Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 19 vuotiaan ulkomaille yksin?

Vierailija
19.06.2017 |

Minua hirvittää, kun kuuntelen 19 vuotiaan tyttären suunnitelmia tulevasta kahden viikon Kanarian matkasta. Eikö sen ikäinen ole vielä liian nuori lähtemään? Miten estän tyttäreni aikeet? Kokemuksia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuon ikäisellä vielä ole omaa passiakaan, joten tuskin se pääseekään. 😱

Vierailija
2/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulta ei kysytä lupia. Tytär on täysi-ikäinen joten sulla ei mitään valtaa siihen.Ei  mitään. Jos ajatus lapsen itsenäistymisestä ahdistaa sua noin paljon, olet terapian tarpeessa. Tajuatko???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi estää.

Vierailija
4/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeputkiaikuinen kirjoitti:

Ei kai tuon ikäisellä vielä ole omaa passiakaan, joten tuskin se pääseekään.

😱

Täysi-ikäinen saa passin ihan ilman vanhempien lupia.

Onpas noloa että vastailet itsellesi Ikis.

Vierailija
5/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin, olen itsekin ollut monta kertaa myös jo tuon ikäisenä.

Matkailu avartaa, toivon todella, että lapsestasi kasvaa avoimempi ja fiksumpi aikuinen kuin vanhemmastaan.

Vierailija
6/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v on aikuinen ihminen ja voi ja saa tehdä mitä huvittaa, ei siinä vanhempien tai ukko ylijumalan mielipiteitä kuunnella.

Vierailija
7/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin ulkomailla jo 17v. Päästäisin.

Vierailija
8/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, oma äitini oli 16-vuotiaana Saksassa kesätöissä. Itse lähden kaverin kanssa tänä kesänä kolmen päivän reissuun. Hiukanhan se nykymaailma on muuttunut, olis aina turvallista olla kaveri mukana.

Vierailija
9/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä. Varmasti tyttösi jutellut jonkun kanssa netissä, ei tuon ikäinen muuten haluaisi yksin lähteä. Jos lähtee päätyy huumekuriiriksi, seksiorjaksi tai nirri pois. Ihan businessta näille huijareille, eikä ole vain urbaanilegenda. En muista nimeä mutta taisi olla joku jenna joka houkuteltiin Espanjaan ja sitten murhattiin kuin ei suostunut huumekuriiriksi.

Tämän  ylläolevan kirjoitti ap itse. Se tekee välillä näitä ketjuja kun lääkkeet ovat lopussa ja vastailee itselleen. Kaaliin vaan ei mene se että  18 vuotta täyttänyt saa itse tehdä omat päätöksensä. Lyön vetoa että näitä  ketjuja tulee tänään vielä 10 kpl lisää, kaikissa tämä sama aihe hieman varioituna. Nää on niin kulahtaneita jo...ota ap ne lääkkeet.

Vierailija
10/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietysti yrittää jotain inhottavaa ja halpamaista kiristystä, mutta varaudu siihen että tyttäresi lähtee siitä huolimatta, minkä lisäksi saatat onnistua aiheuttamaan mahdollisesti jopa pysyvän välirikon itsesi ja tyttäresi välille.

Vierailija
11/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v ei tarvitse sulta lupaa mihinkään. Olet naurettava

Vierailija
12/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä minun mielipiteelläni ole mitään merkitystä. Täysi-ikäinen lapseni ei tarvitse minun lupaani matkoihinsa tai mihinkään muuhunkaan. Kaikki mitä voin hänelle tarjota, on vinkkejä miten toimia turvallisesti ja pyytää häntä häntä vaikka päivittäin lähettämään minulle kuvia, jotta tiedän hänen olevan kunnossa.

Vierailija
13/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan avaus on, mutta oma poikani oli tuossa iässä jo asunut ulkomailla muutaman kuukauden työharjoittelun takia. Itse lähdin abikeväänä yksin reilaamaan, täytin 19 vuotta vasta myöhemmin sinä vuonna.

Vierailija
14/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeputkiaikuinen kirjoitti:

Ei kai tuon ikäisellä vielä ole omaa passiakaan, joten tuskin se pääseekään.

😱

Täysi-ikäinen saa passin ihan ilman vanhempien lupia.

Onpas noloa että vastailet itsellesi Ikis.

Vitsini oli siis huono. Pahoittelut.

Vierailija
15/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana lähdin vuodeksi vaihto-oppilaaksi, 18-vuotiaana kuukaudeksi reilaamaan. 19-vuotiaana taas kuukaudeksi reppureissuun. Olen opiskellut ja nyt työelämässä. Matkustelu avartaa ja kehittää itsetuntoa ja ihmistuntemusta.

Mikä ettei?

Vierailija
16/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tosiaan pelottaa tyttäreni tuleva matka. Ehkä parempi ottaa passi pois niin tyttö jää kotiin. -AP

Vierailija
17/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen saa lähteä, mikäli itse haluaa.

Vierailija
18/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, mutta älä huoli, koska kyllä aikuinen itsestään huolen pitää. Mä oon reissannut 18-vuotiaasta ilman äitiä ja hengissä oon kymmenen vuotta myöhemmin. Itseasiassa oon asunutkin omillani 18-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
19/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani matkusti 16 v kaverin kanssa Ibizalle. Seuraavana vuonna Roomaan.jne Hyvin meni kaikki reissut. Nyt 46 ja asuu perheineen ulkomailla,

Vierailija
20/20 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan toivon että tyttäresi pakkaa kimpsut ja sanoo että hei hei ja nousee koneesee ja sinä jäät terminaaliin ruikuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi