Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häädön tai varoituksen saada päiväsaikaan tapahtuvasta siivoamisesta tai askeleiden äänistä?

Vierailija
19.06.2017 |

Olen siis muuttanut kerrostaloasuntoon neljä kuukautta sitten. Vietän rauhallista elämää, käyn töissä, harrastuksissa ja kotona katselen tvtä ja nukun. Olen kuitenkin joutunut naapurini silmätikuksi, ja seinänaapurini on nyt kolme kertaa tullut koputtamaan oveeni ja vaatinut hiljaisuutta. Kaikki nämä kerrat ovat tapahtuneet, kun olen ollut imuroimassa, laittamassa pyykkiä tai tekemässä muita vastaavia kodin askareita. Kaikki kerrat ovat myös tapahtuneet noin klo 16 arkipäivänä.

Viimeksi kysyin naapurilta asiallisesti,että mitä ääniä hän tarkalleen on kuullut, ja milloin. Hän kertoi, että hän ja alakerran naapurini kumpikin ovat kuulleet hyvin häiritsevää kolinaa asunnostani ja saunastani (?). Hiljaisuuden aikana ei kuulemma ole kuullut mitään, ja tuo kolina on ainoa heitä häiritsevä asia. Naapuri alkoi kuitenkin viimeksi jo poliisilla uhkailemaan, ja tämä vähän säikäytti.

En kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä naapurini on kolinaa kuullut? Aivan varmasti askeleista, imurin kolinasta, astioiden lajittelusta kaappiin tmv. Kuuluu ääntä, mutta että häiritsevää, ja vielä päiväsaikaan?

Pitääkö tästä nyt olla huolissaan ja kuinka tulis edetä asian kanssa? Kertokaa viisaammat, voiko taloyhtiöltä tulla minulle varoitus, kun kaksi henkilöä valittaa päiväsaikaisesta "rymyämisestäni"?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap kiellettyä käyttää omaakin järkeä. Miten imurointi voisi olla kielletty kerrostalossa? Kai ne valittajaämmätkin imuroivat kotonaan! Oikeastiko luulet että siitä saa häädön?

Vierailija
22/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänet voivat kuulua pirullisen hyvin alakertaan, kuten mun asunnossani. Yläkerrassa asuu joku sumopainija tai siltä se kuulostaa.... jokainen kaapin oven pamaus, tömistely, kolistelu kuuluu ihan kirkkaasti. Kun sumopainija siivoaa (kerran vkossa klo 19-22) kuulostaa 2-3 tuntia kuin hän tulisi katon läpi enkä voi tuona aikan katsoa telkkaria, lukea tms. sillä kolistelu on niin julmaa.

Ja tämä uudessa talossa.

Eli vika voi teilläkin olla rakennustekniikassa (onko myös laminaattilattiat?) jolloin alakerta ihan oikeasti kärsii. Toki klo 16 saa siivota. Kuuluuko sinun asuntoosi äänet ylhäältä? Kun olet yhteydessä isännöitsijään voit mainita tästäkin, että talossa saattaa olla huono äänieristys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi