Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä lääkäri kilpirauhasen tutkimuksiin??

Vierailija
19.06.2017 |

Nyt on tilanne se että alkaa olla mitta täynnä näitä pitkään jatkuneita oireita. Haluan laajan kilpirauhasen tutkimuksen sekä lisämunuaiset ferritiini yms. Thyroksin ei auta. Verikokeissa arvot on olleet jotenkuten viitteissä, mutta sain aikoinaan thyroksiinin oireiden perusteella. Onko nyt näin hullusti, että Suomessa on vain parikymmentä lääkäriä jotka hallitsee nämä kilpirauhasasiat? Onko antioksidanttiklinikka ainut tie? Olen ollut pitkään sairas ja näin ollen työkyvytön. Rahaa ei todellakaan ole kalliisiin tutkimuksiin. Tietääkö kukaan hyvää lääkäriä suositella? Asun Pohjois-Suomessa.
Kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endo. Ei ne muut ymmärrä asiasta mitään. Eli alan erikoislääkäri.

Vierailija
2/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tilanne se että alkaa olla mitta täynnä näitä pitkään jatkuneita oireita. Haluan laajan kilpirauhasen tutkimuksen sekä lisämunuaiset ferritiini yms. Thyroksin ei auta. Verikokeissa arvot on olleet jotenkuten viitteissä, mutta sain aikoinaan thyroksiinin oireiden perusteella. Onko nyt näin hullusti, että Suomessa on vain parikymmentä lääkäriä jotka hallitsee nämä kilpirauhasasiat? Onko antioksidanttiklinikka ainut tie? Olen ollut pitkään sairas ja näin ollen työkyvytön. Rahaa ei todellakaan ole kalliisiin tutkimuksiin. Tietääkö kukaan hyvää lääkäriä suositella? Asun Pohjois-Suomessa.

Kiitos!

Ei hyvää päivää mitään antioksidanttiklinkoita tai funkkiksia. Placebo ja rahat pois. Komppaan edellustä, eli aika endokrinologille. Tavis-tk-lekuri ei ymmärrä tästä sairaudesta juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Onko nyt kuitenkin näin että lääkärit ei saa enää myöntää tuota armouria? Eräs tämän alan uranuurtaja sanoi puhelimitse että asia on erittäin vaikea tällä hetkellä. Ja siis valvira tämän kiellon takana.

Ap

Vierailija
4/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäs nyt tarkemmin. Mitkä ovat arvosi lääkityksellä? Mitä oireita silti?

Vierailija
5/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiini otettu ja paljonko oli?

Vierailija
6/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla voi olla ongelmia kilpirauhasessa. Olen kohta ainoa ihminen täällä jolla on hyvät arvot.

Vierailija
7/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyskeskuslääkäri sanoo, että arvot viiterajoissa, niin kannattaa nostaa lääkitystä (jos olo viittaa siihen). Ainoastaan endolta saat sitten tarkempaa tietoa.

Vierailija
8/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endous ei ole tae mistään. Pari sataa pariin endoon on tullut heitettyä hukkaan. 

Mitkä oireet? Miten olo muuttunut aikaan ennen sairautta ja onko muitakin sairauksia?

Mitä muita lääkkeitä?

Mitä lisäravinteita?

Vierailija
9/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole otettu, eli niin kun sanoin haluan löytää pätevän lääkärin joka osaa määrätä oikeat tutkimukset.

-Ap

Vierailija
10/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla voi olla ongelmia kilpirauhasessa. Olen kohta ainoa ihminen täällä jolla on hyvät arvot.

Arviolta joka kolmas suomalainen kärsii jodinpuutteesta. Se johtaa hyvin helposti kilpirauhasen lasahtamiseen. 

Vierailija
11/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole otettu, eli niin kun sanoin haluan löytää pätevän lääkärin joka osaa määrätä oikeat tutkimukset.

-Ap

Jos et löydä niin Terveystalosta saat ihan vaan rahalla ostettua labrapaketin, jossa kaikkea hyödyllistä (ferritiini, kilpparit ja muita perusjuttuja). Maksaa muistaakseni 130 e eikä tarvitse tapella sen saadakseen. 

Vierailija
12/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveyskeskuslääkäri sanoo, että arvot viiterajoissa, niin kannattaa nostaa lääkitystä (jos olo viittaa siihen). Ainoastaan endolta saat sitten tarkempaa tietoa.

Nosto ei auta, jos lääkkeestä ei tule vastetta. Been there. Nyt annos on huomattavasti pienempi, mutta toimii paremmin.

Vierailija
13/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Virkamäki ottaa Helsingin Mehiläisessä vastaan?

Vierailija
14/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiiniä voit kokeilla silläkin, että syöt pari viikkoa riittävän tehokasta rautalisää ja seuraat oloa sekä kynsiä, silmäripsiä, hiuksia jne. 

Vierailija
15/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmiset nykyään laittavat kaikki huonoista elintavoista ja ylipainosta johtuvat oireet kilpirauhasesta johtuviksi. Ei tarvitse ottaa itse vastuuta mistään!

Vierailija
16/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt kaikkien kysymyksiin tässä samalla. En ala tätä historiaa kovin täällä avaamaan mutta olen 35v. Sairastuin hyvin nuorena anoreksiaan josta jo sinänsä jäi monia oireiluja päälle. Parikymppisenä ravasin monissa tutkimuksissa, oli jo silloin kaikki vajaatoiminnan oireet, hormonaaliset häiriöt, lisäksi kuumeilua ym. Tiedän kyllä että oirekuvani sopii moneen muuhunkin tällä hetkellä; krooninen väsymysoireyhtymä, borrelioosi, kilpirauhanen, ms tauti, voi olla mikä vain tai ei mikään näistä. Olen jonkun verran perehtynyt kilpirauhasen asioihin ja kun suvussa on sitä sairautta, niin ensimmäisenä haluan nyt tutkituttaa sen, lisämunuaiset (mahdollinen uupumus) ja ainakin ferritiini luonnollosesti sen yhteydessä. Mulla on myös immuuniteetti laskenut tässä vuosien varrella entisestään, sairastun flunssaan jo melkein ulkona käymisestä. Tämä on hankala tilanne koska olen pienen lapsen äiti. En palaudu rasituksesta, verenkierto on huono, kihelmöintiä ja lihasnykimistä, todettu ärtyvä suoli, hiiva jyllää kehossa, suu ei ole terve ym. Nämäkin voi olla pitkään jatkuneen hoitamattoman kilpirauhassairuden seurauksia tai sitten ei.

Ap

Vierailija
17/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini eli rautavarastot voi testata syömällä rautalisää muutaman viikon.

Vierailija
18/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei siis ole lääkitystä? Todettua häiriötä?

Vierailija
19/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis ole lääkitystä? Todettua häiriötä?

Olen siis syönyt pientä annosta thyroksiinia useita vuosia, ei ole ollut juuri apua, ehkä pimeinä vuodenaikoina on pientä vaikutusta. En lähde tätä lääkettä nostamaan ennen kuin tuo kilpirauhanen on kunnolla tutkittu. Tietenkin huomioin jatkuvasti myös vitamiinit yms.

Ap

Vierailija
20/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa siltä, ettet tule löytämään apua muusta kuin funktionaalisesta lääketieteestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi