailija
16/16 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla kirjoitti:

Tämä kuulostaakin tutulta. Nykyinen diagnoosini on skitsotyyppinen, mutta se ei tunnu ihan täsmäävän.

15

On ihan tiedossa että dissosiaatio/depersonalisaatio-oireista kärsivät saatetaan laittaa väärän diagnoosin alle vielä nykyäänkin, koska dissosiaatio omana häiriönään ei ole kaikille hoitaville tahoille vieläkään kovin tuttu. Kannattaa etsiä enemmän tietoa mitä dissoon kuuluu ja mitä siitä tulee, ja jos tuntuu että se sopii itseen niin ottaa asian puheeksi hoitavan tahon kanssa. Vaikuttaa kuitenkin siihen miten hoidetaan, ja menee turhaan aikaa ja yritystä hukkaan jos hoidetaan ns. "väärää" asiaa (moni dissoilija ei hyödy esim psykoosin/skitson hoidoista)