Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämppis säilyttää ketsuppia, sinappia ja kananmunia kuivakaapissa.

Vierailija
19.06.2017 |

ja tiedän, että ei ne viileässä ole kaupassakaan, mutta eikö noille paljon loogisempi paikka ole se jääkaappi? Onhan esim. ketsuppi ja sinappi paljon parempaa hieman viileänä. Toisaalta, säilytetäänhän virvoitusjuomatkin lämpimässä kaupassa, mutta aika monella ne jääkaappiin menee kotona.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi ja sinappi avattuina jääkaapissa, munat huoneenlämmössä. Jos tykkää leipoa niin kylmästä otettu kananmuna ei käy.

Vierailija
42/44 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ex-kämppikseni kokkaili sangen usein erilaisia liharuokia ja -kastikkeita, ja jätti keitoksensa yön ajaksi hellalle huoneenlämpöön. Seuraavana päivänä sitten tyytyväisenä lämmitti sapuskansa ja popsi parempiin suihin. Neidolla taisi olla rautainen vatsa :D Sinapin ja ketsupin ymmärrän mutta helposti pilaantuvaa liharuokaa en.

Ei se Ruoka miksikään mene jos jäähtyy hellalla ja sitten kaappiin, esim iso kattila soppaa.

Menee pilalle n. 2:ssa tunnissa. Jos et olisi persu niin olisit oppinut tämän kotitalouden tunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) jääkaappi ei kestä suuria lämpötilan vaihteluita=käyttöikä lyhenee (eli vuokranantajasi kieltää. Minä olen itse ostanut jääkaappini, joten minulla kieltää minun luottokorttini 🙂)

B) kaikkien tuoreruokien säilyvyys perustuu katkeamattomaan kylmäketjuun, joten se juuri ostettu tuore lohifilee / jauheliha / leikkele jne siinä naapurihyllyllä kärsii siitä kuumasta ja se saattaa lyhentää tuon tuotteen säilyvyyttä merkittävästi.

Mutta oikeassa olet, ei Suomessa mikään laki sitä kiellä, jos itse tahtoo niin tehdä...

Nykyjääkaapit ovat sen verran tehokkaita, että lämpötila ei niissä juuri yhden makaronilaatikon vuoksi värähdä, jos ei pilaantuva tuote sitten aivan kylki kyljessä. 

Niiden käyttöikä ei myöskään lyhene. Aikoinaan 60--luvulla tuo oli vielä totta, mutta ei enää nykypäivänä. 

Vierailija
44/44 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ex-kämppikseni kokkaili sangen usein erilaisia liharuokia ja -kastikkeita, ja jätti keitoksensa yön ajaksi hellalle huoneenlämpöön. Seuraavana päivänä sitten tyytyväisenä lämmitti sapuskansa ja popsi parempiin suihin. Neidolla taisi olla rautainen vatsa :D Sinapin ja ketsupin ymmärrän mutta helposti pilaantuvaa liharuokaa en.

Ei liharuokakaan niin helposti pilaannu. Monta monituista kertaa olen sellaisen unohtanut yöksi hellalle (jos laittaa jääkaappiin liian kuuman astian, lasihylly halkeaa), enkä ole ikinä saanut minkäänlaisia oireita tuolla tavoin unohtunutta ruokaa syötyäni. Kalaa en ehkä söisi, jos se unohtuisi yöksi lämpimään... Kananmunat ja sinapin pidän kyllä jääkaapissa, ketsuppia en käytä, hyi.

Ei halkea jääkaapin lasit. Ne on temperoitua lasia ja kestävät lämpötilanvaihteluita huoletta. Ihmeellisiä luuloja ihmisillä.