Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä lääkäri kilpirauhasen tutkimuksiin??

Vierailija
19.06.2017 |

Nyt on tilanne se että alkaa olla mitta täynnä näitä pitkään jatkuneita oireita. Haluan laajan kilpirauhasen tutkimuksen sekä lisämunuaiset ferritiini yms. Thyroksin ei auta. Verikokeissa arvot on olleet jotenkuten viitteissä, mutta sain aikoinaan thyroksiinin oireiden perusteella. Onko nyt näin hullusti, että Suomessa on vain parikymmentä lääkäriä jotka hallitsee nämä kilpirauhasasiat? Onko antioksidanttiklinikka ainut tie? Olen ollut pitkään sairas ja näin ollen työkyvytön. Rahaa ei todellakaan ole kalliisiin tutkimuksiin. Tietääkö kukaan hyvää lääkäriä suositella? Asun Pohjois-Suomessa.
Kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis ole lääkitystä? Todettua häiriötä?

Olen siis syönyt pientä annosta thyroksiinia useita vuosia, ei ole ollut juuri apua, ehkä pimeinä vuodenaikoina on pientä vaikutusta. En lähde tätä lääkettä nostamaan ennen kuin tuo kilpirauhanen on kunnolla tutkittu. Tietenkin huomioin jatkuvasti myös vitamiinit yms.

Ap

Syötkö laadukkaita vitamiinilisiä ja riittävän suuria annoksia?

Vierailija
22/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kuulostaa siltä, ettet tule löytämään apua muusta kuin funktionaalisesta lääketieteestä. 

Alapeukuttajilta toivoisin niitä parempia vinkkejä, koska ovat toki tervetulleita tännekin. Tähän mennessä kierretty seitsemällä eri lääkärillä ja sen jälkeen pakosta siirrytty vaihtoehtohoitoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös huomioon psyykkiset ongelmat. Ja en todella sano tätä loukatakseni!

Vierailija
24/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota myös huomioon psyykkiset ongelmat. Ja en todella sano tätä loukatakseni!

Psyykkisistäkin ongemista moni johtuu ravinnepuutteista ja hormonien epätasapainoista. Esimerkiksi kilpirauhasen liikatominnassa räjähdin pienimmästä ärsykkeestä, vaikka normaalisti olen hyväntuulinen ja positiivinen. Omega3 vaje voi aiheuttaa masennusta, e-pillerit ties mitä jne jne. Myös raudanpuute tyhmentää ja tylsistyttää ja listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Vierailija
25/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt kaikkien kysymyksiin tässä samalla. En ala tätä historiaa kovin täällä avaamaan mutta olen 35v. Sairastuin hyvin nuorena anoreksiaan josta jo sinänsä jäi monia oireiluja päälle. Parikymppisenä ravasin monissa tutkimuksissa, oli jo silloin kaikki vajaatoiminnan oireet, hormonaaliset häiriöt, lisäksi kuumeilua ym. Tiedän kyllä että oirekuvani sopii moneen muuhunkin tällä hetkellä; krooninen väsymysoireyhtymä, borrelioosi, kilpirauhanen, ms tauti, voi olla mikä vain tai ei mikään näistä. Olen jonkun verran perehtynyt kilpirauhasen asioihin ja kun suvussa on sitä sairautta, niin ensimmäisenä haluan nyt tutkituttaa sen, lisämunuaiset (mahdollinen uupumus) ja ainakin ferritiini luonnollosesti sen yhteydessä. Mulla on myös immuuniteetti laskenut tässä vuosien varrella entisestään, sairastun flunssaan jo melkein ulkona käymisestä. Tämä on hankala tilanne koska olen pienen lapsen äiti. En palaudu rasituksesta, verenkierto on huono, kihelmöintiä ja lihasnykimistä, todettu ärtyvä suoli, hiiva jyllää kehossa, suu ei ole terve ym. Nämäkin voi olla pitkään jatkuneen hoitamattoman kilpirauhassairuden seurauksia tai sitten ei.

Ap

Jos sinulla ei ole rahaa niin toivottavasti sinulla on aikaa ja alat nyt käyttää päiväsi netissä tietoa etsien. Sinulla ei ole rahaa laajaan lisäainerepertuaariin niin yritä keskittyä siihen, että tunget suustasi sisään minimaalisen määrän haitallisia aineita. 

Vierailija
26/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on paljon tietämättömiä (lääkäreitä) alapeukuttamassa? Ottakaa opiksi nyt että kannattaisi aloittaa opiskelu tällä aihealueella alusta. 100 vuotta sitten oltiin kehittyneempiä kilpirauhasen hoidossa. Miten te nyt näin menette takapakkia?? Lääketeollisuus vink vink.

Ap

Vierailija
27/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt kaikkien kysymyksiin tässä samalla. En ala tätä historiaa kovin täällä avaamaan mutta olen 35v. Sairastuin hyvin nuorena anoreksiaan josta jo sinänsä jäi monia oireiluja päälle. Parikymppisenä ravasin monissa tutkimuksissa, oli jo silloin kaikki vajaatoiminnan oireet, hormonaaliset häiriöt, lisäksi kuumeilua ym. Tiedän kyllä että oirekuvani sopii moneen muuhunkin tällä hetkellä; krooninen väsymysoireyhtymä, borrelioosi, kilpirauhanen, ms tauti, voi olla mikä vain tai ei mikään näistä. Olen jonkun verran perehtynyt kilpirauhasen asioihin ja kun suvussa on sitä sairautta, niin ensimmäisenä haluan nyt tutkituttaa sen, lisämunuaiset (mahdollinen uupumus) ja ainakin ferritiini luonnollosesti sen yhteydessä. Mulla on myös immuuniteetti laskenut tässä vuosien varrella entisestään, sairastun flunssaan jo melkein ulkona käymisestä. Tämä on hankala tilanne koska olen pienen lapsen äiti. En palaudu rasituksesta, verenkierto on huono, kihelmöintiä ja lihasnykimistä, todettu ärtyvä suoli, hiiva jyllää kehossa, suu ei ole terve ym. Nämäkin voi olla pitkään jatkuneen hoitamattoman kilpirauhassairuden seurauksia tai sitten ei.

Ap

Jos sinulla ei ole rahaa niin toivottavasti sinulla on aikaa ja alat nyt käyttää päiväsi netissä tietoa etsien. Sinulla ei ole rahaa laajaan lisäainerepertuaariin niin yritä keskittyä siihen, että tunget suustasi sisään minimaalisen määrän haitallisia aineita. 

Voi Kiitos vinkistä!! :D tässä on syöty terveellisesti aina.

Ap

Vierailija
28/28 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekoosta saa ainakin täällä omalla rahalla ne labrat, mitä haluaa. Listasta vaan ruksit sopivat, ja vastaukset tulee postissa. Ferritiininkin oon sillä keinolla ottanut. Samoin b12 vitamiinin. Otat ne ja vertaat viitearvoon. Jos ei oo kohdillaan varaat ajan endolle.