Missä ohjelmassa/elokuvassa on mielestäsi ollut mieleenpainuvin/surullisin/kaunein roolihenkilön kuolema ja kuka kuoli?
Mä en voi vieläkään olla itkemättä kun mietin eilisen päivän Holby Cityn Sairaalan jaksoa, missä Arthur kuoli syöpään. Sarjaa seuranneena Arthurista tuli niin lämmin ja välitön olo, että ihankuin ystävän olis menettänyt kun hän kuoli. 😢
Se hänen kuolemansa siinä jakson lopussa oli jotain niin kaunista ja niin pohjattoman surullista. Kun kaikki ystävät oli siinä ympärillä lähdön kohdatessa. 😭
Kommentit (267)
hopeanuoli kun benizzakura kuolee:/
Mufasan kuolema leijonakuninkaassa järkytti :(
Olen myös edelleen sitä mieltä, että Titanic ois kivempi jos Jack ei ois kuollu ja Tristan & Isolda olis ollu ihana jos ne ois lopulta saaneet toisensa eikä kuolema olis erottanu :,(
Järkytyin myös kovasti orange is the new blackin Pousseyn kuolemasta.
Greyn anatomiassa Aprilin ja Jacksonin vauvan syntymä ja kuolema :'(
Täällä on itseä koskettavia uusia leffoja/sarjoja ja myös muutama vanhempi klassikko, kuten vaikka superitkettävä Hellyyden ehdoilla ja dramaattinen Thelma ja Louise.
Pakko mainita tietenkin elokuvakuolemien klassikko, Love Story.
Ja Sophien valinta, jossa äiti joutuu valitsemaan kahdesta lapsesta kumman saa pitää ja kumpi viedään kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös edelleen sitä mieltä, että Titanic ois kivempi jos Jack ei ois kuollu
Kaikkien, jotka ovat tätä mieltä, pitäisi heti Titanicin perään katsoa Revolutionary Road. Siinä samat pääosanäyttelijät, jotka tällä kertaa ovat saaneet toisensa - ovat siis naimisissa - mutta yllättäen ei eletäkään happily ever after.
The Vampire Diaries niissä ekoissa seasoneissa kun Elena "kuoli" ja syöksy sillä autolla sillalta alas. Se oli jotenki hieno ja koskettava. Tai sit mulla oli vaan menkat :D
Romeo + Julia.
Claire Danes tekee kohtauksesta aivan järkyttävän todellisen. Se huuto ja kuinka se kaikuu seinistä, saa veret seisahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole vieläkään pystynyt antamaan anteeksi sitä, että Claire kuolee Mcleodin Tyttärissä kesken sarjan! Ja vieläpä niin, että tätä traagista kuolemaa seuraavassa jaksossa ollaan vain törkeästi hypätty joku puoli vuotta ajassa eteenpäin ja ollaan kuin ei olisi ollut iso asia tappaa sarjan päähenkilöä. Jäi minulta siihen sen sarjan katsominen kun petyin niin paljon siihen miten koko juttu oli tehty. :(
Mulla sama. En kattonu sarjaa enää tuon jälkeen, mutta ne ekat kolme kautta oon kattonu jo monta kertaa!
Furious 7. Brian O'Connorille jätetyt jäähyväiset. Hahmohan ei varsinaisesti kuollut, mutta kaikki tiesi että hyvästit oli oikeasti näyttelijälle Paul Walkerille joka kuoli onnettomuudessa kesken kuvausten.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu nähnyt Vain kuu kuulee (Man in the Moon) -leffaa 90-luvun alusta? Siinä on Reese Witherspoon varhaisteininä. Traktorikohtaus särkee sydämesi.
Tämä on tullut tänä vuonna TV:stä, mutta itse näin sen tuolloin ysärillä lapsena ja muistan ikuisesti.
Joo! Se oli ihan kauhee!
Varmaan viimesimmän ihan täydellisen itkukohtauksen aiheutti Viidakkoperheen Dupin kuolema ;(
Mä kyllä itken ihan kaikki tv/elokuva-kuolemat ja -syntymät ja -häät ja kaikki maholliset :D
Vierailija kirjoitti:
The Mist-elokuvan loppu jäi vainoamaan todella pitkäksi aikaa. En ole vieläkään pystynyt katsomaan sitä uudelleen ensimmäisen kerran jälkeen. Se kylmäävän musertava tunne joka päähenkilöllä täytyy olla kun on tekonsa tehnyt...
Älä ikinä lue sitä kirjaa (novellia)! King venyttää sen vielä kamalammaksi kun elokuvassa.
Onko tyttöni mun mainittu jo? Thomasin kuolema rikkoi musta pienenä jotain..
Ja hei, P.S I love you?
Anna hyvän kiertää ja siinä se Haley Joel Osmentin esittämä poika kuolee. Taivas, että siinä elokuvassa on kaunis ajatus.
Hohto. Ja siinä Jack Nicholson.
Pienenä järkytti Uinu uinu lemmikkini ja taaperon jääminen rekan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marley-koira, hervotonta itkua koko leffan loppupuolisko.
Tämän takia en ole halunnut katsoa koko elokuvaa, ja Hatchiko on jäänyt myös väliin samasta syystä. Lapsena nähty Bim Mustakorva vammautti sieluani niin, etten kestä katsoa mitään eläimiin kohdistuvaa julmuutta tai niiden kuolemia edes elokuvissa 😭
Oon katsonut molemmat ja en ole eläissäni itkenyt niin paljon elokuvia katsoessa kun näissä kahdessa, varsinkin Hatchiko sai putouksen aikaan :( Tosin olen aika nyyhkyherkkis leffoissa muutenkin.
Downton Abbeyn Matthew :(
Ei huvittanut katsoa sarjaa enää sen jälkeen.
Apocalypse Now -leffassa, kun se jokialus joutuu vihollisten hyökkäyksen kohteeksi, ja miehistön nuorin jäsen, 17-vuotias Tyrone "Mr Clean" Miller, kuolee vihollisen luotiin. Juuri ennen hyökkäystä alukselle on saapunut paketti omaisten kirjeitä, joissa toivotaan sotilaiden palaavan pian kotiin hengissä.
Hyökkäyksen jälkeen aluksen kapteeni lukee Millerin äidin kirjoittamaa kirjettä, ja äidin ääni alkaa puhua tekstiä tyyliin: "Tulethan pian takaisin, rakas poikani. Sisaresi jo sinua kovasti kaipaavat..." jne. Siinä tulee kyyneleet silmiin niin minulle kuin aluksen miehistöllekin.